Parks planteakvarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 14864

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Park (Inaktiv) - 06/09-2009 02:15 06/09-2009 02:15
Indlægget er rettet 06/09-2009 02:27 06/09-2009 02:27 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Så fik jeg endelig gang i akvariet og fik omlagt det til noget der ligner den idé i mit hovede... Undervejs har der været mange problemer - forkerte fisk (Victoria cichlider, der absolut ikke kan anbefales til planteakvarie ;) ), div. alge-angreb, problemer med at skaffe de planter jeg ville have, manglende eller defekt udstyr (hovedsageligt CO2), flere forkerte fisk og flere alge-angreb!

Men nu er der billeder, jeg tør offentliggøre - uden frygt for mobning! :P

Et før, hvor planterne skal komme sig efter div. alge-angreb - de er bare plantet tilfældigt, hvor de er sikret en masse lys også til bladene forneden og godt med CO2 og mikro/makro-gødning! Her er der 6 x 54W T5 over, så derfor pearler planterne ret meget - det er ikke svæv i vandet! ;)

Det er vokset lidt til:

Som det ser ud nu, efter tilsætning af 3 stk. dejlige red moor-rødder og ca. 25 kg. landscape rocks, samt en del planter...

Teknisk info:

Akvarie: 325 l. (130x50x50 cm) "helglas" akvarie med klare fuger - står på sort effektline kabinet

Spandpumpe & cirkulation: JBL CristalProfi e1500 (1500 l./t.), AM-Top 3335 (600 l./t.), Hydor Koralia 1. (1500 l./t.)

CO2 udstyr: 2 kg. flaske med magnetventil, bobbeltæller i glas, permanent tester. CO2'en opløse via glaskeramisk diffuser under indtaget til spandpumpen, således, at spandpumpen fungerer som "reaktor".

Gødning: 5 x ugen
KNO3 - 1/5 tsp
K2SO4 - 1/8 tsp
KH2PO4 - 1/8 tsp
Rexolin 10 ml.

Lys: 10 timer - ATI Powermodule 6x54W T5 dæmpbart - rørene er en blanding bestående af : 2 x Giesemann Midday, 2 x Narva Nature Superb 076, 1 x Phillips 827, 1 x Phillips 865

Bundlag: Råda 0,8 - 1,2 mm

Hardscape: Red moor-rødder og landscape rocks

Planteliste:
• Alternanthera lilacina
• Anubias baterii var. nana "petite"
• Eleocharis parvula
• Cryptocoryne lutea
• Cryptocoryne wendtii "brown"
• Cryptocoryne parva
• Cyperus helferi
• Cabomba Caroliniana
• Echinodorus Paniculatus (Bleheri)
• Echinodorus angustifolius
• Echinodorus x barthii
• Echinodorus Latifolius 'xingu'
• Eustralis stellata
• Glossostigma elationides
• Hemigraphis repanda
• Hedyotis salzmannii
• Hygrophila polysperma
• Hydrocotyle verticellata
• Lilaeopsis brasiliensis
• Limnophila Aromatica
• Ludwigia brevipes
• Microsorum pteropus
• Monosolenium tenerum - levermos
• Myriophyllum mattogrossense green
• Nesaea crassicaulis
• Pogostemon helferi
• Proserpinaca palustris
• Riccia fluitans
• Rotala wallichii
• Rotala 'green'
• Salvinia natans
• Taxiphyllum barbieri – java mos
• Vesicularia sp. Christmas moss
• Vallisneria spiralis "Tiger"
• Vallisneria nana

Der er følgende på vej:
Fissidens nobilis
Heteroscyphus spec. Gitter
Flame-Moos
Weeping-Moos - Vesicularia ferriei
Utricularia graminifolia
Ludwigia inclinata verticillata cuba

Fauna:
Amanorejer (Caridina multidentata)
RCS-rejer (Neocaridina heteropoda)
Sorte majssnegle (Neritina pulligera knorii )
0.0.16 Sort neon (Hyphessobrycon herbertaxelrodi)
3.3.0 "hjerseni killier" - (aphyosemion australe)
0.0.6 Duboulays Regnbuefisk (Melanotaenia duboulayi)
0.0.2 Regnbue algeæder (Garra flavatra)
0.0.6 Corydoras venezuelanus
1.1.0 Panda dværgcichlide (Apistogramma nijsseni)
1.1.0 Sommerfugle cichlide (Mikrogeophagus ramirezi)

Der er sikkert noget jeg har glemt, men det kommer nok på! :P

Kritik er velkommen ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Park (Inaktiv) - 06/09-2009 02:19 06/09-2009 02:19
Meningen er selvfølgelig, at stængelplanterne bagerst skal danne buske mellem rødderne og fylde næsten hele bagruden! ;)

Dernæst skal HC cubaen, glossoen og Marsilea Hisulata danne tæppe i forgrunden.

Og til sidst skal de nye mosser beklæde det meste af rødderne :P

Så der er lidt vej endnu... ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger mummimor (Inaktiv) - 06/09-2009 02:36 06/09-2009 02:36
Hej Park.
det ser da godt ud med de planter :D det er nogle super flotte rødder som du har sat ned :D og lige et spørgsmål havd er det for nogle snegle som er på akvariet?ja de ser ud som dem jeg har,det er øv syntes jeg,hvordan får jeg dem væk?jeg har haft ALT(grus-rødder-sten) oppe af akvariet og fik hældt kogende vand på,lod det stå i en 1/2 time,jeg var snegle fri i 4-5 uger men nu er de ved at komme igen ;( der skal lige siges at jeg har scalare-pragtsmerlinger samt flying fox til at gå i det akvarie :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Park (Inaktiv) - 06/09-2009 02:48 06/09-2009 02:48
Jeg er også meget glad for de rødder, da de er ret store og fylde godt. De fleste jeg har set i butikker er ret små - ihvert fald til et 325 l. :P

Jeg tror, at det er sådan en : Eksternt link http://en.wikipedia.org/wiki/Planorbis !?? Men er ikke sikker... Jeg gider ikke fjerne dem, men det kan da godt være, at man på et tidspunkt bliver træt af dem :|

Jeg tror at du skal have fjernet dem manuelt, desværre?!! Ved ikke om de er for små til at blive tage af "dræbersnegle"???

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger kaalborg (Inaktiv) - 06/09-2009 09:24 06/09-2009 09:24
Hey.
Ser godt ud! - Men det udstyr forpligter også! :P
Bliver spændende at følge undervejs som det gror til.
Det eneste jeg umiddelbart ville gøre anderledes hvis det var MIG, er at rødderne skal placeres så de sender samme signal - pege samme retning.
Sammen med en masse småsten og omfangsrig planteliste kan det godt sende et lidt rodet udtryk.
Desuden syntes jeg ikke indretningen udnytter størrelsen på akvariet - din opstilling er tre ens moduler.
Du kan lave den vildeste overgangszone med de materialer du har til rådighed, og det ville jeg nok gøre.
Men som sædvanlig en fornøjelse at se billeder fra dig Daniel B)
Mvh. Kim.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Midtjylland (Slettet) - 06/09-2009 09:42 06/09-2009 09:42
Det ser godt ud, Park. Masser af detaljer at gå på opdagelse i for øjet. :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Dont (Inaktiv) - 06/09-2009 10:37 06/09-2009 10:37
Det ser godt ud Daniel. Jeg ville måske rykke stenene helt tæt til rødderne, for at undgå for mange fokus points. Det ville også understøtte den flotte opstilling af rødderne...
Btw hvor har du købt de landscape rocks? ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger mummimor (Inaktiv) - 06/09-2009 13:56 06/09-2009 13:56
#4 Jep det er lige den slags,og en bliver hurtigt til mange *doh* *doh* *doh* jeg må se at få købt nogle DRÆBERMASKINER :D så jeg kan blive kvit med det ski**.de dræbersnegle de spiser forhåbentlig kun snegle?? *blink* *blink*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Park (Inaktiv) - 06/09-2009 18:26 06/09-2009 18:26
Andreas, de er købt her : Eksternt link http://www.aquaristic.net/0-aquarium-terrarium-gartenteich-233/0-... - de hedder Mini Landschaft ;)

Med tiden skulle stenene gerne falde ind i plante-masserne, således, at de ikke bliver så dominerende ;) Men det tager desværre & heldigvis tid - det er jo meget fedt at se udviklingen :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Park (Inaktiv) - 06/09-2009 18:31 06/09-2009 18:31
Kim, jeg kan godt følge dig, men min idé går lidt på, at det færdige akvarie, er hardscape ikke så dominerende, men derimod bare nogle teasers, man måske kan ane i plantemasserne...

