Kunne ikke lige finde, hvor jeg..........

Postet under : Siden - Ros
Visninger : 6825

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger laurentius (Inaktiv) - 08/02-2009 17:03 08/02-2009 17:03
Kunne præsentere mig selv, så det bliver altså her under "ros". :) To fluer med et smæk......
Jeg er nybegynder som akvarist. Og jeg har allerede haft meget glæde af alle de gode tips der findes under "emner" herinde :D
Jeg har i flere år haft lyst til at beskæftige mig med akvarium.....arbejdede en gang et sted hvor der var et flot et, som jeg fandt meget interessant at betragte.....og da jeg for 6-7 uger siden fandt en annonce med et 325l akvarium med Eheim spandfilter og tilhørende armatur, købte jeg det og gik, efter biblioteksbesøg bare igang :D Det første jeg fandt ud af var, at de 850,- jeg havde givet for herligheden, var pebernødder i forhold til planter og....henad vejen ....fisk o.s.v. Men!!! jeg har ikke fortrudt!! Med et godt studium bl.a. herinde har jeg fået etableret et akvarium der i det store og hele "funker" D.v.s. krystalklart vand, pæn beplantning og allerede en god biokemi - tilsyneladende - fiskene logrer ihvertfald med halerne og er pænt aktive :) ....Måske har jeg været serdeles heldig (forstand er det ihvertfald ikke - endnu *blink* Men jeg for nuværende kun haft een død fisk, nemlig en sværdragerhan, som jeg aflivede. Han skabte stress i akvariet kunne jeg fornemme.
Indtil nu har jeg - lidt efter lidt - anskaffet følgende fisk :
2 blå Gurami - han+hun ( Hannen er pt. ved at bygge skumrede)
3 Perlegurami
4 Flying fox
3 Black Molly
6 Sværdragere, hvoraf een han
6 Guppy - 2 hanner+4hunner
4 sugemaller (som jeg ikke lige kan huske navnet på, men de skulle kun blive en 4-6 cm)
8 Rød Neon
4 andre som jeg ikke lige kan huske navnet på, men de ligner lidt sværdragerhunnerne :P
Forskellige planter som jeg endnu ikke kender navne på, men er blevet vejledt til at købe af min "fiskehandler"
Jeg holder med indkøb de næste to-tre uger og følger spændt udviklingen for nuværende :) Tak for det her Forum....jeg er sikker på, at jeg nok skal få meget glæde af det, og - hvem ved - måske ad åre BIDRAGE med noget!!! Hvem ved

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jopa (Inaktiv) - 08/02-2009 17:45 08/02-2009 17:45
Velkommen
Du kunne jo starte med at opdatere din profil med de oplysninger du har skrevet i dit indlæg ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger spim (Inaktiv) - 08/02-2009 18:31 08/02-2009 18:31
Hej Laurentius

Velkommen til!
Det lyder som om du er rigtig godt igang med dit nye akvarium.

Du kan med fordel oprette et bruger akvarie. På den måde har du hele tiden et sted og opdaterer hvilke fisk du har. Desuden kan ander der har samme fisk lettere finde dig, så I kan bytte erfaringer, hvs det skulle blive nødvendigt. :)

God fornøjelse med din fremtidige udforskning af denne skønne hobby.

:) Jane

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger laurentius (Inaktiv) - 08/02-2009 18:39 08/02-2009 18:39
jopa skrev :
Velkommen
Du kunne jo starte med at opdatere din profil med de oplysninger du har skrevet i dit indlæg ;)

Jamen det vil jeg gerne gøre jopa ;-) fortæl mig hvordan....og tusind tak for den varme velkomst *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger laurentius (Inaktiv) - 08/02-2009 18:40 08/02-2009 18:40
spim skrev :
Hej Laurentius

Velkommen til!
Det lyder som om du er rigtig godt igang med dit nye akvarium.

Du kan med fordel oprette et bruger akvarie. På den måde har du hele tiden et sted og opdaterer hvilke fisk du har. Desuden kan ander der har samme fisk lettere finde dig, så I kan bytte erfaringer, hvs det skulle blive nødvendigt. :)

God fornøjelse med din fremtidige udforskning af denne skønne hobby.

:) Jane

Tak for velkomsten Jane....det vil jeg da prøve om jeg kan finde ud af :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Patrick (Inaktiv) - 08/02-2009 19:00 08/02-2009 19:00
Du går bare op i "rediger brugerprofil"

Så kan du i friteksten skrive om hvor langt tid du har haft akvarie osv.

Derudover kan du i artsbeskrivelse over de fisk du har sige tilføje fisk (Nederst til højre) Det gør at de ike kun figurerer på din profil, men at folk der læser artsbeskrivelse kan se at du har fisken.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger magnus1136 (Inaktiv) - 01/03-2009 17:00 01/03-2009 17:00
dem du har 4 af som du ikk ved hvad hedder... mon ikke det er platyer? det lyder sådan :D

Annoncører
Annoncører