Hvide pletter på Gul sommerfuglefisk ?

Postet under : Saltvandssiden.dk - Sundhed og sygdomme
Visninger : 4531

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Tix (Inaktiv) - 20/05-2009 22:05 20/05-2009 22:05
Min Gul langsnudet sommerfuglefisk har fået hvide pletter? jeg har haft den i 2 uger.
efter 1½ uge begyndte den at få små pletter,er det noget der går i seg selv igen eller skal den ud med samme?
min klovnfisk er også begyndt at få dem,kun meget lidt.
Kan det være svamp?

Mvh
Thomas

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mjello (Inaktiv) - 20/05-2009 22:27 20/05-2009 22:27
Ligner en parasit infektion men har ingen forstand på saltvand ....

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 20/05-2009 22:52 20/05-2009 22:52
Ser ikke godt ud,,, på med UVC filter og aktivt kul. Skift 10-20% vand om ugen og se til at fisken ikke får strss. Däk glasset med noget så de ikke kan se ud eller ind. Af mad ville jeg fodre lidt med artemia, meget lidt og ofte!
Få hjem et par pudserejer eventuelt.

Den ser dok ikke godt ud, og jeg ved ikke om der eventuelt er medicin der hjälper?

Ser ud til typiske stress pletter for en fisk i en alt for lille tank.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 20/05-2009 23:09 20/05-2009 23:09
Den 11/04-2009 skriver du at du netop har fået dine sten i..

2 uger senere har du allerede proppet en af de sværere fisk i - du beder lidt selv om det...

Nu lyder jeg helt vild grov, men det er også meningen. Den fisk dør for dig, og det er fordi du ikke har sat dig ordentligt ind i stoffet.

Prøv at gøre som Stockholm Saltvand skriver, og så kryds fingre ;)

Held og lykke med det!

PS. Sørg endelig for at skrive nogle informationer om dit akvarie, såsom størrelse, teknik samt indhold - det gør det meget nemmere at hjælpe :)

Annoncører
Annoncører