160 liter med minimal beplantning

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 1451

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger HenningS - 13/03-2009 21:48 13/03-2009 21:48
Er der nogen der kan komme med gode ideer til fisk til mit 160 liters akvarie?

I forvejen har jeg et 250 liters selskabsakvarie med Scalarer, neonfisk og kileplet, så det skal være noget anderledes. Hellere få halvstore fisk end mange små. Og gerne i nogle klare farver. Det må gerne være interessante fisk. fx nogle man kan få til at yngle, og som evt. har en interessant yngelpleje.

Og så kunne jeg godt tænke mig at beplantningen er forholdsvis minimal. Indtil jeg er blevet bedre til planterne i mit 250 liters, gider jeg nemlig ikke rigtig slås for meget med planter i endnu et akvarie. Så fiskene skal kunne trives uden ret mange planter.

Jeg er ikke uerfaren med akvarier, men har altid haft meget traditionelle selskabsakvarier, og kunne godt tænke mig at prøve noget andet også.

Henning

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger JRC (Inaktiv) - 13/03-2009 23:41 13/03-2009 23:41
Hejsa

Du skal kigge lidt på Cichlider fra Tanganyika fx Neolamprologus brichardi - Prinssessen af Burundi meget neutral og kræver ikke planter men sten og huler da det er en huleleger. Meget flot fisk men der er også mange andre spændende fisk der fra.

MVH
Jonas Carstensen B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger HenningS - 14/03-2009 18:29 14/03-2009 18:29
Lyder som en god idé. Men så må jeg jo hellere prøve at gøre det rigtigt, ved at lave en Tanganyika biotop. Men hvordan ser den ud? Hvad er den naturlige beplantning, Hvilke andre fisk vil være oplagt.

Det kunne være lækkert, hvis oversigterne i artsbeskrivelserne havde lidt oplysninger, om fx størrelse, temperatur mm. Det tager rigtigt lang tid at grave sig ned i de enkelte arter

Er der nogen, der har gode idéer, til hvor man kan læse mere om Tanganyika?

Henning

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger FinnB - 14/03-2009 20:11 14/03-2009 20:11

Annoncører
Annoncører