Men den med 3 ens moduler kan jeg godt følge dig i, der må jeg lige i tænkeboks *uhh*

Ang. plantelisten er den ikke heeelt opdateret... *rødmer*

Men jeg er godt klar over, at der er mange arter, men i tiden, hvor jeg har forsøgt at få dem i topform til at lave en omlægning, har der været mange problemer, så jeg har ikke rigtig set deres fulde potentiale endnu, så derfor har de fået en chance i akvariet...

Jeg regner med at skulle ned på en 10-13 arter med tiden!!!

Men glæder mig til at jeg skal til at forme det vha. trimningen, men tålmodighed er ikke min stærkeste side :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Gl.dansk (Inaktiv) - 06/09-2009 19:13 06/09-2009 19:13
Det ser dælme godt ud Daniel. Man bliver jo hels misundelig ;) Det har godt nok taget fart.

Må liiige kigge ind og se nærmere næste gang jeg kommer forbi kbh ;)

Hvordan trives fiskene? Kan de forskellige arter lade hinanden være?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger kaalborg (Inaktiv) - 06/09-2009 19:14 06/09-2009 19:14
Hej Daniel.
Hehe, jeg kender det med den manglende tålmodighed alt for godt - hvilket jo så bare gør det endnu mere interessant at få til at fungere B)
Jeg kan stadig se en virkeligt fed overgangszone i dit akvarie, hvilket også bedre vil kunne berettige dit brug af så mange arter planter.
Man kunne smide alle rødderne over til højre og kombinere dem til at illustrere et brednært træ - og samtidig lade bunden skråne svagt opad samme vej.
Mosser vil se fede ud i det træ.
Nympheaen vil gøre sig godt for foden af rødderne, og planternes højde kunne så aftage mod venstre - illustrere dybere vand.
Du kan stadig have dækkende baggrundsplanter hele vejen langs bagvæggen, men bruge for og mellemgrund til at vise dybderetning.
Det var bare det første indfald jeg fik da jeg så dine billeder, og du skal selvfølgelig ikke se det som kritik af dine nuværende valg.
Det krillede bare lige i fingrene :D
Godt arbejde, glæder mig til at se mere.
Kim.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Gl.dansk (Inaktiv) - 06/09-2009 19:18 06/09-2009 19:18
Er det iøvrigt ikke lidt satset at ha killier (har selv samme art) når du ikke har dækglas på??? De har det med at springe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Dont (Inaktiv) - 06/09-2009 19:31 06/09-2009 19:31
*host host* ~23kr/kg for en sten og så kommer fragten oven i. Det må vidst ha' lov at vente til bedre tider :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Park (Inaktiv) - 06/09-2009 19:35 06/09-2009 19:35
De har ikke gjort hop-forsøget endnu... Men der er 5-8 cm. til kanten og der er lidt flydeplanter langs de fleste kanter, så jeg håber ikke de hopper! :P De eneste, der er hoppet ud var øksefiskene, så de kom bare i et andet akvarie ;)

Fiskene er egentlig ret gode sammen - jeg skilte mig af med mine SAE, da de var blevet ret store og havde fart på, når de susede rundt i akvariet - de lærte de andre fisk nogle tricks, jeg ikke brød mig om ;) Ej, de var bare blevet for store efter min mening... Men over all er det en god kombi - regnbuefiskene og neonene stimer sammen - til dels med mine otocinclus affinis også, resten har fundet sig et revir og holder sog dertil... Killierne hygger sig sammen i planterne og blandt stenene!

Og du kigger bare forbi, når du er i staden! ;)

Kim, jeg må tilbage til tegnebrædtet! Men det er jo også det, der er charmen :P Problemet med rødderne er, at de mere eller mindre kun kan ligge på den måde *rødmer* Og nænner ikke at save i dem, nu jeg endelig har fundet rødder i den størrelse, men måske den ene skal op!?? Det må jeg lige gruble lidt over!!! :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Park (Inaktiv) - 06/09-2009 19:37 06/09-2009 19:37
Andreas, det koster at være kræsen ;) Desuden er fragten 8 ,98 € op til 30 kg. ;) Det er billigere end en pakke hos postDK :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Dont (Inaktiv) - 06/09-2009 19:51 06/09-2009 19:51
Hehe ja det skal jeg love for, men så høj er SU'en heller ikke. :P
Du kan jo lave noget i den her stil ;)
Eksternt link http://www.adana-usa.com/images/gallery0/4.jpg

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Park (Inaktiv) - 06/09-2009 20:03 06/09-2009 20:03
Det er et spørgsmål om prioritering, Andreas - og din er tydeligvis forkert :D :D :D

Fedt, akvarie, men lidt for "kedeligt" til mig ;)

jeg er lidt inspireret af disse :

Eksternt link http://showcase.aquatic-gardeners.org/Img2007/600/572.jpg
Eksternt link http://showcase.aquatic-gardeners.org/Img2007/600/709.jpg
Eksternt link http://showcase.aquatic-gardeners.org/Img2007/600/13.jpg

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Park (Inaktiv) - 09/09-2009 11:15 09/09-2009 11:15
Billede up-date.

Full frontal :

Roden i midten bliver nok rykket eller fjernet helt.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Park (Inaktiv) - 13/09-2009 22:22 13/09-2009 22:22
CO2-tilsætning via et T-stykke på indsugningsslangen! Så slap jeg for endnu en "unødvendig" ting i akvariet ;) Kostede kr. 19 i cichlidecentret :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Park (Inaktiv) - 14/09-2009 23:10 14/09-2009 23:10
Så kom der et UV-filter (36W) på. Regner med, at det skal prøve en times tid om natten :P

Fik også lige et RO-anlæg ind af døren, så det skal også tilsluttes og tilføres meget langsomt! :P Glæder mig til at få mindre end 26 dHg!!! ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Dont (Inaktiv) - 14/09-2009 23:13 14/09-2009 23:13
Begynder filteret ikke at larme når du føre co2'en igennem?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Park (Inaktiv) - 14/09-2009 23:25 14/09-2009 23:25
Det er opløst inden det når rotoren :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Park (Inaktiv) - 11/12-2009 00:40 11/12-2009 00:40
Så fik jeg lige taget et nyt billede af, hvordan det står lige nu - planlægger at omlægge det inden jul!

Fuldt blus 6 x 54W

medium blus 4 x 54W

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger søren86 (Inaktiv) - 11/12-2009 00:56 11/12-2009 00:56
ser nice ud.. rigtig nice :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 11/12-2009 01:31 11/12-2009 01:31
Det ser bare rigtig rigtig godt ud!
Fed update! Hvor sker der meget på relativ kort tid :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Park (Inaktiv) - 11/12-2009 02:58 11/12-2009 02:58
Ja, sådan er det... Nogle af planterne ville ikke som jeg ville, så de blav erstattet af andre. Den ene rod røg op, og stenene ligeså. Stenene kommer i igen, men skal lige have brugt dem ordenligt, så de kommer til sin ret! :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger kim170 (Inaktiv) - 11/12-2009 03:12 11/12-2009 03:12
Det ser skugodt ud.
Hvad hedder den røde med de store blade nede til højre?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Park (Inaktiv) - 11/12-2009 04:45 11/12-2009 04:45
Det er en Nymphaea lotus 'Zenkeri' ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger Park (Inaktiv) - 13/01-2010 08:58 13/01-2010 08:58
Sådan ser et akvarie ud, hvis man har haft Ullits bundlagsgødning i og hiver alle planterne op! *doh*

Skal nok smide nogle nye billeder op med klart vand!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger snoopyzrainbow (Inaktiv) - 13/01-2010 09:38 13/01-2010 09:38
#30 Yes, det ser bekendt ud *doh*

Må man spørge om hvorfor du omlægger det igen? Bare af ren nysgerrighed *rødmer* Synes det var så smukt før, så er da lidt *blink* Hvorfor nu det? :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger Ullits (Inaktiv) - 13/01-2010 10:27 13/01-2010 10:27
Bare lad leret bundfælde og sug det meste af vandet væk, så kan der ligges grus ovenpå igen og det er så godt som nyt..
men det er klart når man endevender et akvarium totalt med ler i bunden, ja, så vil noget sådant være resultatet...
Netop det gode ved leret er at det ikke er statisk, men dynamisk, det kan bruges igen og igen, det er et levende materiale til forskel fra mange af de færdige produkter man køber, der ebber ud for næringsstoffer, det gør leret aldrig...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Anti-Pjerrot (Inaktiv) - 13/01-2010 10:47 13/01-2010 10:47
#32 - De kommercielle produkter holder netop langt bedre end ler+gødning da de netop ikke er porøse og bliver skyllet ud med vandet når man roder i det.
Fidusen med et bundlag som ADA Aqua Soil er jo netop at bundlaget ikke indeholder tilsat næring, men består udelukkende af et næringsholdigt vulkansk jord produkt som ikke bliver opløst i vandet. Det er planternes rødder som groft sagt trækker næringen ud af bundlaget.
Herved bliver der ikke frigivet næring til vandet når man roder i bundlaget, og det kan genbruges igen.
Det er jo et stand-alone produkt som ikke skal dækkes af grus.

