Ancistrus triradiatus (lda 72) nogen der kender noget til den?

Postet under : Akvariesiden.dk - Maller
Visninger : 1562

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 29/01-2008 17:02 29/01-2008 17:02
Var lige en tur i StyrPåDyr idag for at se på disse fine vildtfangede maller.Min datter har i forvejen et særdeles velfungerende alm. Ancistruspar og nu synes jeg det var på tide med lidt nyt.Det var nogle meget fine eksemplarer de havde og købte et par (XL).
Nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke erfaringer andre har mht. LDA 72.Kunne forstå at de krævede de samme forhold og foder som de alm.
Er der nogen der har haft held til at avle på dem og er det også samme fremgangmåde som alm. Ancistrus ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Lois (Slettet) - 29/01-2008 17:18 29/01-2008 17:18
Ser i mine øjne ser de ud som den almindelige ancistrus. Næppe nogen forskel vedr. kost og yngel.
Eksternt link http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=883

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 29/01-2008 21:26 29/01-2008 21:26
#2 Tak for linket Lois.I forhold til de Ancistrus vi i forvejen har i huset er disse mere ensfarvede og har ligesom et "guld-fløjls"-look over hele kroppen.LDA72 kommer fra det øvre Rio Meta, nær Villavicencio.Mit næste spørgsmål lyder: Er der nogen der ved om de vil "krydse" med den alm. Ancistrus hvis de blev sat sammen ( mine skal dog forblive hver for sig ! )...?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger M.Ritter (Inaktiv) - 30/01-2008 13:05 30/01-2008 13:05
Hej Anita.

Ja de vil helt sikkert krydse med hinanden hvis holdt sammen. Jeg har haft dem med den nok mest alm ancistrus sp ( dem med mange lyse prikker på mörkebrun kropsfarve) og de ynglede flere gange.. Og ja, triradiatus er lidt anderledes med sit mere guld-agtige panser ;-)

Annoncører
Annoncører