Fisk død, købt samme dag.

Indsendt af Robot den lør, 11/28/2015 - 02:49
Kategori
Nybegynder - Saltvandssiden.dk
Forfatter
A2TheK
Havde købt en saltvandsfisk idag, da jeg tog avispapir af fra posen kunne jeg se at den lå ned i posen. Den trak dog vejret, og jeg valgte at akklimatisere den som normalt. Da den var kommet ned i akvariet, lå den stadig på sin side dog trak den vejret hurtigt. Et par timer efter finder jeg den død, vandet i akvariet var ren osmose blandet op med 1.024 salt. Kan man få en ny hos forhandleren eller har man mistet sine penge?

Kommentarer

Robot lør, 11/28/2015 - 02:49 Permalink

Det skal lige siges at det kun tog en time fra forhandler til akklimatiseringen.
Skrevet af A2TheK

Robot lør, 11/28/2015 - 08:53 Permalink

Indlægget er flyttet fra Siden - Informationer til Saltvandssiden.dk - Nybegynder af ken kætbak

Skrevet af ken kætbak

Robot lør, 11/28/2015 - 09:45 Permalink

Den har vel fået et kuldechok under transporten.

Men pyt, den var sikkert død alligevel i dit lille syltetøjsglas i løbet af et par uger. Det er jo sådan det desværre går for dine fisk. Så lige her er den da heldig at det gik så relativ hurtigt.

I dit tilfælde vil jeg sige du har mistet dine penge. Du har jo bevist at du igen og igen nægter at tage imod råd fra mere erfarne folk, og så skal det gå galt.

Skrevet af scn

Robot lør, 11/28/2015 - 09:57 Permalink

Hmm! Jeg har altid lært, at har man ikke noget pænt at sig, er det bedre at tie - fy scn!
Skrevet af Mutti1

Robot lør, 11/28/2015 - 10:11 Permalink

Nå man vælger at holde 3 saltvandsfisk i 8 liter vand (bl.a. fisk hvor det anbefales at holde dem i mindst 200 liter vand), så SKAL det gå galt, og så må man godt sige sandheden.

Desværre har han fået det vide rigtig mange gange af rigtig mange folk, men han er lige glad. Han vil have en udfordring, ferskvandsfisk er for lette...

Jeg håber bare at han snart har brændt alle lommepengene af, så han ikke dræber flere fisk.
Skrevet af scn

Robot lør, 11/28/2015 - 14:01 Permalink

#6 (y)
Skrevet af westermann

Robot lør, 11/28/2015 - 14:20 Permalink

Ja i almindelighed så ville jeg give dig ret Mutti, men her specifikt, så er jeg helt enig med scn...
Skrevet af Kristian Paaske

Robot lør, 11/28/2015 - 14:54 Permalink

#6 Jeg har stor respekt for dig, både for det faglige og for det diplomatiske og synes slet ikke det ligner din normale stil - derfor kommentaren - håber du bærer over med mig :)

Skrevet af Mutti1

Robot lør, 11/28/2015 - 15:56 Permalink

Øhh #6 kom lige over dig selv. Det er flere måneder siden jeg fik solgt den kop vand, pt har jeg taget et RSM 130 i brug. Har dog stadig ikke helt forstand på dets teknik, men det er på vej fremad.
Skrevet af A2TheK

Robot lør, 11/28/2015 - 16:51 Permalink

Så bør du opdatere din profil, for du er jo ikke specielt god til at give informationer, så man er nød til at gætte.

Nu var det ganske koldt fredag sidst på eftermiddagen/først på aftenen, så jeg holder fast i at det er kulden der gjorde det, for den var jo ved at dø, allerede inden den du kom inden for døren med den. Om vinteren vil jeg anbefale en flamingokasse med låg og evt. heatpacks

Jeg overlever :D
Skrevet af scn

Robot man, 11/30/2015 - 11:44 Permalink

Hej du siger selvfølgelig til forhandler hvad der er sket og så fortæller han om han vil have en vand prøve eller om han ik vil hjælpe dig, de hjælper normalt gerne især hvis dit vand er ok.

Har du levende sten i?

Skrevet af AndersNø