Det er klart at et hjemmelavet lerbundlag med tilsat gødning er billigere end et kommercielt produkt - men min erfaring er at det på både kort og lang sigt kan svare sig at bruge noget der er lidt mere flexibelt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger smith_morten (Inaktiv) - 13/01-2010 11:10 13/01-2010 11:10
Har før læst om Aqua Soil, kan man købe det i Danmark. En google søgning giver ikke det store resultat. Eller findes der lignende produkter der kan? F.eks. bundlaget fra aquamoss.de - bare fra en butik i Danmark.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Ullits (Inaktiv) - 13/01-2010 11:32 13/01-2010 11:32
jeg ved ikke om man kan sige at det holder langt bedre, selvom leret bliver hvirvlet op i vandet som vist på billedet, og man lader det bundfælde, så er næringsstofferne bevaret, da de bindes af leret..
man kan vel heller ikke sige at ler er porøst, men består af meget meget fine partikler, hvorimod jeg vil mene at lava/vulkansk jord er porøst i kraft af strukturen.
men det er klart at har man det formål at der jævntligt skal rodes i bundlaget, så er det ikke hensigtsmæssigt med leret, da der uvilkårligt vil blive noget hvirvlet op...
men det er vel heller ikke daglig kost at man foretager den slags ting altså endevender sit akvarium i en uendelighed...

om det kan svare sig er vel op til måden man anvender produkterne på... men det er klart at et produkt der har været igennem flere hænder inden det kommer til forbrugeren belastes med nødvendige omkostninger for alle involverede...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 13/01-2010 11:52 13/01-2010 11:52
smith_morten skrev :
Har før læst om Aqua Soil, kan man købe det i Danmark. En google søgning giver ikke det store resultat. Eller findes der lignende produkter der kan? F.eks. bundlaget fra aquamoss.de - bare fra en butik i Danmark.

Morten, Plantorama har et lignende produkt i deres seneste katalog - blot MEGET billigere kr. 199 for en pose

Eksternt link http://www.aquadistri.com/en/news/new-product-flora-base/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 13/01-2010 12:15 13/01-2010 12:15
#36 Jeg har testet det flora base.. endnu ikke længe nok til at sige noget om væksten på planterne, men det plumre i hvert fald slet ikke.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger Ullits (Inaktiv) - 13/01-2010 12:21 13/01-2010 12:21
Er det flora base et decideret bundlag eller er det et vækstmedie på lige fod som leret...
for jeg kan se at der står noget om at det regulerer ph værdien i op til et år... og så må den virkning vel forventelig aftage siden de skriver sådan...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 13/01-2010 12:37 13/01-2010 12:37
Som jeg har forstået det er 50/50.. Det er beregnet som bundlag, altså skal der ikke noget oven på. Samtidigt fungere det som vækstmedie til planterne, men det må tiden jo vise.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger smith_morten (Inaktiv) - 13/01-2010 12:54 13/01-2010 12:54
#36 - Interessant
#37 - Hvordan ser det ud? Hvilken størrelse af kornene? Har du evt. et nær/makro-billede af det?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger smith_morten (Inaktiv) - 13/01-2010 13:03 13/01-2010 13:03
Ifølge: Eksternt link http://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/substrates/4110-flora...

Så bliver florabase helt opløst efter et år, og skal derfor udskiftes årligt. Det skulle stå bag på posen - er det noget du kan bekræfte AnderGS? - Hvis du stadigvæk har posen?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 13/01-2010 13:51 13/01-2010 13:51
Ullits skrev :
Er det flora base et decideret bundlag eller er det et vækstmedie på lige fod som leret...
for jeg kan se at der står noget om at det regulerer ph værdien i op til et år... og så må den virkning vel forventelig aftage siden de skriver sådan...

Jørn, som jeg forstår det er Flora Base et rip-off eller kopiprodukt af aquasoil - altså et kombineret bundlag og vækstmedie.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger Ullits (Inaktiv) - 13/01-2010 13:59 13/01-2010 13:59
ja, ok, for jeg vil da nok sige at hvis det kun holder et år, så vil det til mit brug ikke være brugbart... jeg ligger sgu ikke akvarierne om hvert år, der kan sagtens gå år imellem...
men hvis plantorama har det, kunne det da være interessant at prøve af i et mindre akvarium...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger Anti-Pjerrot (Inaktiv) - 13/01-2010 14:27 13/01-2010 14:27
Jeg ved at folk har brugt Aqua Soil i flere år uden problemer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger smith_morten (Inaktiv) - 13/01-2010 14:55 13/01-2010 14:55
Ja, tror da også jeg vil teste det. Hvis de har mere tilbage, og jeg får mulighed for at køre derud. Da jeg alligevel skal flytte om et halvt års tid, så gør det nok ikke så meget hvis det kun har et halvt års levetid. Til tid håber jeg på at få plads til et større akvarium.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 13/01-2010 16:33 13/01-2010 16:33
#40 Det består af små porøse kugler 2-4 mm.

Skal lige få taget billeder m.m. i aften.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger silenthilldk (Inaktiv) - 13/01-2010 18:07 13/01-2010 18:07
Så sgu ellers godt ud Park ;-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger Park (Inaktiv) - 13/01-2010 18:58 13/01-2010 18:58
takker, men var ikke helt tilfreds selv, derfor skete der en lille omrokering! :D

Anders, har du pansermaller i? Jeg er nemlig ude efter om div. substrater er pansermalle venlige! :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger Park (Inaktiv) - 13/01-2010 22:49 13/01-2010 22:49
Så var jeg lige i Ikea og faldt over et lys-sæt, der hedder "dioder" og det består af 4 skinner, der kan serieforbindes eller laves til en lang skinne eller sidde som 4 selvstændige skinner! Der er 7 forskellige farver og 3 forskellige funktioner - 1 farve tændt, en farveserie, hvor de forskellige farver blinker og en, hvor farverne fader over i hinanden! Super smart - dog lidt dyr (399,-), men hvad!

Jeg tænkte, at det skulle være mit måne lys! Jeg samlede de 4 skinner til en lang og smed ind i mit armatur og vupti natlys - og i flere farver... :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 13/01-2010 22:51 13/01-2010 22:51
Ja, undskyld Daniel.. Vi har vist hijacked din tråd lidt.

Nej desværre det er kun et lille 20 liters med rejer..

Men fed aquascaping du har lavet :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger smith_morten (Inaktiv) - 13/01-2010 22:53 13/01-2010 22:53
Har du nået at tage billeder anders?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 13/01-2010 22:59 13/01-2010 22:59

Den brune variant, som dog ser mere mørk ud i virkeligheden - blitzen snyder.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Bruger Park (Inaktiv) - 13/01-2010 22:59 13/01-2010 22:59
Anders - Det gør skam ikke noget ;)

Takker, meeen er ikke helt tilfreds med rodpartiet! Tror måske jeg skal have fat i noget mere grus og lave en høj, som roden hviler på!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Bruger Park (Inaktiv) - 13/01-2010 23:01 13/01-2010 23:01
Hmm, det ser mig noget groft ud! Troede det var i størrelsesordnen som ADA aqua soil og lign.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 13/01-2010 23:07 13/01-2010 23:07
Som sagt det er mellem 2 og 4 mm.. Det snyder nok også lidt da det er "makro billede". Rejen er vel 1 cm..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger smith_morten (Inaktiv) - 13/01-2010 23:09 13/01-2010 23:09
Ja, ser lidt stor-kuglet ud. Men så længe rejeungerne ikke kan falde ned i det, tror jeg det skal prøves... Må ringe til plantorama i morgen og høre om de har mere.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Bruger Park (Inaktiv) - 23/04-2011 01:57 23/04-2011 01:57
Indlægget er rettet 23/04-2011 02:02 23/04-2011 02:02 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Opdatering: Hele akvariet har været tømt og har undergået en make over!

Info:
Titel: ??? ?? - [koreansk] ~ "Et øjebliks nydelse..."

