Tårnhøje problemer med tårnsnegle!

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 3252

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
wasabi - 07/07-2007 10:40 07/07-2007 10:40
Hej alle sammen!

Jeg har jo både mysteriesnegle, zebrasnegle, nogle med pigge osv.....derfor vil jeg jo ikke smide et eller andet kemikalie i....

Men hvordan løser jeg problemer med de skide tårnsnegle? Jeg har suget og suget og suget dem op, fjernet alle dem jeg kan og gjort hvad jeg ku for at fjerne dem, mindre mad osv osv

Men de kommer tilbage hele tiden, og det myldrer nu med bittesmå tårnsnegle. Og de har så hård en skal at jeg ikke engang kan kvase dem.

I øvrigt har jeg skaffet to pragtsmerlinger, men de kan umuligt få ædt dem alle.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette? Og har lige et spørgsmål til.
Kommer der ikke mere nitrit i vandet, når der er så mange tårnsnegle i vandet??? De tisser vel også?

Kærlig hilsen
wasabi

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Krammeholdet (Inaktiv) - 07/07-2007 11:35 07/07-2007 11:35
Du skal ikke undervurdere hvad 2 pragtsmerlinger kan fortærre af snegle i løbet af 1 uge. det tog cirka 1½ uge for de to jeg tog fra mit store akvarie og puttede ned i mit 128 L at fortærre alle sneglene og jeg havde også et stort problem... nu får de så lov at komme på besøg i 128 L cirka engang hver 6 uge for at holde sneglene nede og de få der overlever er ikke noget problem...

Mvh.
Bo Nissen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
wasabi - 07/07-2007 11:44 07/07-2007 11:44
Hejsa og tak for svaret!

Men jeg har haft smerlingerne nu i over 1½ måned....så jeg fatter det ikke? Men jeg har nu lagt mærke til, at smerlingerne nyder godt af både flagefoder,spirolpiller og levende foder, så måske vil de ikke spise snegle da de måske er mætte? Men jeg har ellers reduceret foderet kraftigt?

Kærlig hilsen
wasabi

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
k19r - 07/07-2007 12:03 07/07-2007 12:03
Hej Wasabi

Du kan sagtens undlade foder i flere dage (flere fisk får ikke foder i 7-14 om lidt når folk skal på ferie) - når smerlingene ikke får andet skal de nok få gjort kål på sneglene.

Mvh Kenni

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Line (Slettet) - 07/07-2007 14:27 07/07-2007 14:27
Tihi.. og andre tilsætter dem nye akvarier bevidst og skönner på deres eksistens og oprydningsevner.
Mange opdrættere smider dem i de små ynglekar - da de tager skimlede æg - men ikke sunde æg.

Jeg ville meget nödigt undvære dem. Mine burde ellers nok eksplodere i populationsmængde - da der udelukkende fodres på bunden til maller, men de holder sig okay i mængde.

Når de er "nye" i akvariet - eksploderer mængden - klart nok - men det falder til ro igen til der har indfundet sig en balance mellem dyr og fodermængde.

Mange fisk/maller fordöjer ikke maden 100 % - der er stadig næring i. Snegle efterfordöjer det lige en gang mere. Ja - de æder lort. Sådan da. De leverer selvfölgelig selv noget - men det er igen en endnu mindre mængde.

Og de er da flotte :)

Med venlig hilsen
Line Sörensen / welse.ch

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Brian -Lyngby- - 07/07-2007 14:34 07/07-2007 14:34
Du kan bare putte dem i en pose og sende dem til mig. Jeg mangler dem!

:-)

Brian

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger XXXX (Inaktiv) - 07/07-2007 21:50 07/07-2007 21:50
ja jeg ville også gerne have lidt tilsendt da

de er gode til at kværne sandet op i mit 530l

Med venlig hilsen
Thomas Rasmussen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
wasabi - 08/07-2007 08:01 08/07-2007 08:01
Tak alle sammen for svarerne!

Mener I virkeligt, at I vil have mine tårnsnegle????? Det kan I da godt.....bare skriv hvis det er!

Nu har jeg jo andre slags snegle som jeg elsker, og kunne ikke leve uden dem, som du siger Line, så sørger de for at madrester og andet godt forsvinder! Jeg eeeeelsker mine små puttesnegle, bare ikke tårnsneglene, da de er over alt. Da vejret (for længe siden) blev varemere så exploderede tårnsneglene!

Men det er nok min egen skyld, for i vinters så jeg et pr store tårnsnegle og lod dem være, da jeg ikke nænnede aT SLÅ DEM ihjel. Og se nu???

Jeg har et 250lt akvarie, og der er bl.a. m,aller i bunden (5stks,2slags) så jeg mener ikke at det er plads til flere smerlinger.....eller er der? Hvad mener I?

#7 Hvad mener du "at kværne sandet op"????

#6 og 7: Nu gider jeg ikke at samle de bitte små, men der er nogle mellemstore tårnsnegle som er gode til at lægge æg, så hvis I virkelig mener det, vil jeg gerne sende dem til Jer! I kan sende en mail (hotmail)!

Kærlig hilsen
wasabi
Eksternt link www.rumlerille.dk

Annoncører
Annoncører