Så fik jeg endelig cacatuoides unger. :)

Indsendt af Robot den lør, 10/06/2007 - 15:29
Kategori
Cichlider - Akvariesiden.dk
Forfatter
snake
Det hele startede med for ca 2 måneder siden kom luna en tur forbi, hun havde en masse ting med til mig bla planter, sten, rødder og ik mindst et rigtig flot cacatuoides par, lige siden jeg fik dem har jeg gjort alt for at de skulle have det godt, de går i et 250l med 5-6 red serpea som er der for at give lidt modstand til hannen. Efter det var der jo bare og vente, nu er vente tiden endelig slut.:e

jeg opdagede dem for 20 min siden da jeg rensede ruden for lidt alger og fnuller.

Skal ik kunne sige hvor gamle de er, men tror de er meget nye, de er ca 1½ millimeter, og super søde.

Det var et par dage efter jeg fik dem.

Sådan ser hunnen ud idag, kunne desvære ik fange et billede af hannen, prøver igen lidt senere.

Her er hun på vej ind til sine små børn.

Og endelig et par meget dårlige billeder af en af ungerne, husk på at de kun er 1½ millimeler, og taget med en mobil sys jeg det er et okay billede. ;)

Kommentarer

Robot søn, 10/07/2007 - 01:20 Permalink

Allerede en time efter jeg opdagede ungerne tog hunnen dem med ud på en lille tur, det var utrolig spændende at se. Er yderst imponeret over at hun kan holde styr på alle de unger. :)

Desvære ingen billeder af det da jeg jo kun har en mobil til det, så det blir nok først når de er blevet lidt større.
Skrevet af snake

Robot søn, 10/07/2007 - 01:20 Permalink

Hej snake. :)

Dejligt at høre og skønne billeder. Ser ud som om de har det strålende.... Tillykke, så lykkedes det.8)
Håber vi får lov til at følge dem. :D

Hvis du har macro på kameraet, bliver de bedre af de små.
Skrevet af Luna

Robot søn, 10/07/2007 - 01:25 Permalink

Tak.:e

Hmm du har ret med i det med macro, nåede det bare ik, det skulle jo gå lidt stærkt, de er jo super hurtige. ;)

Regner med at lave en weblog, så dem der vil kan følge lidt med i hvordan det går.

Så nu må jeg bare krydse fingre for at hun blir ved at passe så godt på dem som hun gør.
Skrevet af snake

Robot søn, 10/07/2007 - 01:33 Permalink

Håber du når det næste gang. :)

God idé at køre dem over weblog... Bare ikke gøre den fejl jeg har med overskriften. Bedst, at kalde den Snakes weblog eller lignende (med dit navn). Så er den meget nemmere at finde. Der kan nemlig ikke rettes overskrift. ;)

Tror hun er en god mor. Bare husk at fodre ynglen lidt men tit. ;)

Til sidst, tak for din PM.
Skrevet af Luna

Robot søn, 10/07/2007 - 02:59 Permalink

TILLYKKE!! :D
Skrevet af Finkeldinken

Robot søn, 10/07/2007 - 12:42 Permalink

#5 Det skal jeg huske. :)

Fodre dem med en blanding af artemia og noget foder fra tetra som er til yngel. Skal bare lige ha fundet en smart måde at få fodret ned til ungerne, de svømmer jo ik selv rundt og finder det, indtil videre tager de kun det som er lige for næsen af dem. :)

#6 Tak skal du ha. :e
Skrevet af snake

Robot søn, 10/07/2007 - 12:44 Permalink

Tillykke med de små! Og sikke nogle floote farver hunnen har. Jeg tror også jeg må prøve cacatuoides på et tidspunkt.

