Kategori
Nybegynder - Saltvandssiden.dk
Forfatter
simon88998
Hej!
Jeg har fået anskaffet mig en boyu tl-550, som jeg vil starte op som brakvand, og så småt gå over til saltvand.
grunden er at jeg har fået mig en gymnothorax tile, som har levet i ferskvand siden den var lille, og er ved at blive så stor at den skal over i noget brakvand, og så saltvand som helt voksen.
Hvordan synes i jeg skal håndtere det? skal jeg allerede nu købe levende sten og levende sand til brakvand, eller hvordan? :)
Jeg har fået anskaffet mig en boyu tl-550, som jeg vil starte op som brakvand, og så småt gå over til saltvand.
grunden er at jeg har fået mig en gymnothorax tile, som har levet i ferskvand siden den var lille, og er ved at blive så stor at den skal over i noget brakvand, og så saltvand som helt voksen.
Hvordan synes i jeg skal håndtere det? skal jeg allerede nu købe levende sten og levende sand til brakvand, eller hvordan? :)
Kommentarer
Robot man, 04/25/2016 - 18:05 Permalink
Du skal under ingen omstændigheder lægge levende sten i et brakvandsakvarium, da de bakterier der lever i dem, stammer fra koralrev, og er vant til rent saltvand.
Generelt kan det i ikke betale sig at købe levende sand. Dødt bliver helt automatisk levende efter et stykke tid i et kørende akvarium.
Du kan passende starte dit saltvandsakvarium op med det samme, for det tager noget tid (14 dage til 2 måneder afhængig af stenenes tilstand) før det er klar til fisk.
Skrevet af KimJ
Robot tir, 04/26/2016 - 10:48 Permalink
Skrevet af simon88998
Robot tir, 04/26/2016 - 11:59 Permalink
Læs evt denne her http://www.wetwebmedia.com/fwsubwebindex/fwmorayart.htm og næste gang du køber et dyr så læs alt hvad du kan finde på dem før du køber dem.
Skrevet af AndersNø