Bittesmå glasroser og mærkelig orm

Postet under : Saltvandssiden.dk - Sundhed og sygdomme
Visninger : 2294

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger rozzzna (Inaktiv) - 16/05-2008 21:01 16/05-2008 21:01
jeg har lige opdaget en lillebitte glasrose.. hvordan får jeg ram på den når den er så lille? armene er nok kun et par milimeter lange.. skal jeg vente til den blir større?

havde taget det heldækkende armatur af mit 54L hvor mine nye levende sten har lagt.. havde glemt at sætte armaturet på plads, og da jeg kom hjem fra arbejde og flytte den lå der en stor tyk orm af en slags.. den var self død og indtørret..

den havde form som et marcipanbrød, altså flad på den ene side og rund på den anden.. og så havde den nogle knolde/knopper hen over ryggen..

nogen der ved hvad det har været for noget? den var grå og knopperne lyse..

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Lomholt (Inaktiv) - 16/05-2008 22:03 16/05-2008 22:03
Glasrosen kan du få ram på vha. saltsyre og en kanyle. Giv den et skud, men husk at passe på dig selv og brug handsker og briller.

Ja, det lyder som en orm af en slags, men hvilken en er svært at sige. Kan du tage et billede af den og lægge ind i tråden? :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Esben (Inaktiv) - 17/05-2008 07:40 17/05-2008 07:40
Du kan også bruge kogende vand. Det gør jeg. Dog er mine akvarier lige pt. bombet så meget af glasroser at jeg skal have fundet mig en anden og mere effekt løsning.

Den orm har der næsten lige været billeder af her på siden. Jeg kan ikke huske hvad det er for en. Jeg havde den selv med mine nyimporteret sten. Jeg smed dem ud, da jeg dengang ikke vidste hvad det var. Men de skulle vist være gode nok at have i akvariet.

mvh
Esben

Annoncører
Annoncører