Moskusskilpadder. hjæææææælp

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 2321

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
www.mega-billigt.dk (Slettet) - 15/02-2009 13:48 15/02-2009 13:48
Hej alle.
jeg ved ikke hvilke dabat rum jeg skal skrive i (den bliver nok flyttet)

jeg købte sidste år i november månede 2stk. moskusskilpadder i en dyrehandler i taastrup og har været meget glade for dem.
jeg gik på nettet for at finde ud af noget mere om dem om hvordan man så forskel på hanner og hunner,i det seg søgte på nettet blev jeg meget overreskede over det der blev skrevet om moskusskipadder, end hvad jeg fik af vide af dyrehandleren..

det jeg fik af vide af dyrehandleren var, (skal lige sige at jeg har et akvarium på 250l med andre fisk "normalt akvarium") moskusskilpadder kunne leve sammen med andre fisk og moskusskilpadder kunne leve normalt sammen med mine fisk, uden nogen form for land til skilpadderne og vand tempratur på 25 grader. vandstanden helt oppe til overfladen osv.
men hvad man læser på nettet har jeg fået helt forkert forklaring på hvordan de skal leve. se dette link. Eksternt link http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/pasning.nsf/docs/moskusskild... og mange andre hjemmesider skriver nogen lunde det samme. er det forkert det jeg har fået af vide af dyrehandleren.. hjælp min med et svar..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Steffen kbh (Inaktiv) - 15/02-2009 13:55 15/02-2009 13:55
Der er en grund til at de hedder dyre-handlere, og ikke dyre-vejledere.
Hvis han/hun havde sagt at du ikke kunne have dem i dit akvarie, så havde du ikke købt dem og han havde ikke tjent nogle penge.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger knud - 15/02-2009 14:04 15/02-2009 14:04
Et af mine børnebørn har 2 sådanne bæster, og jeg kan fortælle dig, hvad der fungerer godt hos ham.
Vandstanden er sænket til 15 cm. I midten er der placeret en opsætning af sten, de kan kravle op på. Den benytter de ikke ret tit, måske fordi vandtemperaturen er tilstrækkelig høj. Af og til får han en håndfuld flydeplanter, som de betragter som kosttilskud. 5-6 guppier uden slørhaler fungerer som "hyggefisk". Deres karriere strækker sig højst over et par måneder.
Af foder har han afprøvet, hvad dyrehandleren foreslog, og er så landet på deres livretter.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
www.mega-billigt.dk (Slettet) - 15/02-2009 14:04 15/02-2009 14:04
det skal lige sige at han var kanon god sælger og fortalte meget om dem, der var ikke nogen problemer med mit akvarium og mine fisk. vi snakkede om at den har solgt fisk i 18 år så derfor troede jeg på ham.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Amin (Inaktiv) - 15/02-2009 15:21 15/02-2009 15:21
At han har solgt fisk i 18 år, er ikke ensbetydende med, at han ved alt om dem - desværre. Det betyder bare, at han er en god sælger, og der er en verdens forskel mellem de to ting, hvilket du også har fundet ud af :D
Det er altid godt at undersøge tingene grundigt, inden man køber dyret. Man kan sagtens falde for et dyr i butikken, uden at man ved særlig meget om det, men så kan man reservere det og så gå hjem og læse en masse, inden man har bestemt sig for at købe det eller ej - det gør jeg selv ret ofte, og det har sparet mig en masse spontant- eller fejlkøb.
Dette er ikke ment som kritik, men det er mere som et venligt råd til næste gang ;)

Med venlig hilsen,
Othman Amin

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
www.mega-billigt.dk (Slettet) - 15/02-2009 16:27 15/02-2009 16:27
Amin skrev :
At han har solgt fisk i 18 år, er ikke ensbetydende med, at han ved alt om dem - desværre. Det betyder bare, at han er en god sælger, og der er en verdens forskel mellem de to ting, hvilket du også har fundet ud af :D
Det er altid godt at undersøge tingene grundigt, inden man køber dyret. Man kan sagtens falde for et dyr i butikken, uden at man ved særlig meget om det, men så kan man reservere det og så gå hjem og læse en masse, inden man har bestemt sig for at købe det eller ej - det gør jeg selv ret ofte, og det har sparet mig en masse spontant- eller fejlkøb.
Dette er ikke ment som kritik, men det er mere som et venligt råd til næste gang ;)

Med venlig hilsen,
Othman Amin

det vil jeg gøre næste gang...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
www.mega-billigt.dk (Slettet) - 15/02-2009 16:29 15/02-2009 16:29
jeg tænkte på om der var andre som har moskusskilpadder og hvor i passer dem? nogen gode råd til hvad jeg kan gøre??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Emiller95 (Inaktiv) - 15/02-2009 17:13 15/02-2009 17:13
du kan gøre som Knuds barnebarn. Sænke vandstanden, lave en sten opsætning. Måske gøre vandet lidt koldere så de ville benytte stenopsætning lidt mere

