Få en lavere elregning uden at sænke forbruget

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1587

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger d9ha - 27/02-2009 11:12 27/02-2009 11:12
Har lige fundet ud af, at hvis man tegner en fastprisaftale med elselskabet, ser det ud til, at man kan spare en del på el-regningen.

F.eks hos Sydenergi (hvor jeg i forvejen er kunde) koster markedsel i fastprisaftale omkring 30 øre afhængig af aftalens løbetid. Ser man på prisbladet for f.eks. februar betaler jeg 51 øre for markedsel. Ser man på prisbladene for de øvrige måneder i 2008 svinger prisen fra 39 til 65 øre, men ligger typisk omkring 50 øre.

Du kan altså spare ca. 20 øre per kwh du bruger. Og da man også skal svare moms af det svarer det til en besparelse på 25 øre.

Det må være et vægtigt modargument overfor den skeptiske ægtefælle, der mener at at akvarier er dyre i drift - Jo mere strøm du bruger jo mere sparer du ;-)

Her er et link til priserne hos sydenergi:

Eksternt link http://www.sydenergi.dk/index.aspx?articleid=940

Husk, at der man frit kan vælge el-leverandør. Der er blot 1 måned + løbende måned i opsigelse. Vil du skifte leverandør, gør man det ved at kontakte den ny leverandør.

På elpristavlen kan man sammenligne priser for de forskellige el-leverandører:

Eksternt link http://www.elpristavlen.dk/MainPage.aspx?page=26&menu=0

mvh
Henrik

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger snoopyzrainbow (Inaktiv) - 27/02-2009 15:07 27/02-2009 15:07
Men du kan vel også riskere det går den anden vej? Så du tror du betaler 50øre pr.kwh,og så ved årets udgang får et smæk på flere tusinde kroner,fordi du har brugt mere strøm end du har betalt for? Så vil jeg næsten hellere betale det jeg gør nu,og så få en til to betalingsfri mdr næste år,istedet for et ordenligt smæk..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Henrio (Inaktiv) - 27/02-2009 15:45 27/02-2009 15:45
Nu er det jo sådan at en fastprisaftale betyder at prisen er fast :-).

Så smækket får du jo netop kun hvis du bruger mere el end du er sat til, men det gælder jo uanset fastprisaftale eller ej.

Har netop selv tegnet en med dong for de næste 24 mdr.

Annoncører
Annoncører