Akvarie: 325 l. (130x50x50 cm) "helglas" akvarium med klare fuger - står på sort effektline kabinet

Spandpumpe: Fluvval G6 og AM-Top 3335 med ind- og udstrømmer i glas (CAL Aqualabs)

CO2 udstyr: 2 kg. flaske med magnetventil, bobbeltæller i glas, permanent tester. CO2'en opløse via glaskeramisk inlinediffuser (CAL Aqualabs) på G6'eren, således, at spandpumpen fungerer som "reaktor".

Gødning: 5 x ugen
KNO3 - 1/5 tsp
K2SO4 - 1/8 tsp
KH2PO4 - 1/8 tsp
Rexolin 10 ml.

Lys: 10 timer - ATI Powermodule 6x54W T5 dæmpbart - rørene er en blanding bestående af : 2 x Giesemann Midday, 2 x Narva Nature Superb 076, 1 x Phillips 827, 1 x Phillips 865

Substrat :9 sække substrat; Caribsea Eco-Complete™ Planted á 9,1 kg.

Hardscape: 4 stk. Red moor-rødder og 9 stk. landscape rocks

Planteliste:
Eriocaulon cinereum
Singapurmos - Vesicularia dubyana
Persicaria (Polygonum) spec. Sao Paolo
Hygrophila pinnatifida
Ludwigia arcuata
Rotala wallichii
Pogostemon erectus
Echinodorus Vesuvius
Eleocharis Acicularis
Eleocharis Parvula
Glossostigma Elationides
Microsorum Pteropus
Microsorum Pteropus "trident/fingers"
Microsorum Pteropus "Windeløv"
Pogostemon Helferi
Proserpinaca Palustris
Limnophila Aromatica
Stringy mos - Leptodictyum riparium

Fauna:
0.0.6 Sort neon - Hyphessobrycon herbertaxelrodi
0.0.52 Rød neon - Cheirodon axelrodi
1.2.0 Apistogramma cacatuoides
0.0.10 Otocinclus affinis/cocama
0.0.7 Corydoras venezuelanus
0.0.2 Crossocheilus siamensis
0.0.3 Boliviansk sommerfuglcichlide - Mikrogeophagus altispinosus
1.1.0 Rundhovedet cichlide - Laetacara curviceps
0.0.? Amano rejer - Caridina multidentata

Hardscape udvalget:

Opstartsfasen:

Full frontal med planter:

Fotogen beboer:

Lidt af lir'et:
spejling af lysstofrørs kombinationen i overfladen

ind- og udstrømmer i glas, inline diffuser og ADA stand!

CO2 permanenttester

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Bruger dragerfindes (Inaktiv) - 23/04-2011 09:33 23/04-2011 09:33
Spændene.. Det skal sikker nok blive godt med omlægningen!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger Park (Inaktiv) - 23/04-2011 16:40 23/04-2011 16:40
Det håber jeg, da det ikke lige bliver lavet om foreløbigt :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Bruger Lars Thorborg - 23/04-2011 16:46 23/04-2011 16:46
Flot billede af din fotogene beboer-hvilket kamera ??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bruger Park (Inaktiv) - 23/04-2011 16:49 23/04-2011 16:49
Canon eos 1000d tror jeg det hedder! Tog kærestens :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 23/04-2011 19:13 23/04-2011 19:13
#57 - Det ser sgu godt ud Park :)
Fedt udstyr!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger Park (Inaktiv) - 23/04-2011 19:36 23/04-2011 19:36
Takker. Gik også lidt amok i Tyskland og måtte slippe spidsen af en jetjager, men fedt er det sgu!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
Bruger kimaskov (Inaktiv) - 23/04-2011 19:48 23/04-2011 19:48
Jeg er lige nødt til at spørge - hvad er det for noget du har liggende under stenene på billede 2 i #57?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Bruger Park (Inaktiv) - 23/04-2011 21:39 23/04-2011 21:39
Det er 2 par nylonstrømper med lecakugler i - for at spare på substratet :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
Bruger kimaskov (Inaktiv) - 23/04-2011 23:19 23/04-2011 23:19
smart!! :)

Vil det så sige at det både sparer på gruset, og at det virker som gødning? (eller hvad er substrat ?).

Er det almindelige lecakugler, eller nogle specielle til akvarier?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
Bruger Park (Inaktiv) - 24/04-2011 11:32 24/04-2011 11:32
Substratet er "gruset", det er bare ikke grus! :P Det hedder Caribsea Eco-Complete™ Planted og er en form for brændt ler med noget gødning i.

Det er helt alm. lecakugler! ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Bruger Park (Inaktiv) - 09/07-2011 01:31 09/07-2011 01:31
Akvariet er desværre "van(d)røgt" pga. eksamener og arbejde... Men derfor skal I ikke snydes for lidt billeder :P

Jeg har desværre ikke nogle, da det var en stor algesuppe, men der var GSA, pensel- og trådalger.

De kom til livs ved at skrue ned for lys og gødning, mens CO2 fik lov til at hygge sig. Alt blev sat på et min. og fik lov til at passe sig selv i en måneds tid. Efter en måned begyndte jeg at komme godt med easycarbo i for at tage de sidste penselalger. Nu er der næsten ingen alger tilbage og så er det bare at starte op igen! :P

Lige en foto update:

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 09/07-2011 07:38 09/07-2011 07:38
#68 - Det må være himlen for rejer :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
Bruger Luna (Inaktiv) - 09/07-2011 11:22 09/07-2011 11:22
Det ser sågu godt ud Daniel! Hvornår var det nu, du sagde du holdt det hjemmemøde ? ;) :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Henrikorg1 (Slettet) - 09/07-2011 11:41 09/07-2011 11:41
Det ser flot all thumbs up herfra

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #72
Bruger benja1 (Inaktiv) - 09/07-2011 13:30 09/07-2011 13:30
Det ser rigtig godt ud. imponerende :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #73
Bruger Park (Inaktiv) - 09/07-2011 17:07 09/07-2011 17:07
Jesper Green skrev :
#68 - Det må være himlen for rejer :)

Ja, mine amanoer elsker at sidde på en af mosgrenene og slikke "solskin" :P

Luna skrev :
Det ser sågu godt ud Daniel! Hvornår var det nu, du sagde du holdt det hjemmemøde ? ;) :D

Tja, sidst jeg holdt var du ikke aktiv, men mon ikke man kunne holde et til ;)

Til jer andre: Takker for de flotte ord *rødmer*

Skal nok prøve at være lidt mere på dupperne og poste flere billeder efterhånden som der sker noget! ;) Ellers kan man smutte over på akvarieplanter.dk og følge journalen der (Eksternt link http://www.akvarieplanter.dk/?option=com_agora&task=topic&id=5644... ), den er lidt mere opdateret og udførelig :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #74
Bruger TinneG (Inaktiv) - 09/07-2011 19:18 09/07-2011 19:18
#68 Det ser MEGA fedt ud! :o warw..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #75
Bruger Park (Inaktiv) - 11/07-2011 01:20 11/07-2011 01:20
Takker TinneG :P

Planen i fremtiden er, at Limnophila Aromatica (stænglerne i højre side) skal klippes ned og formes som en busk i højre side ved lejlighed og balansae'en (stænglerne i midten) bliver også for stor - selv om det skulle være en mini variant!?? Der er ikke meget mini over den mere, så den bliver nok fjernet *skeptisk*

Jeg skal også have trimmet al eleocharis'en og cuba'en...

Dernæst skal mine landscape rocks have en gang med højtryksspuleren, så de bliver pæne igen.

Så der er stadig lidt at se til ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #76
Bruger Luna (Inaktiv) - 11/07-2011 08:06 11/07-2011 08:06
Indlægget er rettet 11/07-2011 08:11 11/07-2011 08:11 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hvordan får du gruset til at blive liggende, på de steder hvor du har det højere uden at det udjævner sig igen Daniel?
Er det de store sten der holder på det?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #77
Bruger silasus (Inaktiv) - 12/07-2011 19:02 12/07-2011 19:02
Hvor har du cuba henne ? .. for mig ligner det glossostigma *doh* ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #78
Bruger Park (Inaktiv) - 13/07-2011 00:39 13/07-2011 00:39
Luna skrev :
Hvordan får du gruset til at blive liggende, på de steder hvor du har det højere uden at det udjævner sig igen Daniel?
Er det de store sten der holder på det?

