Bundlag hårdt som sten

Postet under : Saltvandssiden.dk - Dekoration
Visninger : 3239

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger gibson (Inaktiv) - 13/07-2008 17:48 13/07-2008 17:48
Jeg har et akvarium med 5 mm koralgrus. Det er blevet hårdt som sten. Der er ingen dyr /orm til at bevæge sig i bundlaget. Det er ikke bundlagets skyld da jeg har brugt det mange gange før uden det er blevet hårdt. Nu skal jeg hakke i det med en skruetrækker for at løsne det.

Nogen idéer til hvordan det er sket? Det var sikkert ikke sket hvis jeg havde haft børsteorme mv. men jeg har ingen levende sten i akvariet. De var døde da jeg brugte dem, men til gengæld har jeg ikke set skyggen af selv den mindste alge. :o

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger crisse (Inaktiv) - 13/07-2008 18:07 13/07-2008 18:07
Er du sikker på at du ikke har brugt beton ;)
Ej, har ingen anelse.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger gibson (Inaktiv) - 13/07-2008 18:08 13/07-2008 18:08
crisse skrev :
Er du sikker på at du ikke har brugt beton ;)

Jeg er rimelig sikker B)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jjj27 (Inaktiv) - 14/01-2009 18:34 14/01-2009 18:34
nu er det her jo kun en ide kunne der være en masse salt i sandet da salt har en tendens til at blive hårdt (hilsen den grønne *rødmer* )

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Thomas Og Kia (Inaktiv) - 14/01-2009 19:28 14/01-2009 19:28
Hva Ron Shimek "DSB" guru så er det en glykose forbindelse som nogle bakterier udskiller.
Citat start
"Rapid bacterial growth rates only occur without competition for space or nutrients. As the bacterial populations fill in all the open spaces growth slows and may stop altogether. Some bacteria also secrete a exterior covering called a "glycocalyx." These glycocalices are made of a hard sugar-like material similar in consistency to rock candy. Rapid bacterial growth may produce so enough of this material to glue sediments together. These sediment lumps may be glued so tightly together that hammering is needed to break them apart."
Citat slut

Annoncører
Annoncører