Min fisk er gravid!

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 1330

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger zerokill3r (Inaktiv) - 20/06-2008 15:21 20/06-2008 15:21
Hey :D

Jeg har en ballonmolly, med en mave der siger spar to! :) Den vokser og vokser, og den bliver mere og mere arrig, ligsom i virkeligheden :D
Men, har aldrig før haft en fisk der med unger, og har haft akvarie relativ kort tid, så mit spørgsmål er, hvordan skal jeg håndtere situationen?

Jeg tænkte på om jeg skulle fylde en lille balje med akvarievand og smide fisken derop i, også vente til den har født også tilbage med moderen? Eller skal jeg lade den føde i akvariet? Men så jeg jo bare bange for de andre fisk spiser ungerne?

Mvh Kasper B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Sjask (Inaktiv) - 20/06-2008 15:23 20/06-2008 15:23
Lad naturen gå sin gang - hav evt rigeligt med skjulesteder i form af planter og evt rødder/sten så ungerne kan gemme sig og undgå at blive spist :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Benjaminsørensen (Slettet) - 20/06-2008 15:24 20/06-2008 15:24
hvis det er din første gang så syns jeg bare du skal lade den føde i akvariet. hvis dert er masser af planter og godt med små gemmesteder vil 75 % overleve :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger C-lotte (Inaktiv) - 21/06-2008 09:22 21/06-2008 09:22
Uha jeg kender det alt for godt. Det gførste år jeg havde akvarie fiskede jeg også de gravide op i en mindre balje og fik ynglen der.
Men til sidst syntes jeg faktisk det var mere facinerende at lave så godt et akvarie, med en masse gemmesteder som kunne få de stærkeste i kullet til at overleve.
Men ja hvis du ikke vil have dem spist, så skal de op med mindre du kan klare et vist tab og så resten kan gemme sig. Bare husk yngel sviner en masse, så du skal have dem i et akvarie hvor du laver gode vandskift og har et filter der er godt indkørt. Ellers kan det hurtigt gå galt med vandværdierne.

Annoncører
Annoncører