Han / hun platyer?

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 1524

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
honey - 15/07-2007 15:37 15/07-2007 15:37
hvornår kan man kønsbestemme unger og hvad er sikre tegn?

ps.
Har desuden en million unger, så hvis i står og mangler nogle flotte meget ungefødende voksne sunshine platyhunner og en smuk smuk indianerplaty han. Så skriv... de koster ikke noget, men er selvhenter. Gives kun væk for at undgå indavl.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Carsten From (Inaktiv) - 15/07-2007 17:18 15/07-2007 17:18
Hannens gatfinne er spids og hunnens er trekantet.

Men er den ene af dine platyer ikke en indianerplaty? For så ville jeg ikke gøre noget ud af ungerne, da de så ville være krydsninger.

Hilsen
Carsten From

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Ringsted (Inaktiv) - 15/07-2007 18:49 15/07-2007 18:49
der er ikke en dato på hvornår man kan kønsbestemme dem desværre, det kommer an på forskellige ting så som temperatur... Men du kan jo se når nogle af dem bliver til hanner så kan du nok kønsbestemme dem...

De bedste hilsner
Ringsted

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger læsehesten (Inaktiv) - 15/07-2007 21:52 15/07-2007 21:52
Hvad med at du endten bytter din iniannerhan eller dine platy hunner ud til en af slagsen og får nogle unger der fint kan gå og formere sig vidre i stedet for at lave noget som mange ser som foder fisk.

Med venlig hilsen
Læsehesten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
honey - 15/07-2007 22:12 15/07-2007 22:12
Tak for svarene.... må pænt vente og se hvad der bliver hvad.
Ved godt folk går meget op i renavl og gør det selv med mine heste, men synes nu det er sjovt, at se på krydsninger indenfor platyer , følge med i hvad de arver fra hvem osv. Måske kommer der endna nye variationer til. Og bliver næppe en, der forurener andres akvarier, fordi jeg ved, at renavlsfolk er og bliver det. Så renavl skal nok bestå med mine små hyggeakvarier. Det kan også være ungerne ender som akvariefoder, skal lige se hvad der bliver af dem.

Annoncører
Annoncører