Æg ved gul dværg cichlide

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 2099

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
golfiiii - 30/05-2005 19:47 30/05-2005 19:47
hej vil høre om jeg skal flytte hunnen med hulen eller om jeg skal lade være. og vil der komme noget ud æggene ? ph ca 7,1 kh ca 10

Mvh.
Mark

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger lab (Inaktiv) - 30/05-2005 21:48 30/05-2005 21:48
Du skal bestemt ikke fjerne hverken hun eller hule. Det kan muligvis blive aktuelt at fjerne hannen, alt efter forholdene.
Der vil sandsynligvis være nogle af æggene der klækker ved de værdier for Apistogramma borelli.

Mvh.
Lars Brøndum

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 31/05-2005 19:35 31/05-2005 19:35
Jeg ville heller ikke fjerne forældrerne, men hvis du vil have at nogle af ungerne bliver til noget ville jeg nok fjerne dem når de er frit svømmende hvis altså du har plads.
A. Borelli kan godt have lidt svært ved at finde ud af det der med at være mor & far de første par gange de får unger men det lære de lige så stille, det ovenstående kommer selvfølgelig an på hvordan din tank ser ud og hvilke andre fisk du har....

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
golfiiii - 31/05-2005 19:54 31/05-2005 19:54
så er der unger, men de er stadig i hulen er der nogen som ved hvornår de kommer ud af hulen det ser ud til at alle æg er klægget der sidder ihvertfald ikke flere tilbage.

Mvh.
Mark

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
golfiiii - 31/05-2005 19:56 31/05-2005 19:56
jeg har dem til at gå i selskab s akvarie med trifesiata, platty, guppy, perle danio, sort neon, og corydos similis, ville det være en ide at flytte hunnen og ungerne til et 40 l akvarie ?

Mvh.
Mark

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 31/05-2005 20:10 31/05-2005 20:10
Nej det sys jeg ikke... Du kan tage vand fra moder akvariet over i din 40 liters og derefter flytte ungerne der over i.
Så kan du fodre med Liquifry No 1. (det er sådan noget flydende noget til baby fisk) sammen med artemia så skulle de nok overleve hvilket jeg ikke tror de vil gøre der hvor de er født..

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
golfiiii - 31/05-2005 20:14 31/05-2005 20:14
jeg har noget liquidfry no 1 så dette skulle nok kunne lade sig gøre, der behøver vel kke være lys hos dem ? hvad med varme legeme ? en luftsten ? behøver der være et filter ?

Mvh.
Mark

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger helene (Inaktiv) - 31/05-2005 21:24 31/05-2005 21:24
jeg har også lige fået et par borelli, - to dage siden, så jeg har ingen erfaring med yngel osv, - men jeg har netop fået dem fordi jeg har læst mig til at de har en rigtig spændende yngelpleje, og er ret gode til det, - ihvertfald når de får det lært, - så jeg ville aldrig flytte dem fra forældrene, - så hellere tage de fisk fra som evt. kunne forstyrre yngel-plejen, - men sådan som jeg har læst det, vil forældrene godt kunne passe på deres små unger...
Synes ligesom man går glip af noget hvis man tager forældrene fra .

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
golfiiii - 31/05-2005 21:30 31/05-2005 21:30
ja det er jo også dette jeg har hørt, men man vil jo også gerne have lidt unger, nu har jeg så prøvet at ta dette kuld fra og så får de så lov til at beholde næste kuld og så må vi se

Mvh.
Mark

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger helene (Inaktiv) - 31/05-2005 21:49 31/05-2005 21:49
har da også læst et eller andet sted, at en hun var blevet taget fra ungerne (sygdom, tror jeg), og kom tilbage efter noget tid, og så snuppede hun alligevel ungerne og ville passe dem selv !!!
Hvad med at smide hunnen med derned, :-)
Mit par går lige nu i et 45 liters sammen med fem voksne guppyer, - det ser ud til at gå fint...
Nå, - .... det er bare mig, - nu har du jo besluttet at prøve det på den her måde, de lægger nok også æg igen... :-)
Jeg ville bare sørge for at temperaturen var den samme som i det akvarie de kom fra, - lys er ligemeget hvis du ikke har planter i, og for så vidt lige meget også selv om der er lidt planter i for hyggens skyld, - nogle dage går nok, -
Jeg ville sikkert sætte en lille luftpumpe med minimal gennemstrøm (klemme), bare for lidt bevægelse af overfladen
Og smide en rod eller to derned så de kan søge lidt ly...

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 02/06-2005 08:10 02/06-2005 08:10
Luftsten og varmelegeme skal der til lys er også en god ide men om det er nødvendig ved jeg ikke helt...
Jeg ville altså ikke tage hunnen med over men det er jo op til en selv :-)

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
elisabethen - 03/06-2005 08:23 03/06-2005 08:23
Altså, en af mine Apistogramma-hunner adopterede en stime levende dafnier her forleden.. Der gik en dags tid, før hun fattede, at det altså var mad og ikke unger... Så i de fleste tilfælde er dværgcichliderne altså glimrende forældre. Problemet kan være at fodre ynglen ordenligt op i et selskabsakvarium.. De er nemmest at gøre i et lidt mindre akvarium. Og hvis der er andre fisk i akvariet, fx tetraer, udgør de selvfølgelig også en trussel...

Mvh.
Elisabeth Schrøder

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
elisabethen - 03/06-2005 08:24 03/06-2005 08:24
Oh, nåhja forresten... Før æggene klægger, går hunnen også og fjerner eventuelle ubefrugtede æg, som ellers vil skimle.. Og forhindrer skimlen i at brede sig til de øvrige æg. Alene derfor er det en god idé, at lade mutter passe i hvert fald æggene.

Mvh.
Elisabeth Schrøder

Annoncører
Annoncører