En god dyrehandler :-)

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 3967

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
MissNewcomer - 06/09-2006 23:09 06/09-2006 23:09
I Lørdags var jeg nede hos SuperPet i Ølby for at købe noget foder til mine katte, og kom i den forbindelse til at overhøre den unge mandlige ekspedient betjene et par, som var interesseret i oplysninger om både fisk og kaniner.

Ekspedienten gav virkelig en førsteklasses-ekspedition og selvom jeg var nød til at vente i et kvarter vil jeg helt sikkert komme tilbage dertil (han nævnte dog at han som regel arbejdede inde i butikken i Køge centrum).

Det unge par fik simpelthen alle de ting at vide som de skulle have og han henviste blandt andet til denne hjemmeside og nogle bøger som jeg selvfølgelig har glemt navnene på og han skrev sit profilnavn herinde ned til dem, så de bare kunne skrive hvis de havde nogle spørgsmål.

Da det endelig blev min tur lagde han ud med at sige at katte ikke var hans stærke side, men på trods af det var han i stand til at give mig præcis de samme svar, som jeg havde fået 3 dage tidligere af min dyrlæge (jeg skulle jo lige teste hans viden) og han farrådte mig at købe Kattemælk, som mange dyrehandlere ellers forsøger at prakke en på, idet han påstod at kun killinger op til 6 ugers alderen kunne nedbryde laktosen (han forklarede det som mælkesukkeret) og at det derfor var direkte skadeligt for mine to halvgamle hankatte.

Alt i alt en rigtig god dyrehandler, som jeg bestemt vil komme tilbage til!!!

PS: AndreasDK... Hvis du læser dette skal du vide at det udelukkende er pga. dig jeg vil fortsætte med at bruge jeres butik. Jeg har før handlet med Pernille og en anden pige i Køge og de har simpelthen givet så lidt rådgivning at det var helt utilgiveligt! Fortsat god uddannelse! Glæder mig til du vender tilbage til butikken på mere fast plan!

VH
MissNewcomer

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jery (Inaktiv) - 06/09-2006 23:37 06/09-2006 23:37
Bortset fra, at butikken ikke ligger i Ølby - dér bor jeg nemlig, og den sidste butik (købmand) lukkede i 1989 - så har du ret, og den unge mand er et særskilt godt eksemplar af racen - det er de nu i begge butikker. Jeg har tidligere omtalt den gode service, men uden at nævne butiksnavnet. Desværre fører små lokale butikker selvfølgelig kun de fisk, de er sikre på at kunne sælge, hvilket betyder, at vi herude på landet skal til ex. København, hvis vi vil have lidt andet end "standardfisk".

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Helle Nielsen (Inaktiv) - 07/09-2006 08:01 07/09-2006 08:01
Er lige lidt interesseret, hvor ligger butikken helt præcist?

Er det ude ved Harald Nyborg, Jysk Sengetøjslager og der omkring?

Med venlig hilsen
Helle Nielsen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jery (Inaktiv) - 07/09-2006 08:25 07/09-2006 08:25
Ja, sådan nærmest i deres "baggang". Hvis du kommer fra Københavnsvej, så er det lige efter Jet-tanken på Gl. Lyngvej (og altså som nævnt absolut ikke i Ølby, men hvis du fortsætter 2,6 km mod nord, så giver jeg da en kop kaffe).

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
jakobe - 07/09-2006 08:53 07/09-2006 08:53
Superpet Centrum Dyrehandel Gl. Lyngvej 3 4600 Køge 33122871

Med venlig hilsen
Jakob Ejlersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Helle Nielsen (Inaktiv) - 07/09-2006 08:55 07/09-2006 08:55
Så ved jeg godt hvor det er. Jeg har faktisk aldrig været der kun kørt forbi. Jeg har bare aldrig tænkt over at de måske havde fisk nok mest fordi jeg synes forretningen ser meget lille ud,

Med venlig hilsen
Helle Nielsen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
AndreasDK - 07/09-2006 10:10 07/09-2006 10:10
Hej MissNewcomer.

Tak for den pæne omtale - vi gør da vores bedste :-)
Som sagt er jeg oftest inde i Køge, men kommer oftere og oftere i Ølbylyng ;-) da jeg er flyttet dertil.

Der er fisk i begge butikker (samt de to i Roskilde), men udvalget af fisk er meget større i Køge centrum end det er i Ølby (det kalder jeg det altså også).

Venligst
Andreas Skjæmt Andersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger jery (Inaktiv) - 07/09-2006 11:05 07/09-2006 11:05
Suk - vi beboere i Køge kommunes nordligste og smukkeste landsby hæger meget om vort bevaringsværdige miljø med mange gamle huse (det ældste fra 1765), så Andreas: du kan også bare køre 2,6 km nordpå fra butikken og finde Ølby! Du får da også en kop kaffe, hvis du så lover ikke at omtale det grimme og trafikerede industrikvarter oppe ved Københavnsvej med et forkert geografisk navn!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger jacob a (Inaktiv) - 07/09-2006 17:31 07/09-2006 17:31
#8 Hvad skal vi så kalde det??? Ølsemagle....

Med venlig hilsen
Jacob A

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger jery (Inaktiv) - 07/09-2006 18:02 07/09-2006 18:02
Ha-ha. Ølsemagle er væsentligt tættere på, men uvist af hvilken grund "misbruges" dette navn ikke. Tror, miséren stammer fra ejendomsmæglersprog; det er ufatteligt, så mange huse, der er til salg i Ølby - og så på vejnavne, som er totalt ukendte for os, og til en betydeligt lavere pris end i selve landsbyen - her er de godt nok pebrede, og så i landzone!
Faktisk hedder stedet slet ikke noget, det er jo bare Køge opland - man kan heller ikke bruge Ølby-Centret, som er vokset op om den nye S-station Ølby, for det ligger alligevel for langt væk fra butikken.

Annoncører
Annoncører