Til dels... Før der kom vand i havde jeg en meget mere stejl hækdning, men pga tyngdekraften og vandets påvirkning udjævnede det sig mere end jeg ville! :( Så det du ser er den stejleste hældning jeg kan lave uden at skulle lave understøtning alle mulige steder!

silasus - jeg har cuba ind i mellem i nogle af stierne og plateauerne, men det kan være svært at se på billedet! ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #79
Bruger silasus (Inaktiv) - 13/07-2011 21:59 13/07-2011 21:59
ahh ok ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #80
Bruger Park (Inaktiv) - 20/11-2011 22:29 20/11-2011 22:29
Nyt layout:

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #81
Bruger KlausJuul (Inaktiv) - 20/11-2011 22:31 20/11-2011 22:31
Er helt vild med stenene !
Rigtig flot akvarie både den forrige opsætning og den nye :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #82
Bruger Park (Inaktiv) - 20/11-2011 22:32 20/11-2011 22:32
Takker, skal have taget et, hvor vandet er klaret op *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #83
Bruger KlausJuul (Inaktiv) - 20/11-2011 22:34 20/11-2011 22:34
Vil vente på det i spænding ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #84
Bruger Park (Inaktiv) - 20/11-2011 22:51 20/11-2011 22:51
Har lige taget det...

Der mangler stadig lidt Hygrophila sp. Araguaia og Ludwigia Arcuata, men ellers er det ved at være som jeg har det i tankerne :P Der kommer måske noget fissidens eller spiky/xmas mos på rødderne, men jeg ved ikke helt endnu om jeg vil have det!

I skal ikke tage jeg af iltstenen *rødmer* Men jeg gad sgu ikke tage den op inden jeg tog billedet!!! :D Om natten kører jeg med iltsten altså!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #85
Bruger tramper (Inaktiv) - 20/11-2011 23:00 20/11-2011 23:00
ser sku fedt ud daniel vis der er overskuds planter kender du adressen... :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #86
Bruger Park (Inaktiv) - 20/11-2011 23:02 20/11-2011 23:02
Jacob, du kan jo kigge her: Internt link http://www.akvariefisk.dk/market/show/?ID=67821 :P Har også lidt blandet crypter!!! Men skriv lige en pb, hvis det er! ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #87
Bruger Park (Inaktiv) - 03/12-2011 02:47 03/12-2011 02:47
Nyeste foto (3/12 2011)

De 2 store buske Nesaea sp. i hver side skal væk, så der kun er lidt i midten! Så skal der fissidens på den lange rod fra venstre side og mini Xmas, som jeg er ved at købe af en fra UKAPS på roden i højre side, der er lidt skjult - den bliver måske fremhævet lidt næste gang jeg har hænderne i baljen...!?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #88
Bruger krisA (Inaktiv) - 03/12-2011 05:44 03/12-2011 05:44
Ser super ud, har dog altid syntes planterne var svære at holde end fiskene :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #89
Bruger Park (Inaktiv) - 03/12-2011 13:57 03/12-2011 13:57
Haha, det er de også!!! :P Men det er jo det, der gør det sjovt og udfordrende! ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #90
Bruger Park (Inaktiv) - 10/12-2011 03:04 10/12-2011 03:04
Nye fotos:
Full frontal

Fissidens

Hydrocotyle sp. Japan

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #91
Bruger Park (Inaktiv) - 31/01-2012 02:44 31/01-2012 02:44
Nu med video fra d. 29/1 2012

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #92
Bruger KlausJuul (Inaktiv) - 31/01-2012 07:27 31/01-2012 07:27
Waow Park!
Det er godt nok blevet kanon flot! :O

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #93
Bruger UllaM (Inaktiv) - 31/01-2012 09:04 31/01-2012 09:04
Hold da helt op, hvor er det FLOT, er helt vild misundelig, men kan jo bare få fingrene op af lommerne og gå i gang selv ;) *rødmer*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #94
Bruger Park (Inaktiv) - 31/01-2012 09:42 31/01-2012 09:42
Takker for de rosende ord :D Der kommer nok en video til, men jeg er ikke helt skarp til det endnu *skeptisk*

Ja, Ulla det er bare med at komme igang :P Og det kan kun gå for langsomt!!!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #95
Bruger p4350 (Inaktiv) - 01/02-2012 11:17 01/02-2012 11:17
Jeg er vild med din opstilling i #90... Hvad er det egentlig for nogle sten?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #96
Bruger kejak - 01/02-2012 11:23 01/02-2012 11:23
På dit fullfrontal, hvad er det der hænger der øverst venstre :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #97
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 01/02-2012 13:22 01/02-2012 13:22
Vanvittigt flot!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #98
Bruger Park (Inaktiv) - 01/02-2012 13:37 01/02-2012 13:37
p4350 skrev :
Jeg er vild med din opstilling i #90... Hvad er det egentlig for nogle sten?

Det er landscape rocks/seiryu stone - de er nemmest at finde i Tyskland!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #99
Bruger Park (Inaktiv) - 01/02-2012 13:37 01/02-2012 13:37
kejak skrev :
På dit fullfrontal, hvad er det der hænger der øverst venstre :P

Det er da en kravlenisse! :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #100
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 01/02-2012 14:08 01/02-2012 14:08
Dejligt med opdateringer :) super lækkert resultat!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #101
Bruger Park (Inaktiv) - 01/02-2012 14:08 01/02-2012 14:08
Indlægget er rettet 01/02-2012 14:11 01/02-2012 14:11 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #102
Bruger Park (Inaktiv) - 04/02-2012 20:38 04/02-2012 20:38
Nu er de fleste af P.helferi kommet op og bliver nok erstattet af Staurogyne repens og der kommer 4 små grenmalle i, så må vi se om de vil trives :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #103
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 04/02-2012 20:42 04/02-2012 20:42
Daniel.
Af mangel på viden - hvad er de runde ring (hvide med sort "bånd") på?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #104
Bruger Park (Inaktiv) - 04/02-2012 20:44 04/02-2012 20:44
Det er nogle forskellige typer mos jeg købte i England og skal have opformeret, derfor er det bundet på disse ringe, så er det nemmere at holde styr på :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #105
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 04/02-2012 20:51 04/02-2012 20:51
Ja ringe**

:D men kanon, så jeg med.
Sad og tænkte, "hvem fodre du dog med tang?" :D

Men igen, lækkert ser det jo ud :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #106
Bruger Park (Inaktiv) - 04/02-2012 20:55 04/02-2012 20:55
SogneprQsten skrev :
Sad og tænkte, "hvem fodre du dog med tang?" :D

Mig selv engang imellem, men så er der ikke en keramikring inden i, men som regel lidt lækker fisk :D

Takker for din ros

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #107
Bruger Park (Inaktiv) - 23/03-2012 02:08 23/03-2012 02:08
Lidt nye billeder, hvor jeg leger med kameraets indstillinger:

2x150W HQI + 2x30W T8 830 rør:

1/125, f5,7 ISO 400, lysstofrør indstilling:

1/40, f5,7, ISO 400, lysstofrør indstilling:

1/125, f5,7 ISO 800, lysstofrør indstilling:

1/160, f5,7, ISO 800, lysstofrør indstilling:

1/200, f5,7, ISO 800, lysstofrør indstilling:

2x150W HQI:

1/160, f5,7, ISO 400

1/125, f5,7, ISO 800

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #108
Bruger Heiberg (Inaktiv) - 23/03-2012 09:23 23/03-2012 09:23
Flot som altid, hvad sker der med genspejlingen på billede 4 ? - ret fed effekt...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #109
Bruger Park (Inaktiv) - 23/03-2012 15:11 23/03-2012 15:11
Haha, det var bare en gimmick jeg lige skulle prøve i ACDSee Pro 3... Havde ikke opdaget, at jeg havde gemt den version :D

Det er også ved at ramme et udseende, hvor jeg ikke skal pille så meget mere ved det og justere ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #110
Bruger Park (Inaktiv) - 23/03-2012 16:00 23/03-2012 16:00
Ja, pakker:
Nye pærer til HQI'en: 2 x Philips CDM-TD 150W 942 RX7s - nu må vi se om de er noget værd!

og 1 kg. KNO3 - så skal jeg have lavet en ny gang makrogødning! :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #111
Bruger Michael9220 (Inaktiv) - 23/03-2012 16:39 23/03-2012 16:39
Lige et spørgsmål, de små bregne lignende planter du har, hvad hedder de og kan de anskaffes i Danmark?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #112
Bruger Park (Inaktiv) - 23/03-2012 16:53 23/03-2012 16:53
Jeg har 5 forskellige bregner i:

Microsorum pteropus ”Narrow” fra Tropica.
Microsorum pteropus ”Philippine” fra Tropica.
Microsorum pteropus "Trident"/"fingers" - den skal du nok find i Tyskland
Microsorum pteropus "Windeløv" fra Tropica
bolbitis heudelotii

Hvilken mener du? :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #113
Bruger Michael9220 (Inaktiv) - 23/03-2012 17:11 23/03-2012 17:11
Dem i nederste venstre hjørne :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #114
Bruger Jesper Jørgensen (Inaktiv) - 23/03-2012 18:13 23/03-2012 18:13
Mr. Park ... jeg forstår ikke, du vil være bekendt at vise den hæslige balje frem *blink*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #115
Bruger Park (Inaktiv) - 23/03-2012 23:08 23/03-2012 23:08
Michael9220 skrev :
Dem i nederste venstre hjørne :)

Dem i den røde eller blå cirkel?

