Turbo snegle kravler over kanten????

Indsendt af Robot den tor, 04/26/2012 - 14:30
Kategori
Nybegynder - Saltvandssiden.dk
Forfatter
BaltzerxD
Hej alle!

Min kæreste og jeg er nye i faget så derfor vil vi spørge til råds hos jer :)

Vi har et 85 L saltvandsakvarie med to dannebrogs rejer og to turbosnegle.
Her i morges ville jeg tjekke til det og opdager til min forskrækkelse at den ene snegl ligger på gulvet????
Så bare for at tjekke kigger jeg på den anden side af akvariet og kan se at den anden snegl ligger på den side????

Hvorfor er det sket?

Nogle der kan hjælpe?

:)

Kommentarer

Robot tor, 04/26/2012 - 15:08 Permalink

Ved ikke hvorfor de gør det? Mine gør det også i ny og næ.

Skrevet af AndersGS

Robot tor, 04/26/2012 - 19:38 Permalink

Snegle er udprægede retardister, så de kan snildt finde på at kravle ud af akvariet for at lægge sig til at dø på gulvet. No idea why, but they do.
Skrevet af Tobias Møntegaard

Robot tor, 04/26/2012 - 22:58 Permalink

...Snegle er udprægede retardister...

Hahahaha... :D :D :D
Skrevet af AndersGS

Robot fre, 04/27/2012 - 00:28 Permalink

Hørte for snart en del år siden, at nogle af de snegle som importeres som Turbo snegle, slet ikke er den art.
Men nogen som ligner, og som fra tid til anden skal en tur over vandet.

Jeg oplevede det selv. Havde købt 10 stk, og inden for ca 1 uge, var de fleste havnet på gulvet, hvor de tørrede ind, men de tilbage blevne levede fint i flere år uden at kravle op.
Skrevet af cpg

Robot fre, 04/27/2012 - 00:38 Permalink

Underligt dyr......:o
Skrevet af johanne86

Robot fre, 04/27/2012 - 00:53 Permalink

Ville det ikke være en idé at sætte en glasliste hele vejen rundt i toppen af akvariet, så kan sneglene da ikke sådan lige kravle ud.
Hvis det er fordi disse snegle har brug for at komme over vandoverfladen engang i mellem, kan man vel sætte en strimmel sort tape rundt om toppen udvendig, så man kan holde vandstanden lavere, uden at man kan se dette udefra; hvis man helst ikke vil se vandspejlet gennem frontglasset.

Hvis I kun har 2 Dannebrogsrejer og 2 turbosnegle i akvariet indtil nu, BaltzerxD,
hvad skal I så mere have i akvariet ??
Der er da ihvertilfælde plads nok til disse fire enheder ..... :P
Skrevet af Zeigermann

Robot fre, 04/27/2012 - 02:53 Permalink

Det var da ganske mærkeligt!
Men tak for jeres svar! :)

Zeigermann, jo det tror jeg vi vil prøve!
Det lyder ikke helt tosset! :D

Vi har også en krabbe og egentlig en bitte krabbe mere som vi ikke aner hvor kommer fra :b
Og to små snegle som vi heller ikke aner hvor kommer fra xD

Jeg ville rigtig gerne have klovnefisk :) men vi har stadig de der grønne alger :(

Og hvor tit renser i egentlig glasset? :)
Skrevet af BaltzerxD

Robot fre, 04/27/2012 - 11:33 Permalink

[citat=Zeigermann]
Ville det ikke være en idé at sætte en glasliste hele vejen rundt i toppen af akvariet, så kan sneglene da ikke sådan lige kravle ud.
Hvis det er fordi disse snegle har brug for at komme over vandoverfladen engang i mellem, kan man vel sætte en strimmel sort tape rundt om toppen udvendig, så man kan holde vandstanden lavere, uden at man kan se dette udefra; hvis man helst ikke vil se vandspejlet gennem frontglasset.
[/citat]

.. det vil ikke ændre noget..

De kan sagtens kravle lodret, på hovedet osv.
Skrevet af AndersGS

Robot fre, 04/27/2012 - 11:34 Permalink

[citat=cpg]Hørte for snart en del år siden, at nogle af de snegle som importeres som Turbo snegle, slet ikke er den art.
Men nogen som ligner, og som fra tid til anden skal en tur over vandet.
[/citat]

Det lyder som en meget sandsynlig forklaring..

Fx. mysteriesnegle kravler jo ovenvande for at lægge æg.
Skrevet af AndersGS