Erfaring med dhl (ekspres)

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2808

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
bom-karl - 06/07-2007 00:07 06/07-2007 00:07
Er her nogle der har erfaringer med DHL, mht. transport af fisk indenfor EU?

Jeg har nemlig kontakt til en person i Tyskland, som jeg håber at få lov til at købe 5-7 fisk af og de skal i given fald transportes med DHL, men hvor hurtig er ekspres forsendelserne fra Tyskland til Danmark og bliver de leveret direkte til ens dør??

Jeg ved der er nogle herinde der fra tid til anden importerer privat fra USA og Tyskland, så del endelig jeres erfaringer ;-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 06/07-2007 00:12 06/07-2007 00:12
Har ikke lige selv prøvet det, men det jeg har hørt er at det er fra dag til dag.
Og det skulle ikke være noget problem, hvis fiskene er pakket forsvarligt.
Ved ikke, hvordan det er, når det er oversøisk.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
bom-karl - 06/07-2007 00:16 06/07-2007 00:16
Hmm...

Er der nogle der ved hvor man kan købe nogle af de varmeposer man nogle gange ser i forsendelserne fra Singapore osv. henne privat?

De fisk jeg håber at kunne købe kræver min. 26* C og jeg frygter lidt at tolderen åbner kassen i en kold lufthavn.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
bom-karl - 06/07-2007 00:18 06/07-2007 00:18
Det skal lige siges at al min mail-korrespondance med Skov & Naturstyrelsen bliver lagt allerøverst i kassen (jeg mailer det ned til Tyskland og beder ham om at lægge det øverst i kassen) selvom fiskene er ganske lovlige.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 06/07-2007 00:19 06/07-2007 00:19
Hvad med bare at køre ned og hente dem istedet, ved godt, det kan være langt, men forsendelsen kan også blive dyrt.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
cmj - 06/07-2007 00:20 06/07-2007 00:20
Det kan godt være det er helt ved siden af, men kan du ikke bruge sådan nogle poser, man kan købe i supermarkeder til at holde frostvarer kolde kombineret med en "rigitg" fiskepose indeni og en flamingokasse udenom?

De bedste hilsner
Carina

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
bom-karl - 06/07-2007 01:40 06/07-2007 01:40

Jeg har desværre ikke selv en bil og jeg tror ikke jeg kan låne svigerfars her i sommersæssonen, men ellers ville det være en dejlig tur ned gennem Tyskland.

Jeg har fået en pris fra ham der lyder på 20EUR for hans "rest-gruppe" på 5-7 individer, hvoraf der skulle være 2 par og hhv. 17 og 26EUR for forsendelse med DHL (almindelig og ekspres), så i alt ville det blive 46EUR, hvilket jeg synes er meget billigt, men det er selvfølgelig trist hvis jeg ender med en flok døde fisk. Det er vel en risiko man må være nød til at tage.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 06/07-2007 07:25 06/07-2007 07:25
De der varmeposer, som du snakker om, er jeg næsten helt sikker på, du kan få i en jagt og fiskeri butik, kan huske, medens jeg fiskede meget, at man kunne få dem.´
Det var gode at have i støvlerne, når det rigtig frøs, og i lommerne, så man kunne få varmet fingrene.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Lars_Lautrup (Inaktiv) - 06/07-2007 08:28 06/07-2007 08:28
Check lige priserne. Jeg mailede med en gut i midttyskland omkring nogle fisk, jeg gerne ville have. Vi begyndte at undersøge fragtpriser og endte op med, at det ville koste 1500-1700 kr. at få fiskene fragtet hertil.
Kassen bliver "håndbåret", når den indeholder levende dyr og det koster. Det var lige i overkanten for de få fisk, jeg skulle have ;-)

Hvis fiskene skal med fra en større by, kan det betale sig at prøve at ringe til nogle danske fragtfirmaer. Hvis de alligevel har en lastbil, der skal hente/bringe ting i byen, kan man mod rimelig betaling få dem til at tage kassen med hjem - har jeg hørt. Jeg prøvede det ikke. I stedet regner jeg med at tage et smut til midttyskland på et tidspunkt.

