Hvad et dit projekt for det nye år?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1072

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger C-lotte (Inaktiv) - 01/01-2007 10:54 01/01-2007 10:54
Godt nytår til alle.
Hvad er jeres planer inden for akvarierne det næste år. Skal i have mere vand, mindre vand, noget andet vand eller???
Jeg regner selv med at strate et saltvand op i løbet af februar og derudover skal mit lille 30 L akvarie køre kanont, så der kommer en masse rejeyngel. Men min 2007 udfordring ligger vist i saltvandet.
Hvad med dig??

Med venlig hilsen
Charlotte

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Wolle (Inaktiv) - 01/01-2007 11:29 01/01-2007 11:29
jowtak, og i lige måde.

Tja, er i sving med at indrette og opsætte min reol med 6 x 150 liter vand. Det skal i hvert fald gøres færdigt snarest.
Af deciderede "2007-projekter" tror jeg at mine mål ligger på at få en ancistrus-fabrik op at køre, og derudover skulle der gerne blive plads til nye spændende rejearter - herunder skal jeg have et stabilt opdræt af Crystal Red rejer op at køre....

Håber at i alle kom godt ind i det nye år :-)

/Ole

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
zardor - 01/01-2007 11:29 01/01-2007 11:29
Jeg tror der kommer en del (flere) Tanganyika cichlider på programmet her i 2007.

Med venlig hilsen
Christian

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kareelia (Inaktiv) - 01/01-2007 11:41 01/01-2007 11:41
Jeg er blevet lovet et 530 L ganske gratis.. eller dvs han vil have et 60 l i bytte .. tsk tsk
Det bliver en kæmpe udfordring at omdanne den 530er til det plante/malle akvarium jeg har i tankerne!

Men det bliver sikkert sjovt!

Med venlig hilsen
Karina

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger soffi (Inaktiv) - 01/01-2007 11:46 01/01-2007 11:46
Tjae at få ryddet op i kælderen, lavet en reol til mine 530L, og få sat varme op i kælderen ligger nok først på listen

Mvh.
Svend

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger helene - 01/01-2007 11:51 01/01-2007 11:51
at få mine lakridsguramier til at yngle :-)
Hvilket bla betyder at jeg må tænke over hvordan man laver de optimale forhold for dem, da det tilsyneladende ikke er 'godt nok' det jeg gør nu. Så det er noget med at omlægge mine nuværende lidt for store akvarier ( 54 liter) til nogle små 30 liters, som er nemmere at styre mht. rengøring, ph-værdi osv .. håber jeg.
I det hele taget synes jeg det er spændende det med at få små svære fisk til at yngle, og kunne godt tænke mig f.eks også at prøve at få nannostomus marginatus til det, og måske den nye galaxy rasbora, hvis man da kunne få fat i den engang ...
Men det betyder også at i det nye år skal der nødvendigvis sorteres ud i min fiskebestand, der kan ikke være plads til det hele :-/

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Koralfisken (Inaktiv) - 01/01-2007 12:06 01/01-2007 12:06
Mit 180l.´s og mit 112l.´s skal lægges sammen, og meget belejligt har min far, uden nogen form for alkohol i blodet, lovet mig et 530l.´s. Jeg er i øjeblikket igang med at lave Alfix Baggrunden til det.
Jeg glæder mig rigtig meget til at komme igang med det :)

Med venlig hilsen
Mathias

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Pansermallen - 01/01-2007 12:09 01/01-2007 12:09
Mit projekt her ligefor må være at få mit nye 430 liters til at køre helt optimalt.

Det blev startet for 14 dage siden og ser rigtigt ud.......ihvertfald endnu :-)

(og konen læser heldigvis aldrig de her indlæg, for der er ved at snige sig et par andre akvarieplaner ind på matriklen...... schyyy helt stille)

Venlig hilsen Henrik

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
AndreasDK - 01/01-2007 12:10 01/01-2007 12:10
Jeg skal på afvænning for mit AS-misbrug og bruge tiden sammen med familien istedet.

(.. og måske lægge få gang i noget seriøst opdræt af C. aeneus. Håber på min. 500 unger inden året er slut).

Venligst
Andreas Skjæmt Andersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Sui_DK (Inaktiv) - 01/01-2007 13:04 01/01-2007 13:04
Mit projekt for 2007 bliver at overtale konen til at vi skal købe et ca 200 l hjørneakvarie til stuen i stedet for det 128 l alm effect-line vi har !!! :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Japada - 01/01-2007 13:05 01/01-2007 13:05
tja. mit største projekt bliver nok at overtale min mor til jeg må få et akavarie mere. hvis det lykkedes så er alt det med fiskene barnemad. ;)

De bedste hilsner
kalle Henckel Andersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Thulkie - 01/01-2007 13:19 01/01-2007 13:19
Næste projekt er at spare op til 325 eller 530 liters effectline.

