Hvilke plante skal det være?

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 1026

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Robert - 30/06-2007 01:28 30/06-2007 01:28
Jeg har lavet en fed opstilling af nogle rødder som dekoration og har fået det hele til at gå op i en højere... bunke :-)
Mit problem er at det vil se fantastisk ud med en plante som gror i en sprække hvor der nærmest er et halvtag over, det vil sige at der næsten intet lys vil være der hvor den skal gro, planten skal gro i bundlaget som er Råda 1,2 - 3,0mm.
Planten skal helst ikke blive ret høj = 10-15 cm og så skal den helst ikke være mere end 20-25 i diameter når den er udvokset

Har i et par forslag?

De bedste hilsner
Robert

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 30/06-2007 07:46 30/06-2007 07:46
Anubias barteri 'coffeefolia' vil være et godt valg, kræver ikke så meget lys, langsomtvoksende, og kan fås i den ønskede højde. Du kunne også vælge Microsorum pteropus 'Windeløv', som også er en herlig plante, der kræver meget lidt lys. I samme famile er der Microsorum pteropus 'Narrow', som bliver mellem 10 og 20 cm. høj.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Robert - 30/06-2007 15:44 30/06-2007 15:44
mange tak, alle tiders, jeg vidste at der var en der vidste noget, tak skal du have

De bedste hilsner
Robert

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 01/07-2007 00:28 01/07-2007 00:28
Som alternativ til Børges udmærkede forslag, har du mulighed for at gå ind på Eksternt link www.tropica.com og opsætte forskellige kriterier i din plantesøgning (avanceret søgning). Den bruger jeg næsten altid, hvis jeg liiige står og mangler lidt input i forskellige plante-situationer :-)

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Annoncører
Annoncører