leder efter alternativ til neonfisk

Indsendt af Robot den søn, 01/29/2012 - 01:35
Kategori
Generelt - Akvariesiden.dk
Forfatter
Bacce
hej i forummet...

jeg står og gerne vil igang med et mindre projekt, og dertil leder jeg efter en ide til en fisk, og håber i måske har en ide...

jeg leder efter en fisk, som mindre meget om neonfisken.... altså ikke dens udsene, men dens adfærd og størrelse...

altså en lille stime / flok fisk som selvfølgelig er rolig.. Den skal ligesom neon fisken befinde sig i midten af baljen og gerne synke til bunden om natten, som neonfisken også gør... og så må den meget gerne være relativ nem at opdrætte...
jeg ved godt at intet kommer af sig selv, men neonfisken skulle efter hvad jeg kan læse mig frem til, være alt for besværlig at opdrætte på...

jeg har selv gået med tanken om det skulle være zebra fisken.. men er bange for at der er for meget spræl i den, og så husker jeg ikke om den også går til bunds om natten...

nogen ideer ?

Kommentarer

Robot søn, 01/29/2012 - 02:41 Permalink

:) Bare for at være nysgærrig Bacce, hvorfor skal de absolut gå til bunds om natten?????*blink*
Skrevet af Ole H

Robot søn, 01/29/2012 - 03:45 Permalink

Rokke foder? :p
Skrevet af Lau

Robot søn, 01/29/2012 - 06:36 Permalink

prøv med glødelystetra, jeg har selv, og den er rolig som neon, og samme størrelse, og går i midten af akv.
ved dog ikke om den går til bunds om natten. hvorfor skal den det?
Skrevet af ipsen

Robot søn, 01/29/2012 - 09:48 Permalink

hvad med skybjergfisk ? det er en stimefisk og den er vist cirka samme størrelse som neon fisken og så skulle den vist være nem at opdrætte. ved dog ikke om den går ned til bunden om natten :=)
Skrevet af alex4604

Robot søn, 01/29/2012 - 14:41 Permalink

skybjergfisk og glødelystetra kunne være en mulighed...

Andre forslag... ?
Skrevet af Bacce

Robot søn, 01/29/2012 - 15:30 Permalink

Når nu vi er så flinke at hjælpe dig med forslag herinde, så kunne du jo godt lige vise dig fra den pæne side og svare på vore spørgsmål!!!:)
Skrevet af Ole H

Robot søn, 01/29/2012 - 20:33 Permalink

ole H>> det er blot for at få opdelingen i baljen.. (også om aftenen...)

Lau>> heh nej.. mine rokker spiser sku ik noget der er levende... selv en regnorm magter de ikke...
Skrevet af Bacce

Robot søn, 01/29/2012 - 20:41 Permalink

Nå troede ellers lige det var derfor, det passede jo med at de skulle gå til bunds om aftenen og at de skulle være nemme at lave flere af ;)

Mine leopoldier på 15cm tager gerne rcs-rejer og er yderst nysgerrige når der er noget der bevæger sig nede hos dem. ;)
Skrevet af Lau

Robot søn, 01/29/2012 - 22:41 Permalink

mine gamle motoro tog også alt de kunne gabe over... også guppier som lå i overfladen.. men de var også VF.. dem jeg har nu er opdrættet, og det er sjovt nok noget helt andet...
Skrevet af Bacce

Robot søn, 01/29/2012 - 22:42 Permalink

dem jeg har nu spiser derimod discus oksehjerte... det har jeg godt nok aldrig set før...
Skrevet af Bacce