Hvorfor gør han kål på hunnerne ?? Ramirezi - Sommerfuglecichlide

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 1545

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger nikitani (Inaktiv) - 12/06-2005 23:31 12/06-2005 23:31
Ramirezi - Sommerfuglecichlide.
Hvorfor gør han kål på hunnerne ??
Ved godt at de er monogame.
Men ham jeg har har udraderet 7 hunne ind til nu.
Tror i han er bøsse *LOL*

Kærlig hilsen
nikitani

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jan (Inaktiv) - 13/06-2005 07:40 13/06-2005 07:40
*LOL* godt spørgsmål, det drejer sig måske om ualm. hustruvold.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig :)

Med venlig hilsen
Jan Andresen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger roer (Inaktiv) - 13/06-2005 08:02 13/06-2005 08:02
Prøv at lade ham gå sammen med flere hunner af gangen, så han har nogle at fordele tæskene på.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jan (Inaktiv) - 13/06-2005 08:34 13/06-2005 08:34
Ja den lå lige foran min næse, jeg har to hunner med min han, der er det hunnerne der slås :)

Med venlig hilsen
Jan Andresen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger helene (Inaktiv) - 13/06-2005 10:21 13/06-2005 10:21
det er vist ikke ukendt mht. sommerfuglecichlider at det kan være ret svært at finde et par som trives sammen, - og især en enlig han i et mindre akvarie, vil kunne reagere som din han. Hvad størrelse akvarie går de i ??
Når man vil sætte en han sammen med en hun kan det være en mulighed at sætte nogle flere hunner ned, og så se om han er mildere stemt overfor en af dem, men det er ikke sådan at man så kan lade dem gå sammen, - hannen vil (hvis han ellers vil) vælge en af dem og resten vil han forsøge at fjerne, (og det ender med at han slår dem ihjel) hvis man ikke selv fjerner dem.
Jeg ville måske prøve at tage hannen op i en periode og lade et par hunner gå der og så sætte ham ned. Måske er der en mulighed for at han så ikke ser det som indtrængen i sit territorie. Jeg ville også lave akvariet om, dvs. flytte temlig meget rundt på rødder osv. - ...
Men jeg tror ikke der er nogen garanti mht sommerfugle-par... det lyder som om han er temlig kræsen, eller ikke rigtig interesseret ...

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger lab (Inaktiv) - 13/06-2005 11:48 13/06-2005 11:48
Det kunne være en idé at prøve en ny han. Det lyder som om det er lidt dyrt i hunner :-\.
Som Helene også er inde på har det stor betydning at hannen er hjemmevant i akvariet i forhold til de hunner du sætter ned til ham.
Hvis du vil prøve Helenes løsningsmodel, vil det være optimalt at fjerne hannen tilpas længe til at hunnerne har afsat rogn.

Mvh.
Lars Brøndum

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger nikitani (Inaktiv) - 13/06-2005 13:44 13/06-2005 13:44
2 hunner gik i 14 dage før hannen kom i 250 l. da jeg så så at hannen jagtede hunnerne aligevel omrokerede jeg i akvariet så alle fiskene kunne lave nye territorier. det hjalp ikke så jeg købte 2 hunner til.... alså 4 hunner 1 han.... men tog livet af dem alle på trods af planter kokusnødeskaller og trærødder. dvs. der er masser af plads for hunnerne at gemme sig på. ... Jeg har arbejdet med fisk i mange år....havde en kunde kommet til mig og fortalt at han havde taget livet af 7 hunner lige meget hvilke forsøg der var prøvet på for at sætte dem sammen. så havde jeg sikkert troet de var lidt små tossede. ..... Har aldrig oplevede noget lignene
I akvariet var der 20 neon 1 plecostemus og så var det jo meningen at det ellers skulle være yngleakvarie til Sommerfuglecichliderne.

