Selskabsfiskeyngel og mysteriesnegleunger

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1161

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Diddlmusen (Inaktiv) - 31/03-2007 21:47 31/03-2007 21:47
Da jeg skiftede vand i dag opdagede jeg mysteriesnegleæg i mit ene akvarie. Det er helt nyt for mig og jeg ved ikke hvor længe de har været der, for det er helt oppe ved siden af røret i armaturet. Jeg har 3 mollyunger på ca. 3 cm, en masse platyunger på ca. 2 cm, en lille sugemalle på 4 cm og forældrene (1 par mysteriesnegle). Er der overhovedet chancer for at nogle af snegleungerne ikke bliver spist, hvis jeg ikke flytter dem?

Med venlig hilsen
Eva Pihl

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger snegleren (Inaktiv) - 31/03-2007 22:54 31/03-2007 22:54
Efter egne erfaringer tror jeg nok nogle af dem overlever, jeg har ihvertfald hele akvariet fuldt af unger hehe.

Mvh.
Jeppe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
wasabi - 01/04-2007 10:03 01/04-2007 10:03
Jeg har både fisk og snegle i akvariet, og jeg har beholdt næsten alle ungerne. Du kan se på mine fotos hvordan det vil se ud

Kærlig hilsen
wasabi

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
wasabi - 01/04-2007 10:07 01/04-2007 10:07
Det fede ved disse snegle er at de klækker ud i intervaller, det er spændende at følge med i, men på den måde kan man sikre at de overvlever!

Husk nu at disse sengle skal have mad, ikke kun retser og affald hvis du ønsker alle ungerne! De er vilde med agurk,salatblade,andemad og mallepiller! De spiser fx også fiskelig, hvilket er rart....!

På billedet kan man se at snegleungerne er påvej i seng (det bilder jeg mig ind) for det gør de om aftenen når lyset slukkes og indtil morgenen .Når lyset tændes igen spredes de rundt! De elsker at lege, og elsker også javamos, planter osv. Husk at der vil være nogle der ryger i svinget !

Kærlig hilsen
wasabi

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Diddlmusen (Inaktiv) - 01/04-2007 13:44 01/04-2007 13:44
Så tror jeg bare jeg lader klasen sidde, så håber jeg at nogle af dem overlever. Det bliver spændende at se når de klækker (hvis jeg når at opdage det). Jeg kommer nok til at chekke klasen et par gange om dagen hvis jeg kender mig selv.
Tak for svarene.

Med venlig hilsen
Eva Pihl

Annoncører
Annoncører