Kunne ikke lige finde, hvor jeg..........

Postet under : Siden - Ros
Visninger : 6825

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger laurentius (Inaktiv) - 08/02-2009 17:03 08/02-2009 17:03
Kunne præsentere mig selv, så det bliver altså her under "ros". :) To fluer med et smæk......
Jeg er nybegynder som akvarist. Og jeg har allerede haft meget glæde af alle de gode tips der findes under "emner" herinde :D
Jeg har i flere år haft lyst til at beskæftige mig med akvarium.....arbejdede en gang et sted hvor der var et flot et, som jeg fandt meget interessant at betragte.....og da jeg for 6-7 uger siden fandt en annonce med et 325l akvarium med Eheim spandfilter og tilhørende armatur, købte jeg det og gik, efter biblioteksbesøg bare igang :D Det første jeg fandt ud af var, at de 850,- jeg havde givet for herligheden, var pebernødder i forhold til planter og....henad vejen ....fisk o.s.v. Men!!! jeg har ikke fortrudt!! Med et godt studium bl.a. herinde har jeg fået etableret et akvarium der i det store og hele "funker" D.v.s. krystalklart vand, pæn beplantning og allerede en god biokemi - tilsyneladende - fiskene logrer ihvertfald med halerne og er pænt aktive :) ....Måske har jeg været serdeles heldig (forstand er det ihvertfald ikke - endnu *blink* Men jeg for nuværende kun haft een død fisk, nemlig en sværdragerhan, som jeg aflivede. Han skabte stress i akvariet kunne jeg fornemme.
Indtil nu har jeg - lidt efter lidt - anskaffet følgende fisk :
2 blå Gurami - han+hun ( Hannen er pt. ved at bygge skumrede)
3 Perlegurami
4 Flying fox
3 Black Molly
6 Sværdragere, hvoraf een han
6 Guppy - 2 hanner+4hunner
4 sugemaller (som jeg ikke lige kan huske navnet på, men de skulle kun blive en 4-6 cm)
8 Rød Neon
4 andre som jeg ikke lige kan huske navnet på, men de ligner lidt sværdragerhunnerne :P
Forskellige planter som jeg endnu ikke kender navne på, men er blevet vejledt til at købe af min "fiskehandler"