film fra Tanganyika OG Malawi søerne...

Indsendt af Robot den fre, 12/28/2007 - 18:00
Kategori
Cichlider - Generelt - Cichlider - Andet
Forfatter
THORLEIFDK
Som opfølgning af tidligere tråd:http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=665911 om emnet smider jeg alt ind her som jeg har fået samlet mig på youtube...

mvh
Carsten.

Kommentarer

Robot fre, 12/28/2007 - 18:05 Permalink

Hvor er det irriterende at linksene ikke virker længere - altså at man ikke kan klikke direkte på dem - når folk gør sig den ulejlighed at linke til forskellige ting.*skeptisk*

Men ved jo godt hvordan jeg finder frem til godterne alligevel:D - bare en møjirriterende detalje.

Takker for de fine film CarstenB)

Mvh
Yvonne

Skrevet af Kiwa

Robot fre, 12/28/2007 - 18:06 Permalink

Fede film særligt dem fra Tanganyika :D:D
Skrevet af FinnB

Robot fre, 12/28/2007 - 18:12 Permalink

rolig nu...det tager jo lidt tid med at hive dem over...
nu kommer malawi filmene.....ØJEBLIK!!!
Skrevet af THORLEIFDK

Robot fre, 12/28/2007 - 18:34 Permalink

Nåh ja - vidste jo ikke at du ligefrem ville servere dem på et sølvfad for os:D

Rigtig fine og længe ventede film du viser Carsten - bliver aldrig træt af at se film - fra det virkelige liv i søerne:P

Mvh
Yvonne
Skrevet af Kiwa

Robot fre, 12/28/2007 - 18:37 Permalink

af erfaring kiwa ved jeg at dette publikum helst IKKE skal lede for længe,derfor er det nemmere med sølvfadetB)
Skrevet af THORLEIFDK

Robot fre, 12/28/2007 - 18:38 Permalink

undskyld....Yvonne....
Skrevet af THORLEIFDK

Robot fre, 12/28/2007 - 18:56 Permalink

Ingen grund til at undskylde - du kender mig bare alt for godt :D - Ja - jeg Er en af de ekstremt kræsne - og alt for krævenende publikummer her på siden - ved det godt*rødmer* haha. Men det har sine fordele indimellem - man får serveret tingene som man gerne vil ha dem haha.

Det er bare super filmoptagelser at studere - og hvilken inspiration til indretning/dekoration man kan få - ved at nærstudere de enkelte lokationer - virkelig fedt. Selvom man jo godt ved at i vores små pytbaljer - så er det sgu nærmest umuligt - men man kan vel forsøge at efterligne det man ser - bare i miniature målestok. Det er også fedt at se de forskellige fisks adfærd - f..eks ved tegn på fare osv - hvor de søger hen. Den slags kan en bog altså ikke gengive - synes det er optagelser som man kan lære meget af - man får en større forståelse af - de fisk vi vælger at holde i vores akvarier.

Mvh
Yvonne
Skrevet af Kiwa

Robot fre, 12/28/2007 - 20:38 Permalink

Det er nogle interessante klip du har fundet.
Skrevet af Principia

Robot fre, 12/28/2007 - 21:32 Permalink

[citat=Principia]Det er nogle interessante klip du har fundet. [/citat]
hvilke tænker du på???
Skrevet af THORLEIFDK

Robot fre, 12/28/2007 - 23:04 Permalink

[citat=Kiwa]Ingen grund til at undskylde - du kender mig bare alt for godt :D - Ja - jeg Er en af de ekstremt kræsne - og alt for krævenende publikummer her på siden - ved det godt*rødmer* haha. Men det har sine fordele indimellem - man får serveret tingene som man gerne vil ha dem haha. [/citat]
det var nu ikke dig jeg tænkte på;)

mvh
Carsten.
Skrevet af THORLEIFDK

Robot fre, 02/22/2008 - 13:49 Permalink

ja trofferne lever endnu:D:D:D
Skrevet af THORLEIFDK

Robot fre, 04/04/2008 - 01:14 Permalink

Må sige det er flotte film du har fået samlet der, gad godt selv svømme rundt i søen og få en på opleveren.
Da i fangede Tropheus var det så uden net og bare med hænderne eller hvordan gjorde i, kan se der er en der flytter sten og bruger hænderne.
De fisk i fangede var det nogen i kunne tage med hjem til DK.

Mvh
Thim
Skrevet af Thim

Robot tir, 04/08/2008 - 22:18 Permalink

[citat=Thim]Må sige det er flotte film du har fået samlet der, gad godt selv svømme rundt i søen og få en på opleveren.
Da i fangede Tropheus var det så uden net og bare med hænderne eller hvordan gjorde i, kan se der er en der flytter sten og bruger hænderne.
De fisk i fangede var det nogen i kunne tage med hjem til DK.

Mvh
Thim [/citat]
nej det var dog med net,nu ser du en af de lokale fangstfolk tage den med hænderne,men der er rent faktisk et net foran fisken så den ik kan undslippe!og han får det til at se ret nemt ud,hvilket det sikkert også er når man er øvet...ja de fisk vi selv fangede tog vi med hjem,men de koster ik mindre af den grund,da fangststationen skal opbevare dem for dig osv,som med alle andre fisk
de har,men sjovt er det at have noget man selv har fanget;)

mvh
Carsten
Skrevet af THORLEIFDK

Robot lør, 06/07/2008 - 05:16 Permalink

Flot!

