Mørke kan hjælpe dine Koraller

Postet under : Saltvandssiden.dk - Sundhed og sygdomme
Visninger : 2092

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Superbruger Konge (Inaktiv) - 14/01-2008 14:30 14/01-2008 14:30
Jeg faldt lige over denne artikel, hvor en gut tre dage om måneden kører med nedsat lysidentitet for derigennem at imitere naturens overskyede dage.

Eksternt link http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1078...

Dette påstår han giver et flottere akvarium med bedre vækst blandt korallerne.

Er der nogen der har hørt om dette eller endda praktiserer noget af det samme?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger freddie (Inaktiv) - 14/01-2008 15:22 14/01-2008 15:22
nej men det lyder da som en spændende teori - egentlig er der vel også nået om at der i naturen ikke er fuld knald på lyset hele tiden....
men om koraller ikke har de bedste vilkår af fuldt lys ved jeg nu ikke helt

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger thyme (Inaktiv) - 14/01-2008 16:13 14/01-2008 16:13
Den teori har jeg også hørt før.

Det skulle også have en "gavnlig" effekt på evt alger man har i akvariet, man sulter dem for lys og laver et vandskifte før lys tændes, derved fjerne mere næring. Men så skal akvariet også 100% mørkelægges.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Brian Ørsnes (Inaktiv) - 14/01-2008 16:29 14/01-2008 16:29
Ideen lyder jo rimelig fornuftig. Mange planter yder den bedste vækst ved at blive stresset bare en anelse en gang imellem. De bliver "dovne" hvis de har det alt for godt. Men om det kan overføres på koraller ved jeg ik. Og selvfølgelig er der også overskyet over et koralrev ind imellem, så de tager sikkert ikke skade af det i kortere perioder.

Annoncører
Annoncører