Bubbletip anemone

Indsendt af Robot den lør, 10/22/2011 - 22:57
Kategori
Sundhed og sygdomme - Saltvandssiden.dk
Forfatter
johanne86
Hejsa

I mandags modtog jeg en sending med bl.a. en fløjlsklovnefisk til min anemone (entemacea quadricolor, grøn), og fisken flyttede med det samme ind i anemonen. Men siden har anemonen ikke rigtig villet folde sig helt ud. Den har haft flere lange perioder, hvor den er helt skrumpet sammen. Dette er selvfølgelig noget den også gør normalt, men jeg synes at det har tiltaget. Når den endelig er foldet delvist ud, så er munden dog helt lukket.
Er det noget jeg skal bekymre mig for? Anemonen har haft det fint indtil nu, dvs. de 2 måneder den har været i akvariet. Den er faktisk blevet meget stærkere i farven end den var da vi købte den. Og jeg synes jo ikke at en klovnefisk skulle få en anemone til at få det dårligere, eller hvad?

På forhånd tak for hjælpen!

Johanne

Kommentarer

Robot lør, 10/22/2011 - 23:30 Permalink

Joo, om anemonen ikke er van til kærligheden fra klovnen bliver den stresset og kan dø, men jeg skulle ikke være nervøs, se til at den får en dejlig fisk at spise når den er udfoldet og husk at hold nemoerne borte til den har godt fat i fisken.
Jeg plejede at fodre med rejer, men testede frisk-frosne fisk senest, har aldrig set en anemone lukke sig så hurtigt ;-)
Billed kommer om 10.
Skrevet af Stockholm Saltvand

Robot lør, 10/22/2011 - 23:50 Permalink

src=/sites/default/files/forum/C3CA8D19-D8E1-2B56-33B2A023D873FBEB.JPG
muuuuuuuuuuuuuuuums

Robot søn, 10/23/2011 - 00:18 Permalink

Hvor skaffer du dem? Jeg har forsøgt at finde silversides som der står rundt omkring på nettet at de elsker, men jeg har ikke haft held so far..

Skrevet af johanne86

Robot søn, 10/23/2011 - 00:20 Permalink

Jeg har oså kun fodret med rejer indtil nu..
Skrevet af johanne86

Robot søn, 10/23/2011 - 00:31 Permalink

Det er fra min lokale fiskjunkie,,,,,
Jeg fornemmer at anemonerne klart foretrækker disse fisk, men billige er de sq ikke jeg betaler SEK 40,- for 100g

Robot søn, 10/23/2011 - 00:49 Permalink

Ok tak for tippet! Jeg må intensivere jagten på nogle fisk så!
Skrevet af johanne86

Robot søn, 10/23/2011 - 01:10 Permalink

Plantorama plejer at have dem på frost!
Skrevet af AndersGS