Mvh.
Thor

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger DLL (Inaktiv) - 01/01-2007 13:22 01/01-2007 13:22
Min kæreste og jeg har lige købt et nyt 112 L akvarie som vi skal bruge til saltvand. Første gang vi prøver saltvand, så det bliver noget af en udfordring.
Derudover vil jeg gerne have mine scalarer og mine kribensis til at yngle.

Med venlig hilsen
DLL

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Kim A - 01/01-2007 14:27 01/01-2007 14:27
Indkøb af et enten 720 eller 900 ltr's akvarium står højt på listen over hvad der skal ske i dette år, der udover bliver jeg nok nødt til at få fingre i en af de nye Eheim elektronisk styrede spand pumper, er lidt "hot" på at prøve sådan en ;-)

Mvh.
Kim A

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger C-lotte (Inaktiv) - 01/01-2007 17:11 01/01-2007 17:11
Det lyder godt nok som mange forskellige spændende projekter vi alle skal have gang i.

Med venlig hilsen
Charlotte

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger hubsch (Inaktiv) - 01/01-2007 18:20 01/01-2007 18:20
Et af de første bliver et llille 20-30 liters, som jeg vil bygge fra bunden, så det passer præcist ind i min nye, smalle reol. Jeg har endnu ikke besluttet, om der skal bo killi'er eller en kampfisk.

Hilsen
jesper s

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
MetteB-F - 01/01-2007 23:47 01/01-2007 23:47
Først og fremmest skal jeg have skiftet bundlag fra grus til sand i mit 250 liters, så mallerne kan få det godt! Samtidig skal dette akvarium flyttes fra gangen, hvor det står nu, og ind i spisestuen/computerrummet/etc. men det kræver, at jeg nedlægger en reol, så først skal den lige tømmes - jeg regner med at klare det hele i et hug.

Når 250'eren er flyttet, skal jeg have sat mit 133 liters op, hvor 250'eren står nu. (133 er pt tomt), og i 133'eren skal jeg have startet saltvand op - indtil videre mangler jeg lige en pumpe og at lave noget overløb, og ellers planlægge, hvordan det skal se ud teknikmæssigt. Jeg har allerede fået købt en skummer, et osmose-anlæg og en pumpe. I forvejen har jeg varmelegeme og en lampe, som kan bruges til en begyndelse med 10.000 k (T8). Jeg har dog ikke travlt med dette projekt, da jeg hellere vil vente på at kunne købe de rigtige ting brugt til en ok pris, i stedet for at give en bondegård for nyt. Dog er jeg stadig en smule bekymret for økonomien, da jeg er på su t.o.m. januar, og derefter ikke har job - har sidste skoledag 12. januar! Men jeg finder vel ud af noget...

Jeg har desuden fået lovning på et 60 liters flerkantet (kan ikke huske om det er 6 eller 8 kantet), som jeg gerne ville have sat op med nogle sneglehuslegere - gerne to par, hvis det kan lade sig gøre(?), bare for at have noget anderledes end de to akvarier, jeg har kørende nu, der "bare" har guppy, platy, sugemaller, pansermaller og pragtsmerlinger. Det skal sættes op i stuen, hvor 54'eren også står - bare henne ved fjernsynet.

Sidst men ikke mindst prøver jeg at få overtalt kæresten til, at jeg må få et lille akvarie i køkkenvinduet(!) med planter (for at se, om jeg kan finde ud af det) og med rejer (det er kærestens største problem - han synes de er klame). Dette skulle så være uden teknik, da der er langt til strøm - ellers må jeg bare trække en ledning, som jeg også har gjort i gangen, og som jeg også skal gøre i stuen. - Jeg har et 12-liters, som jeg ovevejer at inddrage i dette projekt.

Så masser af store planer hos mig for det kommende år :-)

Mette

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger KasperK/Lolland - 02/01-2007 14:08 02/01-2007 14:08
Nu skal vi først have solgt vor hus, hernede på det fla'e Lolland, og finde et med en kælder i nærheden af Silkeborg. Så skal jeg have indrettet et akvarierum, hvor min nye akvariereol, ( som jeg arvede efter en god gammel akva-kammerat, der desværre gik bort her i efteråret ) skal stilles op!
Så vil jeg sikkert forsøge mig med et lille saltvand ( jeg har et 130 ltr med indbygget 30 ltr filter, der skal bruges ), og så vil jeg have gang i lidt mere labyrintfisk, bl.a Chokoladegurami og lakridsguramier trænger jeg til igen og det skulle undre mig, om jeg ikke også får gang i nogle påfugleøjeciklider igen.
Og så skal vi også have vor 550 ltr prydakvarie sat i gang, men først når vi er flyttet!
Desuden vil jeg arbejde lidt mere på at skrive min akvariebog!

De bedste hilsner
Kasper/Lolland

Annoncører
Annoncører