Det er overraskende at se hvor lidt alger, der egentlig er på stenene i den sidste film. De ligner jo noget, der kun har været i akvariet et par måneder:)

En anden ting er at mange af stenene er meget (fir)kantede i det, ligner næsten noget der lige er kommet ud af et stenbrud.

Men masser af inspiration til den Tanganyika tank, der presser på...så tak for det

Thomas (i Vancouver, derfor det skæve tidspunkt)

Skrevet af TO

Robot lør, 06/07/2008 - 14:53 Permalink

Hej Thomas...
tror det er tilfældigt med stenene!hvis du ser på¨de andre film,så variere det fra sted til sted!
hvad laver du iøvrigt i vancouver???er det til at få fat i nogen ordentlige fisk derovre???

mvh
Carsten
Skrevet af THORLEIFDK

Robot lør, 06/07/2008 - 16:37 Permalink

Jeg er bare på konference. Jeg har en fridag idag inden jeg skal hjem og jeg har hørt, at de har et stort offentligt akvarium, såå...:)

Thomas
Skrevet af TO

Robot lør, 06/07/2008 - 16:48 Permalink

lyder da spændene....husk nu billederne;)

mvh
Carsten
Skrevet af THORLEIFDK

Robot tir, 06/10/2008 - 14:05 Permalink

Faktisk et ok akvarium de havde, men mest på det lokale dyreliv. Jeg havde sgu aldrig set/hørt om denne fætter:

http://en.wikipedia.org/wiki/Beluga

Desværre ingen billeder. Jeg gør en dyd ud af at kunne have alt mit habengut i håndbagagen, når jeg kun er afsted i få dage og så må kameraet ofres...:(

Thomas
Skrevet af TO

Robot ons, 06/11/2008 - 06:25 Permalink

[citat=TO]Flot!

Det er overraskende at se hvor lidt alger, der egentlig er på stenene i den sidste film. De ligner jo noget, der kun har været i akvariet et par måneder:)

En anden ting er at mange af stenene er meget (fir)kantede i det, ligner næsten noget der lige er kommet ud af et stenbrud.

Men masser af inspiration til den Tanganyika tank, der presser på...så tak for det

Thomas (i Vancouver, derfor det skæve tidspunkt)
[/citat]

Se også lige at stene har forskellige farver, så næste gang nogen siget at de ikke synes stenene passer sammen, så skal man bare linke til de film her..

Gode film
Skrevet af Patrick

Robot tor, 04/09/2009 - 19:13 Permalink

hvad er det for en stor catfish i den sidste film???
Skrevet af Proplayer

Robot tor, 04/09/2009 - 19:45 Permalink

Kampango - Bagrus meridionalis
Skrevet af malawicarsten

Robot tor, 04/09/2009 - 21:34 Permalink

[citat=proplayer]hvad er det for en stor catfish i den sidste film???[/citat] sådan en har Niels Ventsel til salg.. han bor på djursland. det er en voksen fætter på 55 cm. han har :D

allan
Skrevet af stausholm

Robot tor, 04/09/2009 - 22:06 Permalink

#32 - Super film

Dejligt at få lidt gang i Malawi og Tanga filmene igen :P
Skrevet af brønderslev

Robot fre, 04/10/2009 - 09:58 Permalink

#36 Jae...dem findes der trods alt ik så mange af:)

mvh
Carsten
Skrevet af THORLEIFDK

Robot fre, 05/29/2009 - 01:12 Permalink

En DYR middag!:DB)
Skrevet af jensp

Robot ons, 12/09/2009 - 06:24 Permalink

Et klip fra Tanganyika søen, det er Aquanet fra Tyskland der står bag filmen.

Fantastisk at se nogen forskellige steder hvor der går Tropheus, måske lidt ideer til ens egen opbygning derhjemme.

http://www.aquanet.tv/Video/175

Skrevet af Thim

Robot ons, 12/09/2009 - 08:57 Permalink

en ganske fin film:)hvilket jo iøvrigt kan få mig til at ærge mig over den bergænsede plads jeg havde på mit kamera da jeg lå og plaskede rundt imellem alle herlighederne dernede:)udover at det er aquanet.tv som har lagt denne film online,så er kameramanden jo Siegfried loose som så også har lavet en lækker video med langbuefinnerne i søen...
http://www.fadenmaulbrueter.de/frame_big.htm
:)
Skrevet af THORLEIFDK

Robot ons, 12/09/2009 - 16:30 Permalink

Men jeg lurede bare lidt på den film, over at se Ventralis så tæt på troffer, når man læser at de ikke kan holdes sammen.
Jeg ved godt der er begrænset plads i et akvarie, men de levede jo side om side.
Skrevet af Thim

Robot ons, 03/03/2010 - 16:02 Permalink

#49 Vidste ikke at der var Tropheus i malawi-søen :D:D:D
Skrevet af vorup

Robot ons, 03/03/2010 - 16:06 Permalink

Iøvrigt nogle rigtig gode optagelser, også den i #47, men jeg ville gerne have set hele fangstprocessen med de frontosaer ;(
Skrevet af vorup