Kærlig hilsen
nikitani

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger nikitani (Inaktiv) - 13/06-2005 13:45 13/06-2005 13:45
Skulle måske have uddybet det lidt mere i starten af tråden *S*

Kærlig hilsen
nikitani

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
buje - 13/06-2005 14:04 13/06-2005 14:04
yngelakvarium med 20 neon ?
Spiser 20 neon ikke ca 40 unger på 1 uge ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Maczimuz (Inaktiv) - 13/06-2005 14:18 13/06-2005 14:18
enig med buje
eller hurtiger

De bedste hilsner
Rasmus

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger helene (Inaktiv) - 13/06-2005 14:39 13/06-2005 14:39
nå, men i så fald tror jeg jeg ville skifte hannen ud, eller lade ham gå i cølibat i et akvarie for sig selv, - så har du jo sådan set gjort alle de ting der er foreslået, - tror det må være den han du har, som er lidt speciel..:-)
Eller måske i så stort et akvarie kunne man have et par hanner, eller tre, så kunne de jo også bruge lidt krudt på hinanden, - men det er ikke noget jeg har prøvet selv, - men 250 liter burde ihvertfald kunne klare mere end et par.
Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger MOK (Inaktiv) - 13/06-2005 14:49 13/06-2005 14:49
Til at starte med - jeg har specielt forstand på sommerfuglecichlider - har kun et enkelt par i et selskabsakv., men måske kunne det også være hunnerne indbyrdes jf. #4 ?

Mvh.
Morten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger nikitani (Inaktiv) - 13/06-2005 16:43 13/06-2005 16:43
Jeg har syslet med en teori om at han måske skulle have nogle andre cichlider at gå sammen med. Det kan være at det ville tage lidt af på hans territoriale terrorisme. at skulle slås lidt for det og ikke hunnerne. Så må Neon'erne over til discus'erne i stedet. Nogle gode forslag *S*

Kærlig hilsen
nikitani

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger jon (Inaktiv) - 14/06-2005 10:20 14/06-2005 10:20
Hej Niki.

Jeg har et par i 100 liter selskabsakvarie, så forholdene er selvfølgelig ikke sammenlignelige...

Jeg havde indtil for nyligt mit par gående sammen med tre scalarer, og det gik sådan set fint nok. Sommerfuglehannen var efter hunnen, og lidt efter scalarerne, men der var flest gode perioder, og sommerfuglene har lagt æg mange gange... de er selvfølgelig blevet spist igen med det samme...

Da 100 liter er alt for småt til scalarer, har jeg nu skiftet dem ud med en god stime tetraer, der i følge min akvariebog skulle være godt for sommerfuglecichlider.
Efter der er kommet en stime tetrafisk i akvariet, er sommerfuglehannen blevet meget mere omgængelig, han er ikke så meget på udkik mere, og han slapper ligesom mere af, hvilket også betyder færre ægteskabelige kriser.

Men jeg tror ikke man kan undgå, at hunnen en gang imellem får en ordentlig tur rundt i akvariet, til hun ikke har flere farver tilbage. Så står hun bag en rod eller andet i 5 min, til hun har fået farverne igen, så kommer hun frem, indtil hannen opdager hende, og så starter de forfra.... det kan tage en halv til en hel dag på den måde, og så går det i sig selv igen... det er oftest lige efter deres æg er blevet spist.... Når de har lagt æg, mister han interessen for hende en tid, det er sgu nok meget naturligt :)

Mvh Jon

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger nikitani (Inaktiv) - 14/06-2005 11:01 14/06-2005 11:01
*G* ja de lyder sku meget som mine. sjovt nok jeg prøvede også i går aftes at sætte et par scalare ned for at se hvordan han ville reagere og utrolig nok så er han blevet mere stille.... Men så er der jo det problem at scalarene æder æggene.... men nu kan det da være at jeg kan finde en kone til ham og så flytte både ham og scalarene så snart at der er æg...... jeg giver ikke op han skal ha' en kone tro på kærligheden *LOL*

Kærlig hilsen
nikitani

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger nikitani (Inaktiv) - 14/06-2005 11:06 14/06-2005 11:06
#9 - # 10
Skal lige siges at jeg før har haft held med at yngle Sommerfuglecichlider selv om at der var neon i.

Kærlig hilsen
nikitani

Annoncører
Annoncører