Vh.
Paw
Skrevet af Pawc

Robot søn, 10/07/2007 - 12:50 Permalink

Tak.:)

Kan helt klart anbefale dem, de er utrolig intresante i deres adfærd og rigtig flotte at se på, dog skal man have et akvarie stort set kun til dem, da de kan være meget voldsomme ved andre i akvariet.
Skrevet af snake

Robot søn, 10/07/2007 - 12:53 Permalink

Tillykke med ungerne Lars :)
Skrevet af Lihn

Robot søn, 10/07/2007 - 12:57 Permalink

http://akvariesiden.akvariefisk.dk/weblog/post/?ID=5136

Link til weblogen hvor der vil kommer flere billeder og info efterhånden som ungeren vokser.

Hvis der er nogen der har nogle gode tips osv er i meget velkommen til at skrive det i logen så både jeg og andre kan få glæde af dem. :)
Skrevet af snake

Robot søn, 10/07/2007 - 14:39 Permalink

Tillykke med dem :)

Jeg har også et par og håber at jeg snart er lige så heldig 8)

Skal dog snart have omlagt mit 180 l - og så skal de flyttes til lidt bedre kår en et 63 l.
Skrevet af heller

Robot søn, 10/07/2007 - 14:44 Permalink

Hej Lars

Stort tillykke med de kære små - kanon flotte billeder - den hun er da simpelthen imponerende i sine farver.

Det bliver sjovt at følge dem - har du taget de andre fisk op eller kan de små krigeriske cichlider holde dem på afstand ?
Skrevet af MOK

Robot ons, 10/10/2007 - 03:04 Permalink

#7 Du kan gøre som jeg gjorde... Tag en engangsprøjte og sæt et stykke luftslange på. Så kan du suge fodret op i slangen og placere slangen tæt på ynglen og puste det langsomt ud til dem. ;)
Skrevet af Luna

Robot ons, 10/10/2007 - 12:23 Permalink

#14 Det var sq en god ide, tak for det. :e

Kan da lige tilføje at ungerne lever endnu. men aner ik om alle lever, har ik haft mulighed for at tælle dem endnu, de gemmer sig stadig lidt for godt. ;)

#13 Tak Morten.

Nej de andre fisk blir i, vil godt have at de kan få lidt konkurrence, jeg bruger en hurtig stime fisk så de har en chance for at komme hurtigt væk når de kommer for tæt på ungerne.

Indtil videre er jeg meget imponeret over hendes evne til at holde styr på sine unger og jage andre væk, hun klare det super godt, hvis det forsætter sådan overlever der mange unger.
Skrevet af snake

Robot fre, 10/12/2007 - 21:51 Permalink

Desvære er der dårligt nyt. ungerne er her ikke mere, hunnen ente med at spise dem.

Så næste gang flytter jeg forældrene når ungerne er ca en uge gamlel.
Skrevet af snake

Robot fre, 10/12/2007 - 21:54 Permalink

Det var da æv.... Kan det være de andre fisk der har været på spil? Måske om natten?
Skrevet af Luna

Robot fre, 10/12/2007 - 22:08 Permalink

Øv nu havde jeg set frem til at beskue de nye unger .

Men trøst dig med at de nok skal smide flere kuld af sig :)
Skrevet af brib

Robot fre, 10/12/2007 - 22:09 Permalink

Kan selvf ik udelukke at andre os har taget nogen af dem, men så desvære selv hunnen tage en. som jeg faktisk tror var den sidste..

Men nu har jeg da lært lidt, og chance for at de yngler igen er jo heldigvis ret stor, så det er bare op på hesten igen. :)
Skrevet af snake

Robot fre, 10/12/2007 - 22:12 Permalink

#18 hehe som om du ik ser unger nok hver dag. :P

Men hvis der kommer unger igen så fjerner jeg alle de andre fisk i akvariet og fjermer forældrene efter en uges tid.
Skrevet af snake

Robot fre, 10/12/2007 - 22:13 Permalink

Det er næsten mere normalen end undtagelsen at det første kuld kikser lidt .

Det er som om at forældrene har mere styr på det anden gang de yngler .
Skrevet af brib