Mvh.
Lars

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger jery (Inaktiv) - 06/07-2007 11:04 06/07-2007 11:04
Hvor langt væk skal du? Vi kan jo lave en romantisk udflugt sammen og dele udgifterne, så tager jeg til Dahlenburg og ser på orkidéer (Lüneburger Heide øst). Mit pas er dog lige udløbet, så der er lidt ekspeditionstid.
Det er nu nok en dyrere løsning end en fragtmand...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger schøler (Inaktiv) - 06/07-2007 11:27 06/07-2007 11:27
Jeg har selv kørt med pakker for DHL....

og jeg ved hvordan pakkerne bliver behandlet....

vil du ha et godt råd?

hvis du har bare den mindste smule respekt for levende væsner, så lad vær med at få det sendt med DHL.

DHL er nogen af de hurtigste, hvis du gider betale kassen for det.
Jeg afleveret engang en pakke 2 dage efter den var afsendt... fra Australien....

og pakkerne blive leveret direkte til døren, hvis du er hjemme.....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Lars_Lautrup (Inaktiv) - 06/07-2007 11:32 06/07-2007 11:32
Jeg bestilte noget elektronik i Portugal en tirsdag eftermiddag ved 14-tiden. Næste dag kl. 8 stod fragtmanden udenfor døren med pakken. Det er en lille verden efterhånden..

Mvh.
Lars

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger schøler (Inaktiv) - 06/07-2007 11:33 06/07-2007 11:33

var det med DHL?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger soffi (Inaktiv) - 06/07-2007 14:02 06/07-2007 14:02
Jeg mener at have set de varmeposer hos malawicarsten, men jeg er ikke 100% sikker, men dansk det snakker han da.

Du skal så også lige huske at det ikke er alle og enhver der må transportere levende dyr.

Er det ikke nogen fisk der kan fåes herhjemme

Mvh.
Svend

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger schøler (Inaktiv) - 06/07-2007 16:00 06/07-2007 16:00
Hvis jeg kender Andreas (bom-karl) ret, så er det en meget sjællen, speciel og utrolig flot fisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Lars_Lautrup (Inaktiv) - 06/07-2007 20:33 06/07-2007 20:33
#13 Næh - det var med FedEx, men jeg tror at DHL kunne have klaret det samme.
Deres Track & Trace er nu fantastisk: 17:00 Portugal, 03:00 Paris, 06:30 København, 08:00 Lars.

Mvh.
Lars

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
bom-karl - 06/07-2007 22:41 06/07-2007 22:41

Uha, så er vi jo tilbage ved min mistanke om hvorfor du har fået sat tonede ruder og afskærmining mellem chauffør og passagerdelen i den sorte Mercedes .
Jeg føler mig stadig en smule skræmt af sådan en nydelig ældre dame.... ;-)

Okay.

Det lyder jo ikke syndelrig godt.
Jeg har netop fået en mail fra Tyskland, hvori han skriver at ".. the other times I have sent them to Japan and USA.." er det gået fint nok.
Tror lige jeg spørger lidt mere ind til hvordan han plejer at sende sine fisk.

Den første pris han sendte mig lød på 26EUR i fragt, så det kan man vel næppe kalde en formue.
Jeg har skrevet til DHL og spurgt dem om fragttid med den type forsendelse og evt. reklamation hvis fiskene dør undervejs pga. forsinkelse.

DHL, skulle efter sigende være godkendt men det er Tysklands svar på Post Danmark til gengæld ikke.
Jeg vil lige rette henvendelse til Carsten - det er jo også et spørgsmål om at fiskene ikke skal koges i den ret lille kasse.

