Gyngende gulv - giver skvuplende akvarie-vand

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1285

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Havfrue-elsker - 10/07-2007 18:09 10/07-2007 18:09
Heysa AS

Der hvor jeg har mit akvarie, er sådan et gammelt trægulv og derfor ikke helt lige og gynger når man går på det, jeg ville høre om i havde et godt tip til at afhjælpe lidt på det, da det jo ikke er godt med skvuplende vand.

Spørg endelig indtil problemet hvis jeg ikke har fået forklaret det godt nok, håber jeg har langt tråden det rigtige sted

Mvh.
Havfrue-elsker

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger snake (Inaktiv) - 10/07-2007 18:12 10/07-2007 18:12
hva type bord står akvariet på? alu bord eller "rigtig" akvarie bord?

De bedste hilsner
Lars Pedersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Wolle (Inaktiv) - 10/07-2007 18:17 10/07-2007 18:17
Hvor stort er akvariet? Går ud fra at der er tale om en hvis størrelse... Giv os lidt mereinfo, evt. et billede, så kan vi bedre hjælpe dig.

Står akvariet på 4-8 ben, så stil det op på en plade der dækker alle ben. Står akvariet på et underskab hvor hele underfladen har kontakt med gulvet, så er den værre! Har du kælder under kan du evt. sætte en støttepæl op, ellers må du lære at leve med det - eller finde en ny plads til akvariet.... Et hjørne er den ultimativt bedste plads hvis gulvet kan bevæge sig.

Håber du finder en løsning :-)

/Ole

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Havfrue-elsker - 10/07-2007 18:44 10/07-2007 18:44
I er godt nok hurtige ;)

Jamen det står på en skænk i massiv fyr som er fint stabil ellers, som er lidt større end selve akvariet, det er et 200liters
tror jeg må fedte for damen om en ny plads, :) finder lige et billede til jer ;)

Med venlig hilsen
Havfrue-elsker

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Wolle (Inaktiv) - 10/07-2007 22:03 10/07-2007 22:03
Så kan jeg regne ud at det står på 4 ben - ikke godt efter min overbevisning!

Få tømt akvariet hurtigst muligt og læg en 16 mm krydsfinerplade under skænken. Du er nødt til at finde ud af noget om gulvets opbygning - heldigvis lyder det som om det er meget gammelt, og så er det ofte lavet i kraftig overdimensionering. Men står skænken kun på to brædder, og der er langt til nærmeste bærende bjælke under gulvet kan det gå rivende galt! Står det på 1.sal, eller er der kælder under rummet det står i?

/Ole

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Wolle (Inaktiv) - 10/07-2007 22:07 10/07-2007 22:07
En lille "rettelse":

Det lyder måske voldsomt det jeg skriver - men er i 5 mand kan du nøjes med at tømme vand af akvariet så fiskene lige kan holde sig på højkant - så kan 4 mand formentlig løfte skænk + akvarie, og 5. mand kan lægge pladen ind under - har prøvet det med et 250 liters for nogle år siden. (gulvet under det akvarie havde givet sig 10 mm i den ene side, og 15 i den anden - efter at der blev lagt en 21mm krydsfiner under var der ingen problemer mere.....)

/Ole

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger snake (Inaktiv) - 10/07-2007 23:53 10/07-2007 23:53
#6 her for et par uger siden skulle der flytter lidt rundt på tingene, så mit 250l skulle flyttes over til en anden væg, vi var kun kæresten og migselv, jeg tømte af så det var ca 10 cm vand tilbage i, ca 30-35 kg grus, og en ret stor og tung rod, for at gøre en lang historie kort, så gør jeg aldrig det igen, næste gang det skal flyttes blir det tømt helt. :o )

Så det med at være 5 personer lyder som en rigtig god ide. så slipper man os for at hade sit akvarie de næste par dage. :o P

De bedste hilsner
Lars Pedersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Leif (Inaktiv) - 11/07-2007 09:05 11/07-2007 09:05
Jeg har et 200 l stående i entréen på et gammelt plankegulv. Det gynger også fælt, hvis man kommer for tæt på det ene ben. Jeg har lagt et par terassebrædder af hårdt træ under benene, og det har stået sådan nu i snart to år uden problemer. Dog tror jeg det er vigtigt, at akvariet som udgangspunkt er nøjagtigt i water, så der ikke er for store spændinger i glasset.
Mvh Leif

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 11/07-2007 10:53 11/07-2007 10:53
Jeg flyttede sammen med en ven et 250 liters på samme måde som # 7, men det var fra 2. sal i Herning, til Isenvad syd for Ikast, det var s.... også hårdt, det bliver også tømt en anden gang.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Annoncører
Annoncører