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger mipe (Inaktiv) - 15/02-2009 18:49 15/02-2009 18:49
Moskusser er kødædere så de vil klart snuppe en fisk hvis de kan fange en.
Jeg fodre primært min med frost rejer, især her i vintertiden hvor det ikke er så nemt at finde levende føde til dem udendørs.
Du kan finde en masse oplyninger om dem på disse forums:
Eksternt link http://www.nhf.dk/phpBB/index.php
Eksternt link http://landskildpadder.dk/krybdyrforum/phpBB2
Eksternt link http://www.star-reptiles.dk/forum

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
www.mega-billigt.dk (Slettet) - 15/02-2009 18:56 15/02-2009 18:56

Emiller95 skrev :
du kan gøre som Knuds barnebarn. Sænke vandstanden, lave en sten opsætning. Måske gøre vandet lidt koldere så de ville benytte stenopsætning lidt mere

hvis man nu ikke har mulighed for dette hvad gør man så, grunden er mine andre fisk i akvarium...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
www.mega-billigt.dk (Slettet) - 15/02-2009 18:59 15/02-2009 18:59
mipe skrev :
Moskusser er kødædere så de vil klart snuppe en fisk hvis de kan fange en.
Jeg fodre primært min med frost rejer, især her i vintertiden hvor det ikke er så nemt at finde levende føde til dem udendørs.
Du kan finde en masse oplyninger om dem på disse forums:
Eksternt link http://www.nhf.dk/phpBB/index.php
Eksternt link http://landskildpadder.dk/krybdyrforum/phpBB2
Eksternt link http://www.star-reptiles.dk/forum

jeg har ikke oplevet endnu at de har fanget nogen af mine fisk, de har spist ved siden af en malle uden nogen problemer...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
www.mega-billigt.dk (Slettet) - 16/02-2009 17:58 16/02-2009 17:58
mon det kan hjælpe hvis man snakker med dyrehandleren hvor jeg har købt dem og hvad mon der vil ske. nogen der kan hjælpe mig med hvad man gør...? håber at han vil finde en løsning på dette...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Kungfuhamster (Inaktiv) - 20/02-2009 09:53 20/02-2009 09:53
Mine skildpadder (det er godt nok gulørede terrapiner) har sådan en stor flydesten der er sugekoppet fast i den ene ende af mit 325 liters, den bruger flittigt. Og med hensyn til at gå sammen med fisk, går det altså fint. Det er et akvarium jeg har overtaget, og det var måske ikke sådan jeg ville have gjort det, men nu er det nu engang sådan. Fiskene prøver nogen gange at bide lidt i padderne, men padderne er altså rimelig ligeglade, og der er heller aldrig noget den anden vej

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger jeppe - 20/02-2009 10:06 20/02-2009 10:06
Jeg har haft mine moskusser i en del år efterhånden, og det har kun været hunnen som gik på land, men mest når hun skulle ligge æg.
problemet med for lav vandstand er at de let bliver fede, hvilket jo heller ikke er sundt. De kan holde sig under vand i meget lang tid uden at de skal op og have luft. Jeg har haft mine gående i en 660 liters og 325 fyldt med vand og der har aldrig været nogen problemer. Man skal bare sørge for at der er noget de kan kravle på, så de ikke behøver at svømme hele vejen.
I starten havde jeg kun hunnen og hun kunne sagtens gå i et godt beplantet akvarie med fisk og rejer. Det blev dog slut da jeg fik hannen, for han hapser planterne.
Mht. fisk, har der aldrig været nogen problemer. Dem de har taget, har været nogen som alligevel har været syge.
Men de bliver hurtigt fede, så lidt vand at rører sig på skader altså ikke. mon ikke om de i naturen bevæger sig ud på dybt vand engang imellem.

Men skal dog selv igang med at lave et akvarie med noget mere land, da det kunne være sjovt at få lidt yngel.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
www.mega-billigt.dk (Slettet) - 29/03-2009 15:18 29/03-2009 15:18
har fået snakket lidt med andre forhandlere rundt i danmark. jeg får af vide at man ikke kan få moskusser til at leve sammen med andre fisk og SLET ikke når der er mere vand end 15 cm.

jeg viste denne debat hos den forhandler jeg købte moskusskilpadderne af hvor jeg fik af vide i ikke hvade noget forstand på sådan nogen ting.

sidste gang jeg køber hos den forhandler.

Annoncører
Annoncører