Prinsessen af Burundi igen igen ;)

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 1795

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Devon - 31/05-2005 15:37 31/05-2005 15:37
Hej.
Jeg søgte lidt på ovenstående fisk, og fandt en masse tråde, med en masse skøn ny viden til følge!

Lige et par spørgsmål jeg har dog. Jeg har i dag et selskabsakvarie med kribensis, rød neon, 2xL183 (kun ca 3 cm endnu) og 3 ancistrus og en flok sort sphenops. Grus i bunden og en hel del planter.

Da jeg står og skal flytte snart, så tænkte jeg det kunne være sjovt at starte 'forfra', når man nu alligevel skal igang. Og er i den forbindelse blevet meget interesseret i at prøve PaB.

Spørgsmål:
1) Skal der sand i bunden i stedet for grus?
2) Planter skal helt ud, eller hvad?
3) Der skal naturligvis sten i, men hvad med min trærod - kan den blive?
4) Mine maller, som jeg er tæt knyttet til.. Kan de klare sig i det nye akvarie? Eventuelt kun de 2xL183?

Skal måske lige siges, at mit akvarie er på 180 liter..

På forhånd tak! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger gibson (Inaktiv) - 31/05-2005 16:24 31/05-2005 16:24
1) Skal der sand i bunden i stedet for grus?

Sand er bedst. De elsker at grave i det og tage det i munden og blæse det ud igennem gællerne :-)

2) Planter skal helt ud, eller hvad?

Det bestemmer du selv. Der findes Vallisneria planter i tanganyika søen. Fiskene er vist ligeglade med planter.

3) Der skal naturligvis sten i, men hvad med min trærod - kan den blive?

Tjaaa.... Fiskene vil helst have en så høj PH som muligt, så kalksten er bedre end trærødder der kan sænke den en smule. Men dine fisk kan sagtens trives fordi der er en trærod.

4) Mine maller, som jeg er tæt knyttet til.. Kan de klare sig i det nye akvarie? Eventuelt kun de 2xL183?

Når dine fisk får unger, og det får de 100%, så bliver det nogle agressive s....... , men prøv. Det kan være du bliver nødt til at fjerne mallerne når der kommer unger.

180L er meget fint :-)

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Devon - 31/05-2005 16:39 31/05-2005 16:39
Jeg siger rigtig mange tak :)

Hvis jeg kan finde nogen Prinsesser når jeg engang flytter, så skal de vist forsøges.. :) Om ikke andet må mine maller ryge over i mit 54 liters til en start.

Venlig hilsen
Nick

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger gibson (Inaktiv) - 31/05-2005 17:40 31/05-2005 17:40
Jeg har engang skrevet en artikel om dem:

Eksternt link http://karl-henrik.dk/index.php/15313

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 31/05-2005 19:25 31/05-2005 19:25
Jubii mine bønner er hørt!!!! ;)
Kan lige benytte muligheden til at sige: Jeg har Prinsessen af Burundi yngel til salg....
Jeg har rigtig mange og i mange forskellige størrelser... prisen er 15 kr/stk og 10 for 100 Kr og jeg er til at handle med.

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 31/05-2005 19:30 31/05-2005 19:30
Hov ja, jeg giver Gibson ret i alt hvad han skriver undtagen det med at fjerne mallerne jeg har 6 stk små ancistrus og 3 stk Lamprologus ocellatus i et 325 L. det går fint....
Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger gibson (Inaktiv) - 31/05-2005 19:33 31/05-2005 19:33
...jeg skriver også måske :-)

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 31/05-2005 19:36 31/05-2005 19:36
Ja det gør du sørme også, undskyld det var en smutter ;-)

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Devon - 31/05-2005 20:33 31/05-2005 20:33
Det lyder godt Jesper.. Jeg ville gerne have mine maller med - også for at undgå de problemer med alger som ellers kan opstå. Og så er maller nogen flotte fisk efter min mening. Meget specielle :)
Der går ihvertfald et par måneder inden et indkøb bliver aktuelt.. Jeg flytter til Holstebro, forudsat jeg får det arbejde, som jeg går efter.. Der er ikke så langt til Varde derfra :)
Men jeg skal lige huske dig...

@gibson: Jeg havde læst den side du henviste til før jeg skrev herinde.. Lavede en google-søgning, og der kom din side frem :) Den gav dog ikke lige svar på de sidste spørgsmål, som jeg stillede her.

Annoncører
Annoncører