Hvorfor yngler mine fisk ikke. ???

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 1697

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger dthode (Inaktiv) - 29/08-2008 22:38 29/08-2008 22:38
hej.,. jeg har et 128 l akvarium.. jeg vil som mange andre gerne have lidt yngel mest bare for sjov. jeg har 15 platty'er gående, sammen med en masse andre fisk. syntes jævnligt jeg holder øje med dem, men der sker ikk rigtig noget. syntes ikke der er nogle der bliver tykke eller andet. akvariet er godt beplantet med alt hvad hjertet begær. det har kørt i ca. 6 mdr uden resultat, jeg fodre med myggelarver og noget rigtig godt flagrefoder. er det bare fordi de når at blive spist eller nogle der har en ide til hvad jeg gør forkert.

mvh dennis

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger kredez (Inaktiv) - 29/08-2008 22:42 29/08-2008 22:42
Det kunne godt være fordi de bliver spist..... Hvilke andre fisk er der i dit akvarie ???

Morten.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger dthode (Inaktiv) - 29/08-2008 22:49 29/08-2008 22:49
hej

jeg har gurami'er neon maller(albino et eller andet) hun kampfisk, sommerfuglciklider. guppy..

men er min opfatelse at man burde kunne se når de var ved at være klar til at yngle..

mvh dennis

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Amin (Inaktiv) - 30/08-2008 10:18 30/08-2008 10:18
Jeg vil tro, at gurami'erne og kampfisken er "synderne". Begge arter er ret glubske og kan æde, alt hvad der bevæger sig og kan suges i munden. Engang satte jeg en højgravid Girardinus metallicus hun i en netfødekasse med en masse javamos i, og i det samme akvarium (selskabakvarium) var der også nogle kampfisk. Jeg gik og tjekkede hende om morgenen for at se, om hun har født, og en dag var hun helt slank igen, men jeg kunne ikke finde nogen unger. Tilgengæld fandt jeg 2 meget tilfredse og mætte kampfisk, som hoppede over i nettet og åd alle hendes nyfødte unger *blink* ;(

Så hvis du vil se unger, så er det nemmest at flytte de gravide hunner over til et "yngleakvarium" med en masse fintløvede planter eller brug en overdækket fødekasse ;)

Med venlig hilsen,
Othman Amin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Ringsted (Inaktiv) - 30/08-2008 14:08 30/08-2008 14:08
haha ja jeg tror også de bliver spist i det øjeblik de kommer ud hvis du har guramier og kampfisk i :P sådan rent mistroisk tror jeg også godt det kunne være sommerfuglen ;) men kan jeg ikke udtale mig om da jeg aldrig har haft sådan nogle... men den ligner en slyngel :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Mysteries (Inaktiv) - 02/09-2008 10:05 02/09-2008 10:05
platyerne æder også deres egne unger, selv moren når hun lige har presset en ud, så vender hun sig om og fanger den og æder den *blink*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger furius (Inaktiv) - 02/09-2008 13:13 02/09-2008 13:13
Har du varme nok i akvariet, ved et tilfælde fik jeg sat varmen op nogle grader i mit akvarie og vupti begyndte mine sværdragere at yngle, godt nok bliver en del yngel spist, men der svømmer da en 4 stykker rundt som har gemt sig længe nok til de nu er for store til at blive spist..

Tjek varmen i dit akvarie og tjek hvor varmt dine fisk skal have det for at yngle.

Annoncører
Annoncører