Rød = pogostemon helferi fra Tropica
Blå = Heteranthera Zosterfolia fra Tyskland

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #116
Bruger Park (Inaktiv) - 23/03-2012 23:09 23/03-2012 23:09
Jesper Jørgensen skrev :
Mr. Park ... jeg forstår ikke, du vil være bekendt at vise den hæslige balje frem *blink*

Ja, jeg ved det godt, men vi kan jo ikke alle lave sådan en flodbiotop som dig! ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #117
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 23/03-2012 23:13 23/03-2012 23:13
Ja Jesper, du burde måske skifte baljens indhold ud :p

Så havde du noget at se på, planterne gemmer sig ikke pludselig ^^

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #118
Bruger Jesper Jørgensen (Inaktiv) - 23/03-2012 23:16 23/03-2012 23:16
#116 Hehe, du lærer det nok engang Daniel ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #119
Bruger Jesper Jørgensen (Inaktiv) - 23/03-2012 23:18 23/03-2012 23:18
#117 Christian, rigtige mænd er til kød ... ikke grønt B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #120
Bruger krisA (Inaktiv) - 23/03-2012 23:20 23/03-2012 23:20
Ser skide godt ud Park ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #121
Bruger kirsten holt (Inaktiv) - 23/03-2012 23:39 23/03-2012 23:39
hvor er de bare super flotte

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #122
Bruger Park (Inaktiv) - 24/03-2012 00:29 24/03-2012 00:29
Jesper Jørgensen skrev :
#116 Hehe, du lærer det nok engang Daniel ;)

Jeg ville gerne have jordspiser, men der er bare ikke en bar plet med grus snart :P

Jesper Jørgensen skrev :
#117 Christian, rigtige mænd er til kød ... ikke grønt B)

Jeg spiser det jo heller ikke! Jeg ser bare på det! Jeg har en aftale med kaninerne; De rører ikke mine bøffer og jeg rører ikke deres grøntkost :D

krisA skrev :
Ser skide godt ud Park ;)

kirsten holt skrev :
hvor er de bare super flotte

Takker begge 2! Men det er sgu også hård kost at holde det, men der er ikke noget bedre end, når det så spiller! :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #123
Bruger Park (Inaktiv) - 24/03-2012 17:21 24/03-2012 17:21
Så er der kommet 2 nye planter i:
Cryptocoryne cordata griffith var. cordata
Hemianthus sp. "Amano"/"pearl grass"

Glæder mig til at se dem emerse!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #124
Bruger Jesper Jørgensen (Inaktiv) - 24/03-2012 18:25 24/03-2012 18:25
#123 Spændende, der mangler også netop nogle emerst voksende planter, nu hvor du alligevel ikke har noget låg på.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #125
Bruger Park (Inaktiv) - 26/03-2012 15:37 26/03-2012 15:37
For s.... da, der skulle jo stå subemerse :P Emerse ved jeg jo godt, hvordan de ser ud!!! *doh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #126
Bruger Jesper Jørgensen (Inaktiv) - 26/03-2012 18:29 26/03-2012 18:29
Hehehe, bare du selv kan finde ud af det Daniel :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #127
Bruger Fiskemad (Inaktiv) - 26/03-2012 19:21 26/03-2012 19:21
Park skrev :
Billede up-date.

Full frontal :

Roden i midten bliver nok rykket eller fjernet helt.

Ej det ville da være synd :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #128
Bruger Jesper Jørgensen (Inaktiv) - 26/03-2012 19:32 26/03-2012 19:32
#127 Du kommenterer på, hvordan akvariet så ud for ca 2½ år siden ... der er sket en hel del siden da ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #129
Bruger Oscar Juul (Inaktiv) - 26/03-2012 20:32 26/03-2012 20:32
#127 Som #128 siger en lille griner hehe.....

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #130
Bruger Park (Inaktiv) - 26/03-2012 20:39 26/03-2012 20:39
#127 roden blev fjernet og det hjalp rigtig meget på scapet den gang! Det var alt for symmetrisk! ;)

Men som de andre skriver, er det lidt tid siden... :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #131
Bruger Kielerdrengen (Inaktiv) - 26/03-2012 20:55 26/03-2012 20:55
Dælme et lækkert setup! B)

Den bliver da lige føjet til favoritterne.. :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #132
Bruger Park (Inaktiv) - 26/03-2012 21:03 26/03-2012 21:03
Takker Mads, du skal da også bare have lidt planter i dit panorama og så er du kørende ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #133
Bruger Kielerdrengen (Inaktiv) - 26/03-2012 21:08 26/03-2012 21:08
Ja, efter man lige har siddet og læst lidt om dit, får man i hvert fald lysten til det!
Er stadig forholdsvis ny i faget, og har egentlig mest brugt siden her som opslagsværk, og læst masser af tråde om diverse ting, men må sige, at man bliver bidt af det! Så mon ikke engang i fremtiden at det ender med et større akvarium osv.. :D

Men dit er virkelig flot! Lækkerier at følge med i :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #134
Bruger Park (Inaktiv) - 26/03-2012 21:15 26/03-2012 21:15
Hvis du bliver bidt af det, kan jeg anbefale nogle af artiklerne på Eksternt link www.akvarieplanter.dk - der er nogle gode nybegynder ;) Ellers har jeg skrevet nogle af mine erfaringer ned i min blog: Eksternt link http://danielparknielsen.blogspot.com/ :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #135
Bruger Park (Inaktiv) - 28/03-2012 00:14 28/03-2012 00:14
Så røg der sgu også lige 10 stk. Gertruds regnbuefisk i, så nu er der 18 ialt! Skal også se om ikke jeg kan finde en 10-20 stk. røde neon mere :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #136
Bruger Park (Inaktiv) - 01/04-2012 14:36 01/04-2012 14:36
Åh nej, nu kom jeg sgu til at købe en gang elantine hydropiper og en gang rotala wallichii, da jeg alligevel skulle have noget klar slange og CO2 pakninger hjem fra Tyskland! *rødmer*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #137
Bruger Park (Inaktiv) - 10/04-2012 01:06 10/04-2012 01:06
Ny billede opdatering 9/4 2012:

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #138
Bruger Park (Inaktiv) - 13/04-2012 22:59 13/04-2012 22:59
Nye billeder (taget af en med lidt mere forstand på det foto halløj end mig :P ):

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #139
Bruger Park (Inaktiv) - 14/04-2012 11:23 14/04-2012 11:23
Flere billeder:

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #140
Bruger ABCDK (Inaktiv) - 14/04-2012 11:32 14/04-2012 11:32
Sindssygt flotte billeder der næsten gør dit endnu flottere akvarie ære!!!!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #141
Bruger Park (Inaktiv) - 14/04-2012 11:34 14/04-2012 11:34
Takker, men det hjælper altså at have en fotonørd til at tage billederne :D Det kan anbefales!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #142
Bruger tramper (Inaktiv) - 14/04-2012 12:21 14/04-2012 12:21
for filan daniel det ser sku sindsyg godt ud!!!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #143
Bruger Park (Inaktiv) - 14/04-2012 13:38 14/04-2012 13:38
Tak, Jacob! Jeg har lige sendt dig en PB ang. slimline stykket ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #144
Bruger Park (Inaktiv) - 16/04-2012 04:51 16/04-2012 04:51
Så er der lagt en artikel ud på min blog omkring "lav dine egne rødder": Eksternt link http://danielparknielsen.blogspot.com/2012/04/lav-dine-egne-rdder...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #145
Bruger Park (Inaktiv) - 21/04-2012 23:42 21/04-2012 23:42
Så er der lige blevet omrokeret!!!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #146
Bruger Park (Inaktiv) - 23/04-2012 03:00 23/04-2012 03:00
Nyt billede, hvor vandet er klaret op:

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #147
Bruger Park (Inaktiv) - 23/04-2012 19:15 23/04-2012 19:15
Gæt lige, hvem der kom til at købe dette:

