Liberty Molly; El Salvador Molly og sværdrager

Indsendt af Robot den ons, 04/23/2014 - 10:46
Kategori
Levendefødende tandkarper - Akvariesiden.dk
Forfatter
AndersNø
Er der nogle der ved om liberty molly og sværdrager vil kunne går sammen?

En trio af sværdrager og en trio af liberty molly i 530 liters.

Will it blend?

Kommentarer

Robot ons, 04/23/2014 - 11:03 Permalink

De mixer ikke - Det nærmeste jeg er kommet er at Platyen og Sværdrageren har lavet afkom.

Ovenstående er kun min erfaring igennem 49 år som akvarist . - Der kan selvfølgelig være nogen som har andre erfaringer .

Liberty mollyen var en af de første fisk jeg havde som spæd nystartet akvarist i 1965 - Den er hårdfør og kan overleve under selv de underligste forhold .

1 år havde jeg dem i en regnvandstønde og havde glemt alt om at de var der , da efteråret satte ind og regnvandstønderne skulle tømmes . Der opdagede jeg at de havde været yderst produktive . Jeg havde sat 4 voksne ned og høstede ca. 200 . teenagere plus forældrefiskene .

Skrevet af brib

Robot ons, 04/23/2014 - 11:33 Permalink

Fedt det er jeg glad for at høre.

Jeg fik en trio igår af konen, de er købt som stor guppy:D men jeg er rimelig sikker på det er liberty molly. (De har flere i butik).;)

FOTO kommer når akvariet tænder lys helt.
Skrevet af AndersNø

Robot ons, 04/23/2014 - 13:01 Permalink

src=/sites/default/files/forum/8A16B61E-929D-9CA1-391DF76439E87EA9.jpgsrc=/sites/default/files/forum/8A1D24E1-98E7-3A7E-AE357A314F374D7D.jpg liberty?
Skrevet af AndersNø

Robot ons, 04/23/2014 - 13:50 Permalink

Det er bestemt den flotte liberty molly. Jeg havde også en flot gruppe, som desvære havde en udtalt svaghed for coryers rygfinner. Forhåbendtlig er dine fredeligere, men hold for en sikkerheds skyld lidt øje med sværddragerne.
Skrevet af halvor

Robot ons, 04/23/2014 - 23:42 Permalink

har selv 2 hanner og 6 fuldvoksne hunner de går sammen med guppyer :-) og de yngler som jeg ved ikke hvad jeg sælger dem til den lokale dyre handel :-)
Skrevet af batmo

Robot tor, 04/24/2014 - 10:59 Permalink

Ligemeget nu, mine bider som #5 skriver i pansermallers finner så nu går de i en lille spand og venter.

Jeg så kl 23:25 de gik og nappede efter en malle da jeg så fik øje på den sidste hun så gik hun jo bare og ledte efter en pygmæus cory så jeg måtte stå og fange dem i 530 liters plante akvarie:( og fandt så i samme stund ud af mine pygmæ flok er bliver noget mindre jeg håber bare de gemmer sig.:|
Skrevet af AndersNø