Søagurk delte sig i 2?!

Indsendt af Robot den fre, 05/25/2012 - 10:07
Kategori
Invertebrater - Saltvandssiden.dk
Forfatter
TheisJensen
I går lagde jeg mærke til at min søagurk havde snoet sig 20 gange rundt om egen krop, så den var blevet helt tynd midt på. Jeg tænkte selvfølgelig agurk det der det kan da ikke være sundt. Her til morgen var den så gået over i 2 dele, hvor der ud af den ene del hænger noget der ligner den tarm.

JEg skyndte mig selvfølgelig at hente noget jeg kunne smide den ud med, men da jeg tog fat i den, kunne jeg mærke at den stadig sad fast på glasset. Jeg hev den af glasset, og prøvede om den kunne suge sig fast igen - og det kunne den?

Mit spørgsmål er så, er den død eller levende, og er det normal opførsel for en søagurk - verdens mærkeligste dyr?

Kommentarer

Robot fre, 05/25/2012 - 10:37 Permalink

*blink*
Skrevet af johanne86

Robot fre, 05/25/2012 - 11:39 Permalink

Hej Theis

Ja, det kan de godt finde på ;) tillykke med den lille ny - eller hvad man nu siger :D
Skrevet af AndersGS

Robot fre, 05/25/2012 - 23:20 Permalink

haha, ja det ved jeg heller ikke. Hvem har sagt at en fødsel skal være et kønt syn :D Så længe konen herhjemme ikke pludselig deler sig i to ;)
Skrevet af TheisJensen

Robot fre, 05/25/2012 - 23:21 Permalink

btw, så er den i live og dens to dele bevæger sig rundt i akvariet med tarmen hængende ud af frontdelen og bagenden bevæger sig også rundt. Er lidt spændt på hvad det bliver til :D
Skrevet af TheisJensen