JVC GC-WP10
Specifikationer:
CMOS: 1/3.2"
No. of CCD/CMOS Pixels: 5.13M
Zoom Ratio Digital (max.): 4X
Focal Length (mm): 3.9 (35mm film equivalent: 29.8)
F Stop: F2.8
JPEG Still Shooting: Yes
MP3 Audio Recording: Yes (Stereo)
Video Recording Modes:
HD 1080 (16:9): 1920x1080/30p
HD 720 (16:9): 1280x720/60p
iFrame (16:9): 960x540/30p
QHD (16:9): 960x540/30p
Video Recording Time (max.): 11hr 40min (HD 1080) / 27hr 30min (QHD)
Audio Recording Time (max.): 1093hr
Still Image Sizes: [4:3] 2592x1944 / 1920x1440
No. of Still Images (max.): 9999
SD Memory Card Slot: Yes (SDHC/SDXC Compatible)
Clear LCD Monitor: 3", 230k-pixel
Touch Panel: Yes
Time-Lapse REC: Yes
Waterproof Design: Yes

Glæder mig til at lege med det i akvariet!!! :P :P :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #148
Bruger Park (Inaktiv) - 26/04-2012 00:16 26/04-2012 00:16
Test af kameraet under vand! Der går nok lidt tid før der kommer lidt musik på + stabilisering, så lige nu er det "preview"

Men hold da op, man skal ikke ryste for meget på hånden, samt der er ikke autofokus desværre! Så når man gå tæt på, så er det bare meget utydeligt, men det kan man ikke se på LCD'en bagpå :/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #149
Bruger Michael_F (Inaktiv) - 26/04-2012 08:51 26/04-2012 08:51
Hvor stor er den plantespand du roder rundt med? :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #150
Bruger Park (Inaktiv) - 26/04-2012 11:17 26/04-2012 11:17
325 l. :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #151
Bruger Nicklas_L (Inaktiv) - 26/04-2012 14:14 26/04-2012 14:14
Hold da op et flot akvarie.. :o

Er der ikke meget arbejde i at holde det??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #152
Bruger Oscar Juul (Inaktiv) - 26/04-2012 14:21 26/04-2012 14:21
#151 hvis bare man har interessen tror jeg ikke det er noget problem :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #153
Bruger odille (Inaktiv) - 26/04-2012 15:41 26/04-2012 15:41
Super super flot akvarie!!!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #154
Bruger Park (Inaktiv) - 26/04-2012 20:29 26/04-2012 20:29
nemonicklas skrev :
Hold da op et flot akvarie.. :o

Er der ikke meget arbejde i at holde det??

Tjo, men jeg tror ikke at det er mere end et cichlideakvarium fx. Jeg gøder hver morgen jeg står op. Lys og CO2 kører automatisk. Så skifter jeg 50% vand hver søndag og nusser lidt med at trimme en gang imellem, når det er nødvendigt og så fodrer jeg! :P

Det er mest arbejde, når der kommer alger pga. en ubalance eller ændring, men det er jo der udfordringen ligger :D

Oscar Juul skrev :
#151 hvis bare man har interessen tror jeg ikke det er noget problem :P

Nemlig - det er lidt ligesom en Zen have!

odille skrev :
Super super flot akvarie!!!

Tak! :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #155
DK1991 (Slettet) - 26/04-2012 20:34 26/04-2012 20:34
Du skal simpelthen ha en højtaller ved dine planter nu? :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #156
Bruger Park (Inaktiv) - 26/04-2012 21:46 26/04-2012 21:46
DK1991 skrev :
Du skal simpelthen ha en højtaller ved dine planter nu? :D

Nej, det er fordi jeg bad Youtube om at smide noget musik på, men det tager altid laaang tid før det kommer på! :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #157
Bruger tramper (Inaktiv) - 26/04-2012 21:53 26/04-2012 21:53
for fanden du må gerne komme og lege med mit akvarie :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #158
Bruger Park (Inaktiv) - 26/04-2012 22:12 26/04-2012 22:12
tramper skrev :
for fanden du må gerne komme og lege med mit akvarie :P

Jacob, du kan bare komme ind på AP og lave et hjemmemøde, så skal vi nok komme og give en hånd med ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #159
Bruger Park (Inaktiv) - 01/05-2012 23:20 01/05-2012 23:20
Indlægget er rettet 05/05-2012 02:30 05/05-2012 02:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Fandt lige en planteliste over planter jeg har eller har haft i akvariet :P
1. Alternanthera lilacina
2. Alternanthera reineckii
3. Amblystegium sp. - Brazil mos
4. Ammania gracilis
5. Anubias bateri var. nana "petite"
6. Bacopa monniera
7. Bacopa sp. “Colorata”
8. Bolbitis heudelotii
9. Cabomba Caroliniana
10. Ceratopteris Cornuta
11. Ceratopteris thalictroides
12. Chladophora aegagrophila
13. Crinum calamistratum
14. Cryptocoryne albida
15. Cryptocoryne albida 'mini'
16. Cryptocoryne beckettii 'petchii'
17. Cryptocoryne consobrina
18. Cryptocoryne Cordata
19. Cryptocoryne cordata griffith var. cordata
20. Cryptocoryne Crispatula var. Balansae
21. Cryptocoryne Crispatula var. Balansae Mini
22. Cryptocoryne lucens
23. Cryptocoryne lutea
24. Cryptocoryne nevillii
25. Cryptocoryne parva
26. Cryptocoryne pontederiifolia
27. Cryptocoryne wendtii "brown"
28. Cryptocoryne wendtii "green"
29. Cryptocoryne wendtii 'tropica'
30. Cyperus helferi
31. Didiplis diandre
32. Drepanocladus aduncus - Crescend Moss
33. Echinodorus "Indian Summer"
34. Echinodorus angustifolius
35. Echinodorus Latifolius 'xingu'
36. Echinodorus Paniculatus (Bleheri)
37. Echinodorus Tricolor
38. Echinodorus Vesuvius
39. Echinodorus x barthii
40. Egeria densa
41. Eichhornia crassipes
42. Elantine Hydropiper
43. Eleocharis Acicularis
44. Eleocharis parvula
45. Eleocharis vivipara
46. Eriocaulon cinereum
47. Eustralis stellata
48. Fissidens "US mini"
49. Fissidens fontanus
50. Fissidens nobilis
51. Fontinalis sp. "japan" - japan wirror moss
52. Glossostigma elationides
53. Hedyotis salzmannii
54. Hemianthus Callitrichoides ”Cuba”
55. hemianthus sp. "pearl grass"/"amano"
56. Hemianthus umbrosum
57. Hemigraphis repanda
58. Heteranthera zosterifolia
59. Heteroscyphus sp. Gitter
60. Hydrocotyle leucocephala
61. Hydrocotyle sp. Japan
62. Hydrocotyle verticellata
63. Hygrophila corymbosa siamensis 53B
64. Hygrophila pinnatifida
65. Hygrophila polysperma
66. Hygrophila Polysperma Rosanavis
67. Hygrophila sp. "Araguaia"
68. Isoetes velata
69. Lemna Trisulcsa - Kors andemad
70. Leptodictyum riparium - stringy moss
71. Lilaeopsis brasiliensis
72. Limnophila Aromatica
73. limnophila sessiliflora
74. Ludwigia "Mini super red"
75. Ludwigia arcuata
76. Ludwigia brevipes
77. Ludwigia inclinata verticillata cuba
78. Ludwigia repens
79. Ludwigia Repens "Rubin"
80. Ludwigia Repens x Arcuata
81. Marsilea Hirsuta
82. Micranthemum micranthemoides
83. Microsorum pteropus
84. Microsorum pteropus "narrow"
85. Microsorum pteropus "Phillipine"
86. Microsorum Pteropus "trident/fingers"
87. Microsorum Pteropus "Windeløv"
88. Monosolenium tenerum - levermos
89. Myriophyllum mattogrossense green
90. Najas Guadalupensis
91. Nesaea crassicaulis
92. Nesaea sp.
93. Nymphaea lotus "Zenkeri"
94. Nymphaea pygmaea rubra
95. Persicaria (Polygonum) spec. Sao Paolo
96. Pistia stratiotes
97. Pogostemon erectus
98. Pogostemon helferi
99. Proserpinaca palustris "Cuba"
100. Ranunculus Papulentus
101. Riccia fluitans
102. Rotala Macrandra
103. Rotala macrandra “Japan”
104. Rotala Rotundifolia
105. Rotala sp. Green
106. Rotala wallichii
107. Sagittaria subulata
108. Salvinia natans
109. Staurogyne Repens
110. stratiotes aloides - Krebseklo
111. Taxiphyllum barbieri – java mos
112. Taxiphyllum sp. "Spiky"
113. Taxiphyllum sp. Flame – flame moss
114. Utricularia graminifolia
115. Vallisneria Americana (gigantea)
116. Vallisneria nana
117. Vallisneria Spiralis "Tiger"
118. Vesicularia dubyana - Singapore moss
119. Vesicularia dubyana var. Montagnei - Christmas mos
120. Vesicularia dubyana var. Montagnei - Christmas mos var. mini
121. Vesicularia Ferriei – weeping moss
122. Vesicularia Reticulata – erect moss

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #160
Bruger Park (Inaktiv) - 05/05-2012 02:32 05/05-2012 02:32
Nå, så er der kommet nye planter i:
- Brazil mos (Amblystegium sp.)
- Isoetes velata
- Rotala Macrandra
- Ludwigia "Mini super red"

Der er også 10 stk Red Bee Grad "A-S" og 10 stk Black Bee Grad "A-S" på vej.

