Lavastens indflydelse på vandværdierne.

Postet under : Akvariesiden.dk - Vandpleje og Kemi
Visninger : 1436

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Helle Nielsen (Inaktiv) - 23/04-2006 21:18 23/04-2006 21:18

Jeg vil gerne vide om lavasten har indflydelse på vandværdierne. Kalksten gør selvfølgelig vandet hårdt og skal vandet være med lav ph er det jo en fordel med mange rødder, men hvad gør lavasten?

Jeg er ved at starte 2 x 53 l akvarier op, det ene skal der være apistogrammaer i og det andet skal der pandamaller i og da jeg har fået en masse lavasten vil jeg gerne vide om jeg kan komme nogle af dem i disse to akvarier sammen med en del rødder selvfølgelig,

Med venlig hilsen
Helle Nielsen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Ravnox (Inaktiv) - 23/04-2006 23:52 23/04-2006 23:52
Hej helle, du kan godt bruge lavasten. Jeg har brugt en del lavasten igennem tiderne, og tror ikke der er nogen risiko ved at bruge dem. Men for en sikkerheds skyld skyl og kog dem først.
Der er dog en ting du skal passe på, de er temmelig skarpe. så hvis du har noget sandpapir er det en god idé at slibe dem glatte først.

--- Niels

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
nalle - 24/04-2006 12:07 24/04-2006 12:07
Som Niels siger kan lavasten have nogle skarpe kanter, som du nok lige skal være opmærksom på!
En anden måske lidt mere alvorlig ting er at lava kan afgive tungmetaller til vandet hvilket jo er giftigt for fiskene!
MEN hvis dine lavasten er købt hos en akvarieforhandler er der nok ingen frund til at bekymre sig om det ;) De sælger nok næppe giftige lavasten!

De bedste hilsner
Natasja W. Petersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bo Christensen - 24/04-2006 12:12 24/04-2006 12:12
Men pas på med lavasten du selv har fundet.
Eksternt link http://www.akvariesiden.dk/forum_ny/forumview.php?id=249540&cat=4...

Med venlig hilsen
Bo Christensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
nalle - 24/04-2006 12:14 24/04-2006 12:14
Ja, der er nok stor sandsynlighed for at der er giftige tungmetaller i dem man selv finder på vulkanen! :)

De bedste hilsner
Natasja W. Petersen

Annoncører
Annoncører