Mht. fiskene har jeg ikke været i stand til at finde dem andre steder end Norge og Tyskland, da det ikke er fisk der normalt importeres og derudover ikke yngler overdrevet meget.
Ifølge Peter fra Neonfisken har de ikke været på nogle import-lister de seneste 2-3 år og han kender ikke til nogle her i landet der har dem.

Har luftet tanken om at låne svigerfars ene bil og den blev ikke pure afvist.... (håber på sportsvognen... VRUUUUM!!!!).
Lad os nu se om det ikke kan lade sig gøre at få dem her til landet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger jery (Inaktiv) - 06/07-2007 22:45 06/07-2007 22:45
#17 så-så knægt, bilen er købt i den tilstand, men i øvrigt tak for din pæne omtale af den gamle kone.
Ellers er tilbuddet såmænd seriøst nok, hvis geografien ellers kan forenes.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger helene (Inaktiv) - 06/07-2007 23:48 06/07-2007 23:48
Jeg har prøvet den service som hedder UPS, fra Holland, med godt resultat - det koster da, men jeg synes ikke det var så slemt. Fiskene var pakket i flamingo kasser med varmeposer og iøvrigt med de der iltposer, som man kan lukke helt tæt, det er også en rigtig god ting, da det betyder at fiskene er mindre generet af bevægelser af poser.
Det var meget små fisk, og der var en hulens masse flamingo i flere lag rundt om en lille bitte pose med fisk.
Eksternt link http://www.ups.com/content/dk/da/index.jsx

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
bom-karl - 06/07-2007 23:53 06/07-2007 23:53

Jamen det var da ikke UPS der havde stået for indpakningen var det?

Indtil videre er jeg blevet tilbudt afsendelse fra Bremen om nøjagtigt en uge og må indrømme at jeg hælder til den løsning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger jery (Inaktiv) - 06/07-2007 23:56 06/07-2007 23:56
#20: Bremen er ikke så langt fra Dahlenburg - hmmm, jeg må vist hellere skynde mig at få bestilt det nye pas.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger helene (Inaktiv) - 07/07-2007 15:20 07/07-2007 15:20
#20 Nej, det var ikke UPS som stod for indpakning, kun transporten

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
bom-karl - 09/07-2007 10:01 09/07-2007 10:01
Jeg har nu modtaget svar fra DHL ang. hvor lang tid pakken ville være undervejs.

De har desværre ikke tilladelse til at fragte invertebrater og kan derfor ikke være behjælpelige.

Jery....
Hvor mange gange skal jeg sælge min krop til dig for at få fragtet de fisk i en Mercedes?

Ej, seriøst...
Ville du være interesseret i at gøre det mod et par flasker vin eller sådan noget?
Jeg har ingen anelse om hvor langt fra hinanden de to byer ligger og kan ikke rigtigt finde ud af at slå det op på internettet.

Det er jo også lige et spørgsmål om at få det arrangeret med sælgeren.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger jery (Inaktiv) - 09/07-2007 10:16 09/07-2007 10:16
Seriøst: så skal vi ud at køre sammen - nu er Bremen et noget vidt begreb, så jeg skal lige have den nøjagtige adresse (incl. postnummer) for at se, om det er den for Dahlenburg nærmeste Bremen....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Jacob - 11/07-2007 13:42 11/07-2007 13:42
Hvilken art drejer det sig om ?

mvh

Jacob

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 11/07-2007 23:34 11/07-2007 23:34
Ja, luk nu op for hemmelighederne, *gg
Vi sidder her og er skide nysgerrige, næsten som kvinder kan være det...

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
bom-karl - 11/07-2007 23:51 11/07-2007 23:51
Hehe...

Jeg ville egentlig vente til jeg fandt ud af om det kunne lade sig gøre eller ej, men det drejer sig om 2.2.muligvis 3 Micropoecilia picta var. gold og 1.1.4 Micropoecilia picta var. black

Har lige snakket med SAS idag og de er igang med at undersøge prisen for at sende dem til København via trustforwarding.com, som er godkendt til at transportere levende invertebrater i EU.

