Hjælp til køb af apistogramma

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1120

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Diddlmusen (Inaktiv) - 15/03-2007 21:08 15/03-2007 21:08
Jeg vil gerne have lidt apistogramma i mit 180 L. Jeg har kigget på Apistogramma Borelli og Apistogramma Nijsseni, kan jeg have begge slags eller skal jeg vælge en slags? Hvor mange kan jeg have og hvad skal fordelingen være. Jeg har pt. 9 Sterbai, 10 Neon, 4 Dværg gurami, 1 honning gurami og 6 kuhliål i akvariet.
Efter læsning i artsbeskrivelserne har jeg sat et par planter som lidt opdeling af akvariet, så de får et afskærmet territorie. Ser det godt nok ud, eller skal jeg lave nogen ændringer.
Iøvrigt havde jeg tænkt mig at køre i Ciclidecentret, men på deres hjemmeside ser det ikke ud til de har Apistogramma. Hvor køber jeg dem så?

Med venlig hilsen
Eva Pihl

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Dixen (Inaktiv) - 15/03-2007 21:20 15/03-2007 21:20
Jeg ville nok bare vælge en art, men kan muligvis godt fungere med to. De har ikke Apistogramma'er i CC, men de har et godt udvalg i Neonfisken, og Bonnie Trianglen.
De skal have nogle kokosnødder eller lign.

Mvh.
Michael Petersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger helene - 15/03-2007 21:49 15/03-2007 21:49
Det giver altid lidt ballade at have to slags, - jeg kender ikke Nijsseni, men borelli kan du godt sætte sammen med andre. Det største problem med borellierne synes jeg er, at de sikkert godt kan finde på at få unger alle odds til trods, og så er man rigtig på den, for det er ikke sjovt at se en borelli hun gå rundt med en flok unger og vide at næste morgen er de nok allesammen spist og moren lettere fortvivlet :-( af at slås for sine unger.
De er rigtig gode til at få unger, de borellier - det er det gode ved dem.
Jeg vil mene der skal noget mere kraft i din plantevækst, de er lidt pivsede endnu :-) mange flere planter som fylder ved bunden ville være godt, dværgcichlider færdes jo mestendels ved bunden, og de skal kunne gå rundt og nusse uden at de andre lægger mærke til dem, så flere skjul og plantetykninger .. og selv om det er rigtig nok at det er godt at dele akvariet op, så er det ikke sikkert de synes det lige var den opdeling der skulle til, og trods opdeling færdes de jo over hele bunden alligevel ...

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
jonasl - 15/03-2007 21:56 15/03-2007 21:56
Du kunne evt. melde dig ind her: Eksternt link http://www.fishpal.net/Secure/Groups.aspx?ln=da-DK®ion=da&view...
Lidt nyopstarte apistogramma gruppe ;) .

Mvh.
jonasl

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
elisabethen - 17/03-2007 15:59 17/03-2007 15:59
Jeg ville nøjes med én art, men så måske lidt flere individer af den... Måske 2 hanner og 4 hunner, hvis nogen forhandler altså vil sælge dig det :) Kønsfordelingen i sendingerne er nemlig tit lige modsat...
Sterbai og neon kan godt lide vand i den lune ende, så jeg ville vælge njisseni... Borellii vil helst gå ved lidt lavere temperaturer. Men de plejer nu ikke at være så kræsne.

Mvh.
Elisabeth Schrøder

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Diddlmusen (Inaktiv) - 17/03-2007 19:39 17/03-2007 19:39
Tak for svarene allesammen, selvom jeg så # 5 lidt "for sent". Jeg har nemlig i dag været ude at købe 2 par Apistogramma Borelli, med møje og besvær, for det er ikke mange steder de har den (jeg har ringet rundt til mange), så jeg håber det kommer til at gå, ellers må jeg købe et par hunner mere. Indtil videre ser de ud til at have det godt, de holder sig lidt til hinanden, men det er jo forståeligt nok.
# 5 Det er sjovt du nævner det med at der er flest hanner med i sendingerne, men i Bonnie i Rødovre har de kun hunner pt.
Jeg invisterede også i et Nutrafin CO2 sæt, så jeg håber mine planter får et skub bagi. Så mangler jeg bare nogle nye rør, men det må lige vente lidt.

Med venlig hilsen
Eva Pihl

Annoncører
Annoncører