Discus opdræt vs malle opdræt

Indsendt af Robot den tor, 11/26/2015 - 17:34
Kategori
Maller - Akvariesiden.dk
Forfatter
Zebra mallen
Hej at et akvarium på omkring 100 liter( 50-60 høj) det er et opdelt 200 liters.have tænkt om jeg kunne have min gruppe L-129 sammen med et discus par?dem der opdrætter discus har jo deres ret par i ret små akvarier( 80+).men mit er jo ret højt så.

Kan man have den gruppe L-129 sammen med et par discus?:)

PH 7,3-7,4
Temperatur 29-30 grader.
Foder mallerpiler til mallerne og til discusene artemia( vokse) og meget andet slags discus foder
Ting i akvariet mallehuler,rødder,

Kommentarer

Robot tor, 11/26/2015 - 18:31 Permalink

Generelt går hypancistrus maller og Discus godt sammen... de har stort set samme behov... Dog syntes jeg personligt din balje er for lille til Discus... Discus er jo en temmelig stor fisk...

du skal heller ikke regne med at få unger på dine Discus, når der også er maller i baljen... de er ret gode til at få sneget sig hen til æggene og så spiser de dem....
Skrevet af Bacce

Robot tor, 11/26/2015 - 19:00 Permalink

Ok.vil opdrætte discus.når jeg googler discus opdræt på nette kommer der mange videoer og billeder af ynglepar i ret små akvarier.

Tror du mallerne kan yngle når de går med discus?

Har læste lidt om det med de spiser deres æg nogen siger at hvis forælderne er gode forælder så kan de holde mallerne væk dag og nat:)
Skrevet af Zebra mallen

Robot tor, 11/26/2015 - 19:22 Permalink

Kan det ikke tænkes at det opdræt foregår på samme måde som mange tetraopdræt eller killi opdræt. Man tager et par fra, som går i et lille akvarium og ser om de er klar på at yngle.

At holde discus i den størrelse akvarium som du har permanent lyder for mig lidt ala hold af burhøns:
[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=0WYOjrbZ4IQ]

Det her er kedelig erhverv, ikke en hobby:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/09/d2/3a/09d23aa9a29703732139… (utroligt hvad man kan finde på google)
Skrevet af scn

Robot tor, 11/26/2015 - 19:47 Permalink

hej det er sku ikke særlig opløftende at se på stakkels fisk

det sker desværre for rigtig mange husdyr

vis der er kunder til at aftage skal opdrættere nok lave yngel/unger til kunderne med størst mulige profit*doh**blink*

mvh bjarne
Skrevet af daltiny