Har ligeledes snakket med Skov & Naturstyrelsen og fået godkendelse fra dem og med Fødevarestyrelsen, som gerne vil have mig til at oprette mig selv som importør fra Tyskland og først derpå sende anmodningen om fiskene til dem.
Den skal de så behandle før jeg, lovligt, kan få fiskene bragt til landet.

Det er besværligt og jeg må da indrømme at jeg, et eller andet sted, bare har lyst til at sige... Lad mig dog tage chancen med DHL uden noget papirarbejde, men jeg kan godt se det fornuftige i alt papirnusseriet, så lige nu bunder min største frygt i at tyskeren springer fra fordi jeg er for besværlig eller at SAS skla have en mindre formue for at fragte dem hertil.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 12/07-2007 00:21 12/07-2007 00:21
Det er sg. en flot fisk. Har ikke lige set dine farvevarianter, men en del andre, og de er meget smukke.

Håber du får styr på styrelserne, de kan være lidt besværlige at have med at gøre, og så her lige omkring ferietiden, pyhha....

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Flemming Jensen (Inaktiv) - 12/07-2007 02:33 12/07-2007 02:33
Hejsa
Der er overhovedet ingen problemer med at få sendt fisk med UPS, DHL eller lignende, der er heller ikke told problemer så længe det er indenfor europa, og med mindre du er pisse uheldig åbner de ikke pakken, så det er bare om at komme igang.
Jeg har sendt fisk til Italien, Tyskland, Frankrig og Polen uden problemer, og på den her årstid er der da slet ingen problemer...som oftest kører jeg over grænsen og sender dem derfra, det er meget billigere end fra Danmark, forstå det hvem der kan..Transport tiden kan svinge lidt 16 timer til Nürenberg, 32 timer til Italien...
Du skal naturligvis ikke skrive at der er levende dyr i pakken, personligt skriver jeg altid "vandprøver" det er jo næsten rigtig, der er bare lidt fisk i posen for at holde vandet iorden ;-)
Personligt ville jeg ikke vælge ekspress, da du så risikere at de skal op at flyve, og temperaturen i lastrummet af en flyver er faktisk dit største problem......
Jeg har iøvrigt selv haft Micropoecilia picta var. gold de er ikke så nemme at have med at gøre, jeg nåede kun at få 2 unger, desværre begge hunner, mit gæt er at jeg havde det for varmt til dem.

MVH
Flemming
P.S mht. at fragte fisk, er det ofte en fordel ikke at spørge så meget, jeg har også fået fisk fra USA, men det var inden de fløj ind i tårnene, og dengang var tingene lidt lettere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
bom-karl - 12/07-2007 20:36 12/07-2007 20:36
Har lige modtaget en mail fra trustforwarding.com.

De kan sende mine fisk fra Hamborg til København for den beskedne sum af ca. 2000DKR :-(

Ja, jeg ved godt at de ikke er de nemmeste bæster at have med at gøre.
Nu går jeg ud fra at du har fragtet guppyer og jeg har endnu ikke kontaktet Carsten mht. varmeposer, men har du haft nogle erfaringer med dem?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger Flemming Jensen (Inaktiv) - 13/07-2007 02:37 13/07-2007 02:37
Hejsa
I det her vejr er der overhovedet ingen grund til den slags, og da slet ikke til Micropoecilia picta, jeg har aldrig brugt den slags. Såvidt jeg husker kaldes den også myrguppy, jeg kan ikke huske hvor, men det er lidt henad moseguppy.
Har du haft fat i poecilia klubben ?
Der står at de skulle have følgende ..
Micropoecilia bifurca Jungle. Surinam, 2006
Micropoecilia branneri Akvariestamme,
Micropoecilia picta `Black morph` Paramaribo. Surinam, 2006
Micropoecilia picta `Red morph` Paramaribo. Surinam, 2006
Micropoecilia picta Akvariestamme,
Micropoecilia picta Gold/yellow Alther Otto Bøhm stamm. Wien/Venezuela, 1980
Micropoecilia picta Orincodeltat, 2002
Mere om Micropoecilia picta
Eksternt link http://www.fishbreeding.dk/frame.html?enkeltsider/p_picta.html~Ma...