Kom også til at bestille sådan en her til at blødgøre vandet lidt:
Eksternt link http://www.naturalaquario.com/?p=670 :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #161
Bruger Michael_F (Inaktiv) - 23/05-2012 22:36 23/05-2012 22:36
Hey,

Hvordan kan det være at du skifter 50% af vandet? Skal du så ikke komme en masse vandforbedring osv i, når du skifter så meget vand?

Har du selv lavet din mikro/makrogødning som du bruger nu? Eller kan du anbefale noget a la USB gødning?

Ser sgu helt åndssvagt godt ud ... nu har jeg endelig selv fået en 325L balje med T5 armatur, så når jeg skal skifte mit malawi ud om et par år, så skal jeg prøve krafter med planteakvarie igen :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #162
Bruger Michael_F (Inaktiv) - 23/05-2012 22:36 23/05-2012 22:36
Hey,

Hvordan kan det være at du skifter 50% af vandet? Skal du så ikke komme en masse vandforbedring osv i, når du skifter så meget vand?

Har du selv lavet din mikro/makrogødning som du bruger nu? Eller kan du anbefale noget a la USB gødning?

Ser sgu helt åndssvagt godt ud ... nu har jeg endelig selv fået en 325L balje med T5 armatur, så når jeg skal skifte mit malawi ud om et par år, så skal jeg prøve krafter med planteakvarie igen :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #163
Bruger Michael_F (Inaktiv) - 23/05-2012 22:48 23/05-2012 22:48
Hey,

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #164
Bruger Michael_F (Inaktiv) - 23/05-2012 23:05 23/05-2012 23:05
Sorry for spam

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #165
Bruger Park (Inaktiv) - 24/05-2012 00:15 24/05-2012 00:15
Hej Michael,

grunden til at jeg skifter 50% er fordi jeg gøder efter EI (estemativ index), hvor man sørger for, at der hele tiden er nok næring til rådighed - så ved 50% vandskifte "nulstiller" man, således, at der ikke sker en ophobning af et eller flere næringstoffer. ;) Jeg har kun brugt vandforbedringsmidler, dengang man var helt grøn og blindt stolede på, hvad forhandleren anbefalede. Jeg har ikke brugt det siden og har ikke mærket nogen forskel... ;)

Ja, jeg køber gødning i pulverform her:
Eksternt link http://www.akvarieplanter.dk/?option=com_hikashop&ctrl=category&t...

og bruger gødningsberegneren på akvarieplanter.dk til at lave en gødning efter mine målværdier:
Eksternt link http://www.akvarieplanter.dk/?Itemid=230&option=com_aquanutri&vie...

Jamen, så må du kigge forbi akvarieplanter.dk og snuse lidt rundt, når du skal igang med det :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #166
Bruger Park (Inaktiv) - 16/08-2012 00:06 16/08-2012 00:06
Lige et billede af det lidt forsømte akvarium... Som nybagt far, har jeg indset, at der er andre prioriteter lige pludselig :D

Og lige et billede af den kommende plante-akvarist :P :

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #167
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 16/08-2012 00:33 16/08-2012 00:33
Jeg synes nu ikke det er grundere af den grund. Kan godt lide det lidt "vilde" look :)

Og stort tillykke!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #168
Bruger Joselimai (Inaktiv) - 16/08-2012 00:39 16/08-2012 00:39
Park skrev :
Lige et billede af det lidt forsømte akvarium... Som nybagt far, har jeg indset, at der er andre prioriteter lige pludselig :D

Og lige et billede af den kommende plante-akvarist :P :

Jeg synes at dit "forsømte" akvarie ser ret lækkert ud, jeg kan godt li når det er lidt random, og lidt semi vildt tilgroet - det får et mere naturligt look på den måde synes jeg :D

Tillykke med den lille stribede :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #169
Bruger dennis langvad (Inaktiv) - 16/08-2012 07:30 16/08-2012 07:30
Tillykke med den lille.

Har kærsten ikke barsel.
Dit akvarie er jo en skænsel for hobbyen. :D

Nej dejlig unge og dejligt akvarie, lidt vild men på den fede måde.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #170
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 16/08-2012 09:51 16/08-2012 09:51
Hej Park
Stort tillykke med den lille :) Det er en dejlig tid i går i møde!

PS. Akvariet ser bestemt ikke forsømt ud, de spiller bare de planter ! Well done ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #171
Bruger vandhul - 16/08-2012 10:14 16/08-2012 10:14
Det ser mega godt ud!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #172
Bruger Park (Inaktiv) - 17/08-2012 00:03 17/08-2012 00:03
Takker, akvariet er nu i ok stand, når man tænker på, at der kun bliver gødet og der ikke er skiftet vand i mange måneder nu! Men det trænger til en studsning - lidt for vildt til min smag ;)

Det ER en fantastisk tid allerede - eneste minus er, at plante/akvarium-budgettet bliver beskåret kraftigt! :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #173
Bruger 6705valle (Inaktiv) - 17/08-2012 00:35 17/08-2012 00:35
hey park.

tillykke med den lille :)

jeg må virkelig sige at dit akvariet ubeskrivelig smukt og flot..
men bliver lige nød til og spøger dig om det er noget du selv har sat sammen med planter osv? eller har du købt en plantepark?
og vor mange penge har du brugt på planter, sten osv i akvariet?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #174
Bruger KevinR - 17/08-2012 09:13 17/08-2012 09:13
Hold kæft det er flot på det sidste billede i #166 og tillykke med den lille

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #175
Bruger odille (Inaktiv) - 19/08-2012 22:45 19/08-2012 22:45
Hejsa Park :) Først stort tillykke med den lille ;)
Jeg ville høre om du kan hjælpe mig. Vil rigtig gerne vide hvad den plante hedder som er på din film i #91 lidt til højre for midten ved en stor sten. Den ligner en spiral..
Hvad hedder den?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #176
Bruger Park (Inaktiv) - 20/08-2012 00:10 20/08-2012 00:10
6705valle skrev :
hey park.

tillykke med den lille :)

jeg må virkelig sige at dit akvariet ubeskrivelig smukt og flot..
men bliver lige nød til og spøger dig om det er noget du selv har sat sammen med planter osv? eller har du købt en plantepark?
og vor mange penge har du brugt på planter, sten osv i akvariet?

Takker, det er sat sammen af mange planter - der er en planteliste over nogle af de planter jeg har eller har haft gennem tiden i #159 ;) Jeg har brugt lidt penge på sten, men det er ikke så galt, hvis man er heldig at finde nogle "brugte" ellers er det fra Tyskland jeg har hentet hjem. Penge på planter, tja, det har jeg ikke rigtig styr på, da der er rigtig mange gennem tiderne. Men jeg kan oplyse dig om, at der de sidste 3 år er røget kr. 25.000 årligt i snit til vedligeholdelse, udstyr og indhold - og alt det jeg har købt privat er ikke indregnet her *doh* Så som så mange andre hobbyer er det en dyr en af slagsen :P

odille skrev :
Hejsa Park :) Først stort tillykke med den lille ;)
Jeg ville høre om du kan hjælpe mig. Vil rigtig gerne vide hvad den plante hedder som er på din film i #91 lidt til højre for midten ved en stor sten. Den ligner en spiral..
Hvad hedder den?

Tak, det er nok echinodorus vesuvius, du tænker på!?? Den er også super fed! :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #177
Bruger Park (Inaktiv) - 10/03-2014 20:49 10/03-2014 20:49
Lige et billede af hvordan akvarier fascinerer alle i alle aldre :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #178
Bruger AnneH (Inaktiv) - 11/03-2014 09:36 11/03-2014 09:36
Det er dælme også et pænt akvarium :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #179
Bruger Park (Inaktiv) - 16/03-2014 19:34 16/03-2014 19:34
Tak Anne :P

Annoncører
Annoncører