Snegle til foder

Indsendt af Robot den søn, 04/17/2016 - 19:22
Kategori
Foder - Akvariesiden.dk
Forfatter
TobiasB
Hej alle sammen

Er der nogen der ved om/hvor det er
muligt at skaffe billige snegle til at fodre kugle fisk ?
Det er nemlig desværre lykkes mig at holde mine akvarier snegle fri :)

Forsat go søndag :)

Kommentarer

Robot søn, 04/17/2016 - 20:45 Permalink

Smid en annonce op, der er helt sikkert nogle i dit lokal område der ikke har haft held til at holde baljerne sneglefri og som gerne vil af med nogle.
Alternativt kan du begynde at lave skidt snegle selv, tårnsnegle, posthorn og blæresnegle er meget nemme at opdrætte En lille balje, evt en plante og en rod bare for at det ser lidt godt ud, en luft sten eller lille pumpe, masser af foder = mange snegle på kort tid.
Skrevet af Soes

Robot man, 04/18/2016 - 12:50 Permalink

Eller kig i din lokale mose og se om du ik kan finde mose-snegle da kugle fisk kan tykke deres hus er det nogle af de bedste at bruge da kugle fisk tænder kræver at blive slidt så de ik vokser for voldsomt, der findes mange snegle som har hus der er for stærkt til en kugle fisk kan smadre det og derfor tager de bare sneglen ud af hulet og lader huset være, så det gælder om at finde snegle som kugler kan tykke ellers må du hjælpe dem lidt ved at smadre snegle selv så de ik kan undgå at tykke lidt på huset.
Skrevet af AndersNø

Robot man, 04/18/2016 - 19:28 Permalink

Jeg snupper nogle fra haven til min fahaka, i efteråret sugede han dem bare - men nu er han nok ca 8cm og de bliver bidt fuldstændig fra hinanden.

Har også fået skidt snegle i de andre akvarier, og de bliver høstet over til ham engang imellem ...
Skrevet af Djboa

Robot man, 04/18/2016 - 20:24 Permalink

Mange Tak for svar :)

Ja prøve at gå på jagt i haven og i den lokale mose :) og lave en lille balje til snegle opdræt ...
Man skulle jo helst ikke forbi tandlægen med en kugle fisk ;)
Skrevet af TobiasB

Robot man, 04/18/2016 - 23:14 Permalink

Hvis du kommer forbi amager, kan du få alle dem du lyster..såfremt du selv samler dem op af vandet..
Skrevet af HappyDane69

Robot man, 04/18/2016 - 23:59 Permalink

....det gælder sådan set også hvis du kommer forbi Virum
Skrevet af westermann