Så fik jeg taget mig sammen,,, (rensning / omrokering) af mit 530 L

Indsendt af Robot den tor, 06/12/2008 - 23:12
Kategori
Mit Akvarium - Akvariesiden.dk
Forfatter
Bacce
Hejsa

Ja efter nogle meget travle dage / uger, og 5 andre baljer der også skal have opmærksomhed, er det endelig lykkedes mig at få gjort noget ved baljen i stuen...
det er blevet renset godt og grundigt... der er blevet rydet godt op i planter, og sidst men ikke mindst... akvariet har endelig fået ny stil... oven i købet syntes jeg (næsten) selv godt om det...

Men lad mig høre lidt af jeres meninger... eventuelt nye forbedringer??? jeg ved ikke hvad det er, men bliver aldrig helt tilfreds selv...

Beklager at de er lidt grumset.. men det er kun akurart lige blevet ferdigt, så der virvles jo lidt op fra bunden, samt da jeg bruger en del regnvand er der nok også lidt støv derfra...

Men lad mig høre jeres mening...

Kommentarer

Robot tor, 06/12/2008 - 23:16 Permalink

Virklig flot
Skrevet af dims

Robot tor, 06/12/2008 - 23:52 Permalink

Rigtig flot, men skal den dims i baggrunden hønge der? kan den ikke ligge helt ned?
Skrevet af Gitte B.P.

Robot tor, 06/12/2008 - 23:58 Permalink

Tænker du på varmen ??? i så fald.... kablet er ikke langt nok til at de kan ligge ned... og har også lavet test målinger, og den bedste effect er faktisk når det står sådan,., (mindre strømforbrug) men ud over så, så regner jeg med at jeg skal i byen og finde en ny (høj) plante som jeg naturligvis ikke har i firvejen, som så skal stå der... og så plejer man ikke at kunne se så meget af det....
Skrevet af Bacce

Robot fre, 06/13/2008 - 00:44 Permalink

Det er måske lidt rodet, hvilket er fint da et akavium ikke altid skal ligne et ny anlagt have.
Dit varme legeme kunne jo værre i den anden ende så bliver det jo dækket af den store flotte rod, men behøver du overhovedet at have varme på? Der er et stort amatur som giver en masse varme og hvis du holder en rimelig temp i stuen er den ikke en nødvendighed, spar de penge..:P
Jeg kan se at du har en anubias og en javabrejene i forgrunden og de er plantet i bundlaget, det er ikke det bedste du kan gøre da de har et rizom (den vandrette rod stængel) og den rådner hvis den kommer i bundlaget.
Angående ny indkøb af plante så har du ellers en fin vallisneira som på sigt nemt kan dække både dit varmelægme og dit pumpe rør.
Men behøver du at kunne se din ruderenser og dit termometer hele tiden..:D:D
Ellers et flot akvarium..
Skrevet af jansen

Robot lør, 06/14/2008 - 11:05 Permalink

Lige nu kører jeg heller ikke med varmen... stuen er 27 grader... men normalt gør jeg, da jeg somregel holder stuen på 22 grader... og nej den kan desværre ikke stå til højre, da der allerede er optaget... der står et carbo + co2 anlæg, (som jeg dog ikke er helt tilfreds med)

Thermostaten var kun i for lige at se temp skiftet, da jeg nu skiftede 180 L vand, så for at holde øje med at de ikke fik for meget kulde satte jeg det i... normalt er der slet ikke thermometer i... Rude renseren er der normalt heller ikke.... men skulle lige rense for alger... :-) normalt er den i mit 325 L plante akvarie... :D

Med hendsyn til planterne, har jeg læst mig til at selve røderne godt må komme i stenlaget, dog ikke den tværgående rod.... Denne er heller ikke under sten, men fremme og synlig....

Min bregne er ca 2 år gammel, og har da endnu ikke taget skade... :-)
Skrevet af Bacce

Robot lør, 06/14/2008 - 11:19 Permalink

Ser godt ud... ;)
Skrevet af Inferno22

Robot lør, 06/14/2008 - 13:38 Permalink

det ser godt... et par høje baggrundsplanter ville være fedt
Skrevet af rasmus9921