I en flamingo kasse med dem, og så med DHL så har du dem indenfor 48 timer, få ham til at pakke dem individuelt i de små poser, så er der overhovedet ingen problemer, jeg havde mine til at stå på hotelværelset i 3 dage og så 10 timers køretur bagefter uden problemer.

MVH
Flemming

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
bom-karl - 13/07-2007 20:05 13/07-2007 20:05

Jeg er selv medlem af klubben så jeg har set den liste men der er ikke nogle i Danmark og kun en person i Norge der har et antal der gør at jeg kunne finde på at spørge om lov til at købe nogle.
Resten er dødt land. Der er nogle enkelte spredt lidt rundt omkring, men i ganske få antal og enkelte af stammerne er der kun et enkelt individ eller hanner tilbage af.

Tyskeren er jeg kommet i kontakt med gennem en tysk debatside, som jeg jævnligt bruger.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Flemming Jensen (Inaktiv) - 13/07-2007 21:11 13/07-2007 21:11
Hmmm ja det er jo næsten poecilia klubben i en nøddeskal.......
Af en eller anden grund, er det meget svært at holde Micropoecilia picta fertil, i mere end et par generationer og der er vist ingen der for alvor har knækket koden på det problem.
Desværre, har ham jeg fik fra opgivet akvariehobbyen, så jeg kan ikke hjælpe, men du har jo fat i dem, at få dem hjem er det mindste problem, der er ikke noget problem i det, så længe ham der skal sende dem, ved hvad han har med at gøre.

MVH
Flemming

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger helene (Inaktiv) - 14/07-2007 15:30 14/07-2007 15:30
jeg har prøvet varmeposer en enkelt gang, de virker faktisk rigtig godt, de holder utrolig længe på varmen, - jeg har ikke forstand på at pakke med dem, jeg tror man skal vide lidt om hvordan man gør, så de ikke varmer 'for meget', - men de holder varmen flere dage.
Jeg vil dog også mene, at lige pt. - i en varm periode er det nok slet ikke nødvendigt.

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
bom-karl - 17/07-2007 16:11 17/07-2007 16:11
Import-projektet bliver lige sat lidt i bero, for vores hus brændte her i morges, så lige nu virker det mere presserende at få gjort skaderne op.

Heldigvis skete der ikke noget med nogle mennesker.

Er lige blevet udskrevet fra sygehuset for røgforgiftning for 2 timer siden, så nu skal der slappes af og ryddes op efter brandfolkene.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
bom-karl - 17/07-2007 16:12 17/07-2007 16:12
PS: Der stinker forfærdeligt af plastic i hele huset!!!!! Ulideligt!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger jery (Inaktiv) - 17/07-2007 16:40 17/07-2007 16:40
Der må også være gået en del plastik- og anden emballage op i flammer - og der røg min teori om, at akvarier virker som sprinklere, når varmen får glasset til at sprænge.
Tvangsarvingen er forhåbentlig eksporteret til et hold bedsteforældre el. lign., så hun ikke også skal indånde alle giftdampene...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 18/07-2007 23:27 18/07-2007 23:27
Det var dog en trist melding, håber du snart får styr på det igen.
Stanken tager desværre lang tid at komme af med, så skal alt vaskes af, kan godt huske, da jeg for mange år siden var ved at brænde køkkenet ned.
Er det kun et rum, der er beskadiget, eller er det hele huset ?

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
bom-karl - 18/07-2007 23:41 18/07-2007 23:41

Det er hele huset.

Halvdelen af huset er butiksareal, så det skal først ryddes og så skal vi ud af huset i nogle dage, så der kan komme store ozon maskiner ind og fjerne lugten.
Vi må desværre ikke være her da de skulle være ret så kræftfremkaldende.

Annoncører
Annoncører