L-Maller til akvarie uden varmlegme

Indsendt af Robot den lør, 07/30/2016 - 10:35
Kategori
Generelt - Akvariesiden.dk
Forfatter
kennethg
Er der nogen af jer der har flotte L-maller på 12-13 cm uden varmlegme???Har kikket rundt, men har ikke fundet nogen der kunne gå ved minimum 18 grader.

Kommentarer

Robot lør, 07/30/2016 - 11:49 Permalink

de fleste L maller kommer fra lande med meget varme, og egner sig derfor ikke til de lave temperature... Dog mener jeg at have hør om en enkelt der skulle kunne egne sig... husker dog ikke L nummeret.
Skrevet af Bacce

Robot lør, 07/30/2016 - 12:19 Permalink

Find en flot mix ancistrus. De kan sikkert ude mærket tåle den temperatur
Skrevet af ken kætbak

Robot lør, 07/30/2016 - 12:50 Permalink

Hvorfor kravet til ned til 18 grader, hvis det blot er et akvarium uden varmelegeme?
På grund af pumpe og lampe vil temperaturen i et akvarium typisk lille en grad over rummet, og der er ikke mange der holder en temperatur på under 18 grader i rum der anvendes til beboelse.
Skrevet af scn

Robot lør, 07/30/2016 - 12:56 Permalink

Skrevet af kylling

Robot lør, 07/30/2016 - 13:55 Permalink

Der står minimum, så det er temperatur ned til 18 grader, han forventer næppe en fisk der lever i en isterning :D
Skrevet af scn

Robot lør, 07/30/2016 - 16:37 Permalink

hold jeres fisk under OPTIMALE forhold, ikke på min eller maks,
bare fordi de lige akkurat ser ud til at overleve,
er ikke det samme som at de har det bedst muligt.
Ja varme koster lidt, og hvad så ?
påfør isolering på bund og bagside, og du kan spare meget, samt det meste at den varme man bruger på akvariet, ender med at varme stuen op, dvs det går ikke til spilde, men man spare de samme watt et andet sted.
Skrevet af ThomasBallerup

Robot lør, 07/30/2016 - 21:24 Permalink

Som sædvanlig uenig i dine temperaturteorier....vil stadig mene at svingninger i temperatur er ganske gavnligt. Selvfølgelig inden for rimelig grænser. Ufattelige mange arter bliver påvirket til at yngle når der sker ændringer i temperaturen. Helt klassisk er jo Corydoras arter, hvor en spand koldt vand meget ofte sætter gang i sagerne. Men der udover er mange andre arter hvor har en gavnlig effekt...

Kan du, denne gang, lokkes til at vise dine beregninger til den optimale temperatur ?
Skrevet af jacob

Robot lør, 07/30/2016 - 22:45 Permalink

Corydoras er IKKE en L malle som det tales om i denne tråd.

Kortvarige temperatur svingninger er IKKE det der tales om her.

Optimal temperaturen findes midt i mellem min og maks.
de korte svingninger, der netop kan simulere yngle tider,
er også inden for min og maks.

vil man vide mere kræver det man læser grundigt op på de fisk man holder,
gider man ikke det, er artsbeskrivelserne gode og lette løsninger, der virker for de fleste.
Finder man info der bekrafter fejl eller ønskede tillæg til artsbeskrivelserne,
kontakt da venligst en admin, så vi kan få god info ud til alle.

Robot lør, 07/30/2016 - 22:49 Permalink

Orker ikke flere håbløse diskussioner med dig....og lad vær med at belære mig om at Corydoras ikke er en L-malle. Synes du skulle holde dig til de tekniske tråde her på siden...
Skrevet af jacob

Robot lør, 07/30/2016 - 23:17 Permalink

[citat=ThomasBallerup]
påfør isolering på bund og bagside, og du kan spare meget, samt det meste at den varme man bruger på akvariet, ender med at varme stuen op, dvs det går ikke til spilde, men man spare de samme watt et andet sted.[/citat]

Hvis man afregner feks. Fjernvarme med afdampnings målere. Så skal man Ikke glæde sig over varmen UD af akvariet. For på den måde. Så betaler man faktisk to gange for varmen.
Skrevet af ken kætbak

Robot lør, 07/30/2016 - 23:22 Permalink

HA HA ja for pokker Ken, hvad med at pakke fordampningsmåleren totalt ind i vitavrap
mon ikke de sløver fordampningen ?
men hvem har disse type målere i dag ?

Robot lør, 07/30/2016 - 23:29 Permalink

Det har alle mennesker der bor til leje, og har fjernvarme. Dette firma ista lever af at aflæse de målere.. Der er rigtig mange.
Skrevet af ken kætbak

Robot søn, 07/31/2016 - 00:30 Permalink

Sådan nogle som L444 eller L445 skulle vel kunne klare det uden problemer, men og du synes de er flotte eller om du kan finde dem det er jo et andet spørgsmål:)
Skrevet af Kristian Paaske

Robot søn, 07/31/2016 - 10:38 Permalink

Akysis arterne kunne være et bud (og for en god ordens skyld så ved jeg godt at det ikke er en L-malle !!!!) Se fx her http://www.seriouslyfish.com/species/akysis-vespa/ og lad mig endnu en gang understrege at jeg synes seriously fish er en fantastisk side, i modsætning til en anden bruger i denne tråd...Akysis arterne er måske ikke nemme at opdrive, men bestemt ikke umuligt. De er ganske underholdende og kan varmt anbefales :)
Skrevet af jacob