Akvarie dødsfald + Familie dødsfald.

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1570

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Sensitivity (Inaktiv) - 11/02-2009 23:58 11/02-2009 23:58
Indlægget er rettet 11/02-2009 23:59 11/02-2009 23:59 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej alle sammen.

Jeg vil først starte med at præsentere mig selv. Jeg hedder Oliver jeg er 16år gammel - helt sprit ny her på akvariesiden og håber på at få et godt ophold her.

Jeg har haft akvariesiden jeg var 10år gammel - Der fik jeg mine stille og roligt startet op med et par discus - senere omkring en månede senere købte jeg 4 Discus mere og det er egentlig dem som jeg gerne vil snakke lidt om.

Jeg har altid været rigtig glad for mit akvarie, passet og plejet det ret mange gange om ugen, fodret regelmæssigt o.s.v

Jeg har haft et meget tragisk tæt dødsfald inde på livet, da min far mistede livet d. 2/2 09 - Jeg vil ikke komme nærmere ind på det, andet end det er et drab, så efterforskningsforløbet er jo stadig igang og dermed har jeg ikke haft overskud eller tid til at passe mit kære akvarie.

Jeg har selfølgelig fået andre folk til at fodre siden da, men eller's har det bare stået hen - da jeg kom ud til det imorges var 4 af mine støreste discus døde - de 2 andre lever i bedste velgående, kan det have noget at gøre med at jeg ikke har haft skiftet vand eller lign. siden d. 2/2?. Fiskene er med lidt hurtig hovederegning omkring 6år + det løse antal måneder gamle - Og der har aldrig været med dem sygdomme eller lign. og de har aldrig været flyttet. Akvariet er som sådan umiddelbart sunde, værdierne er helt tiptop og de har også haft ynglet, og ungerne har været overlevet og solgt.

Jeg står nu med følelsen af jeg har svigtet det hele lidt, med akvariet og sådan - så jeg vil give det en ordenlig tur imorgen og se om jeg kan redde de sidste 2.

Spørgsmål:
1. Hvad kan grunden være til de døde?
2. Nogle gode Fforeslag til evt. nye fisk på et senere tidspunkt - helst nogle som kan lide rødder og lidt blødt vand?

PS: Stavefejl er gratis!
PSS: Jeg havde ingen ide omkring hvor jeg skulle smide den flyt den hvis det er noget (emne)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Mr.Frog - 12/02-2009 00:39 12/02-2009 00:39
Indlægget er rettet 12/02-2009 00:40 12/02-2009 00:40 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

En trist historie du er kommet med og jeg føler med dig :(

De kan være døde af mange ting, feks alderen på fiskene eller overfodring, da det er en anden person der har fodret og måske er kommet til at overdosere voldsomt.

Venligst
Claus

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Akutaq - 12/02-2009 01:58 12/02-2009 01:58
jeg vil også sige samme som # 2 overfodring. du ved jo, hvor meget dine fisk skal have og de andre har sikkert ikke haft fisk før, så de har jo nok fået for meget og spise.
Føler også med dig. Hold dig munter

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 12/02-2009 11:27 12/02-2009 11:27
Hej Oliver.
Du har min dybeste medfølelse mht. din far.Der er nogle ting i livet man ikke selv er herre over, det være sig både sorger og glæder.
Mht. dit akvarium, vil mit bud også umiddelbart være som ovenstående skriver, da du jo har haft det og fiskene i længere tid.
Du spørger til hvilke fisk, du kan erstatte dine Discus med og der er heldigvis mange, der kan leve under de beskrevne forhold.
Prøv evt. at udfylde din profil mht. akvariets strl., planter, nuværende fisk (er der nogle tilbage? ) , bundlag, etc.
Så er det lidt nemmere at komme med forslag.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Porsdam (Inaktiv) - 12/02-2009 12:07 12/02-2009 12:07
1#

puha, føler med dig ang. din far. har selv mistet en storebror da jeg var lidt yngre end dig.

Ang. fiskene har jeg ikke selv haft diskus, men vil også sige som de andre at det nok er overfodning.

jeg har altid haft rødder i mine akvarier, og har primært selvskabsfisk. dværg gurami, platy, neon m.m. rødderne har jeg nok også mest for mine ancistrus mallers skyld - og til dekoratino selvfølgelig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Mariann (Inaktiv) - 12/02-2009 15:14 12/02-2009 15:14

Føler sandelig osse med dig, ang. din far....
Det skulle hverken børn eller unge mennesker opleve.....

Tag du det nu stille og roligt, og tag den tid det tager for, at få bearbejdet det hele....
Hvis du kan overkomme at gøre dit akvarie rent i dag og redde de 2 diskus, så er det fint, men lad være
med at bebrejde dig selv noget som helst......Du er jo ikke skyldig i noget som helst.......
Det ville være uoverskueligt for de fleste, at skulle kunne koncentrere sig om ret meget efter sådan en tragedie....

Ved ikke noget om diskus, men jeg håber du kan redde de 2, og så kan du jo vente med mere "akvariearbejde"
til du får det bedre....

Mvh Mariann

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Sensitivity (Inaktiv) - 14/02-2009 12:47 14/02-2009 12:47
Hej igen.

jeg starter lige med at undskylde den lange svartid, men det jo som grundet det med min far - der jo en masse formidle ting og sager..

#2 Mange tak..
- Hende som fodrede ved rigtig meget omkring dem, da det var hende som fortalte mig om diskus, men jeg vil da ikke udelukke det 100%.

#3 Tak, det jeg glad for.

#4 Jeg skal nok udfylde min profil når jeg før tid til det engang, det var en rigtig god idé! -tak.

#5 Ja, det sgu forfærdeligt at miste.. Okay jeg vil lige tage et kig på artsbeskrivelserne på siden.

#6 Nej jeg synes hellere ikke det særlig ret at opleve.. Jeg tager det også stille og roligt men man føler en samvitighed overfor dyr, hvis du forstår - Jeg vil ihvertfald prøve og redde dem, ser også ud til at de har klaret det ret godt, de ser sunde og raske ud lige pt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Mr.Frog - 14/02-2009 23:55 14/02-2009 23:55
Hejsa Sensivity
Jeg synes det er rigtigt godt du er kommer herind i akvarieforummet, og får noget hyggeskriveri om din interesse. Der er en hel masse nyttige ting man kan læse om. Det er ikke alt man læser herinde der er korrekt, men dan dine egne meninger og vælg det ud som du selv synes lyder rigtigt. Der falder ihvertifald en del guldkorn herinde.
Det er sku godt at komme igang med at foretage sig noget andet i hverdagen, så man kommer til at tænke på noget andet og ikke går og bekymrer sig alt for meget. For det kommer der ikke altid noget godt ud af.
Rigtig god fornøjelse med det.

Venligst
Claus

Annoncører
Annoncører