Sumatrabarber/tigerbarber sammen med dværgciclider

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 1465

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger deejayroed (Inaktiv) - 04/06-2005 18:38 04/06-2005 18:38
Hej!
Jeg har nogle sumatrabarber og kunne godt tænke mig at få nogle dværgciclider eks. apistogramma cacatuoides eller apistogramma borelli (gul dværgciclide).....Kan de gå i samme akvarie? Det er et 325liters

Med venlig hilsen
Lars Roed Nielsen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
elisabethen - 04/06-2005 18:49 04/06-2005 18:49
Nu harr sumatrabarber jo ry for at nappe langsomme fisk i finnerne, men det kan som regel undgås ved at holde dem i større stimer, så det fordeler deres drillerier på hinanden i stedet for.
Det, som jeg ville være bekymret for ved sammensætningen, er at barberne er så grådige når der fodres, at Apistogramma'erne ikke rigtigt kan komme til fadet. Det problem har jeg haft, når jeg har holdt dværgcichlider sammen med forskellige tetraer, og jeg tror måske at det er lidt det samme med livlige barber.

Mvh.
Elisabeth Schrøder

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger deejayroed (Inaktiv) - 04/06-2005 19:01 04/06-2005 19:01

Har godt nok læst om dem at de nappede andre fisk, og i den akvarieguide jeg har står der også at de ikke kan gå sammen med scalare, men det har ikke været noget problem her hos mig....jeg har 10stk af barberne så det kan man vel godt kalde en stime :-)
Nogen der kan anbefalde et sted i midt/syd jylland hvor jeg kan købe nogle dværgciclider?
Med venlig hilsen
Lars Roed Nielsen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
elisabethen - 04/06-2005 19:02 04/06-2005 19:02
AkvarieWest i Vorbasse... Han har en del spændende arter.. Og ved hvad han snakker om :)
Eksternt link www.akvarieforretningen.dk

Mvh.
Elisabeth Schrøder

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger XXXX (Inaktiv) - 04/06-2005 19:14 04/06-2005 19:14
ellers er der avifauna de plejer også at have lidt forskellige dværge

Eksternt link www.avifauna.dk

Med venlig hilsen
Thomas

Annoncører
Annoncører