Rejer og lys

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre akvariedyr
Visninger : 1207

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger C-lotte (Inaktiv) - 10/01-2007 17:18 10/01-2007 17:18
Jeg har et 30 L med rcs i. Jeg har observeret at hvis jeg har lampen bankende ned i hovedet på dem, så ser jeg dem næsten aldrig, men hvis jeg derimod drejer den lidt væk er de langt mere fremme. Er der noget om det og har i andre set det samme?

Med venlig hilsen
Charlotte

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger donT aka Fisken fra AS (Inaktiv) - 10/01-2007 18:36 10/01-2007 18:36
Mit RCS akvarie er et gammelt ur der er bygget om og der over er der kun 2x15W pære og der er de fremme hele tiden men det kan jo være pga. det svage lys.

mvh

Jan

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bo Christensen - 10/01-2007 23:21 10/01-2007 23:21
Jeg har ikke oplevet at mine rejer, skulle være utilfredse med for meget lys.
Selv i planteakvarier med meget lys, kravler de lystigt rundt overalt i akvariet.

Med venlig hilsen
Bo Christensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 11/01-2007 08:47 11/01-2007 08:47
Mine rejer er heller ikke lyssky ;-) Men jeg tror, det er vigtigt, at de har nogle skjulesteder / planter, de hurtigt kan søge til, såfremt behovet opstår, herunder kunne man evt. tilstræbe lidt dunkle "hjørner" i akv. .... Nu ved jeg ikke lige, hvordan dit rejeakv. er indrettet, men ellers prøv dig lidt frem. Jeg har dog oplevet at mine rejer bliver mere aktive, hvis temperaturen ligger i den høje ende af skalaen. Måske hænger aktivitet og synlighed også sammen med, hvor mange, der er - større tryghed, jo flere der er ... Mit indtryk er ihvertfald ikke, at rejer (kan kun udtale mig om cherry-rejer) er specielt bange eller nervøse gemytter ...

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger C-lotte (Inaktiv) - 11/01-2007 18:32 11/01-2007 18:32
Hmm så må jeg vist udstyre mine rejer med solbriller. De bevæger sig minimalt og ja jeg har godt nok mange gemmesteder, måske er det derfor jeg næsten aldrig ser dem. Der er ca 15 stk i et 30 L og de sidder altid stille det samme sted i lang tid af gangen. Der er stort set ikke noget liv ;(

Med venlig hilsen
Charlotte

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bo Christensen - 11/01-2007 19:07 11/01-2007 19:07
Det kunne godt lyde som om dine rejer ikke har det helt godt.
En sund og frisk reje leder efter mad stort set i døgndrift.
Hvis de sidder helt stille uden at sidde og pille i grus/planterester/snask osv., så er der noget galt.

Med venlig hilsen
Bo Christensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger C-lotte (Inaktiv) - 11/01-2007 21:06 11/01-2007 21:06
Nogle af dem piller en del der hvor de sidder, men nogen sidder bare stille. Mit nitrat tal er på vej ned og der er ingen nitrit. Der er 4 guppyunger i som jeg fodrer 2 gange dagligt, tænkte om noget af deres mad faldt ned til rejerne som måske så bliver mindre aktive.

Med venlig hilsen
Charlotte

Annoncører
Annoncører