Til folk med en Fx5...

Postet under : Cichlider - Vedligeholdelse - Teknik og udstyr
Visninger : 1255

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Faaborg1970 (Inaktiv) - 12/10-2007 11:02 12/10-2007 11:02
Da jeg skulle ha min FX5 over på en anden balje, så rensede jeg den lige først... Ville så lige gøre den så god som jeg nu mente jeg kunne, så jeg lavede 2 stk 3 cm fin svamp til den nederste kurv, og 2 X filtervat også.... Det var også kanon, jeg kunne aller rede efter 2-3 dage se at mit vand i min 2000 L var blevet mere rent, men men men så begyndte pumpe at larme, der var ikke ret meget tryk på den, der kom hele tiden små luftbobler :( :( :(

Jeg prøvede dit og dat, men kunne sgu ikke få den til at kører som den skulle :( :( :( Hvis jeg trak stikke ud, og satte det i igen, så virkede den som den skulle, men kun i 2-3 sek :(

Godt gal i hovede over den skide pumpe som ikke ville som jeg ville, splittede jeg den af igen... Den stod så på gulvet uden net i og uden top på... Fyldte den så med vand, og satte stikket i... Det skal man IKKE gøre i sin stue... Der stod en vandsøjle en ½ meter op i luften :e og jeg blev enig med mig selv om at selve pumpen var ok :e .....

Men til sidst fandt jeg så problemet... Det nederste net, som jeg havde lavet om med 2 x fin svamp og 2 x filtervat var blevet for fint. Vandet kunne simpelhen ikke komme hurtigt nok igennem da det først var blevet lidt beskidt...

Så til jer andre med en FX5... Pas på i ikke pakker de 3 net for fint, og ser i små luftbobler fra udstrømmeren, så trænger den nok til at blive renset lidt...

Jeg går ud fra at de små luftbobler kommer pga. at der ikke er vand nok ved rotoren...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Leif (Inaktiv) - 12/10-2007 11:14 12/10-2007 11:14
Det med luft i spandpumperne er et generelt problem, som opstår, når der er for ringe gennemstrømning. Så suger pumpen simpelthen falsk luft ind i samlingerne. De samlinger er nemlig kun tætte ved overtryk indefra. Er der undertryk inde i pumpen, så er de ikke tætte, og så har du balladen.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Dan (Inaktiv) - 12/10-2007 12:33 12/10-2007 12:33
Faaborg1970 skrev :
Det skal man IKKE gøre i sin stue... Der stod en vandsøjle en ½ meter op i luften :e og jeg blev enig med mig selv om at selve pumpen var ok :e .....

:o :e:e:e Men bortset fra det lyder det som et forsøg, jeg sagtens selv kunne finde på at udføre..... ;) Fint at du fandt årsagen!

Mange hilsner
Dan

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Leif (Inaktiv) - 12/10-2007 12:52 12/10-2007 12:52
Hva' er der galt med indendørs springvand, om jeg må spørge? Det har jeg da set på flere af de fine hoteller og så'n! :e

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Dan (Inaktiv) - 12/10-2007 13:02 12/10-2007 13:02
I forbindelse med et stoppet kælderafløb (som stadigvæk er stoppet :( ), har jeg flyttet vand med en billig kinesisk springvandspumpe. Det er til stor fornøjelse for ungerne, når den lejlighedsvis sender en flot vandsøjle op fra gulvet, som elegant rikochetterer mod loftet, hvorefter vægge og undertegnede får sin del af afvaskningen.

Mange hilsner
Dan

Annoncører
Annoncører