Kribensis

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 1572

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Elvis - 31/05-2005 21:43 31/05-2005 21:43
Hej
Mine to Kribensiser har fået unger (15-20 styk). De passer godt på dem, men bliver de ved med det, eller skal jeg redde ungerne?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger XXXX (Inaktiv) - 31/05-2005 21:44 31/05-2005 21:44
det skulle de gerne blive ved med

Med venlig hilsen
Thomas

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Janne (Inaktiv) - 31/05-2005 21:55 31/05-2005 21:55
I hvert fald indtil de er klar til at få det næste kuld; til den tid vil de jage de gamle unger væk, måske endda spise dem. Men lad dem foreløbig passe på ungerne, og vær klar til at fjerne hannen, hvis hunnen beslutter at han ikke skal have lov at hjælpe med ungerne, og begynder at jage med ham; i værste fald kan hun slå ham ihjel.

Mvh.
Janne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Rapala (Inaktiv) - 31/05-2005 22:28 31/05-2005 22:28
Min kæreste prøvede at fjerne ungerne for tidligt, det kostede hannen livet, hunnen troede åbentbart at det var ham der havde spist dem. Så lad dem endelig passe dem lidt endnu :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Janne (Inaktiv) - 31/05-2005 22:39 31/05-2005 22:39
Jeg lod ungerne blive hos forældrene; de første par gange de havde unger, forsvandt disse efter en uge eller to... Nu har hunnen lært at passe rigtig godt på ungerne, faktisk så godt, at hun jog rundt med hannen, til han døde af det! Det gik rigtig hurtigt, fra den ene dag til den anden, og jeg nåede ikke at gribe ind... Suuuk... Nu har jeg købt en ny han, og holder bedre øje med hende!

Mvh.
Janne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Janne (Inaktiv) - 31/05-2005 22:44 31/05-2005 22:44
Hmmm, kan se Kribensisakvariet her fra computeren, og det ser minsandten ud til at der er ved at foregå et eller andet inde i deres hule!
Hvis din hun bliver træt af hannen, Elvis, så fisk ham op med det samme! Jeg lod min blive i et par timer for meget, ville lige se tiden an før jeg tog ham op... Big mistake...

Mvh.
Janne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Devon - 31/05-2005 23:46 31/05-2005 23:46
Mine fik unger i sidste uge.
Den første dag delte de fint om opgaven med at passe på ungerne.
De næste to dage fik hannen besked om at holde sig væk!
Så deltes de om opgaven i en dag igen.
De sidste dage har det så været hannens tur til at holde hunnen væk.. Lige indtil lyset slukkes om aftenen - så deles de igen om opgaven.

Meget meget mystisk... Det er anden gang jeg har unger med mit nuværende par. Hunnen har før haft en 3-4 sæt unger med en anden han, som desværre døde af sygdom.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger gibson (Inaktiv) - 01/06-2005 09:24 01/06-2005 09:24
Min erfaring er at når først ungerne (efter 3-4 uger) begynder at svømme på egen hånd, så kan de nemt blive føde. Jeg skrev engang om dem her:

Eksternt link http://karl-henrik.dk/index.php/15311

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
GronK - 01/06-2005 15:43 01/06-2005 15:43
Hej

Hvorfor er det lige mine Kribensis ikke ville lægge æg og få masser af unger?
Jeg byggede akvariet efter deres behov sys jeg selv, for jeg havde virkelig håbet på at jeg ville ku få dem til at danne par. Jeg har nu haft mit akvarie i snart 4 måneder og i den tid har de bare brugt tid på at spise neon fisk :P samt de ligger an på hinanden hele tiden, altså nogle gange ryster hanen sig for hunnen og omvendt. Dette gør de utallige gange om dagen, jeg har dog bare aldrig fået dem til at yngle.. De har kokosskaller, træhuler og sten huler. Men hvad sker der? INTET!!

Hva kan jeg gørre forkerT? havde virkelig håbet på at kunne få dem til at yngle..

Mvh.
Simon Vammen

ps. allerede i deres platic pose på vej hjem fra forhandleren begyndte de at ryste sig for hinanden :S

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Janne (Inaktiv) - 01/06-2005 16:22 01/06-2005 16:22
Mine var også et par måneder om at komme i gang. Fodr dem godt med grønt, lidt levende og frostfoder, så skal de nok gå i gang på et eller andet tidspunkt.

Mvh.
Janne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
GronK - 01/06-2005 18:40 01/06-2005 18:40
Tja.. Jeg har lige givet dem nogle røde myggelarver, og så plejer de at få 3 mallepiller om aftenen lige inden lyset slukker, men det er mest til mallerne, og tro mig! mallerne ved sQ godt hvordan de får fat i de piller fra alle de andre fisk :P

Men er der noget man skal gøre specielt før de lægger æg, jeg har lagt mærke til at når mine gubby'er er gravide, så føder de oftest 24 timer efter jeg har skiftet vand :S ved ik om det er normalt eller om det bare et tilfældigt.. men såen er det..

Mvh.
Simon Vammen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Aalborg-fisken - 29/06-2005 17:57 29/06-2005 17:57
Hej

Ja det lyder da lidt underligt at de ligger så meget op til hinanden, hvis man kan kalde det det, og der så ikke kommer nogle æg ud af det! Men jeg ville ikke fortvivle. Jeg er desværre blevet snydt for at se hvordan de spiller op til hinanden, mange beskriver hvordan de sitre osv. men jeg havde kun mine i ca. 3 uger før de fik deres første kuld, moren blev kun næsten de 3 uger og jeg fangede ungerne som nu er en uge. Jeg har købt en ny hun til hannnen, så håber jeg får lov at se deres spil denne gang.

Venligst
Aalborg-fisken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger gibson (Inaktiv) - 30/06-2005 17:03 30/06-2005 17:03
Tine, sådan er det faktisk ofte. At når man er på ferie og der er fred og ro omkring akvariet, så får de unger :-)

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Annoncører
Annoncører